Cluster1 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Der var kortet bestilt fra Komplett.. forventet på lager 1 desember. Har alltid vært ATI-fanboy, men etter å ha ventet på X1800XT i alt for mange måneder orker jeg rett og slett ikke mer. Nå gjenstår bare å selge X800XTPE agp-kortet mitt for å satse på økonomi til å handle julegaver til kone og barn. Her prioriteres det.. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Hvorfor tar aldri HW fatt i slike nyheter og tester det? Med alle bannerne som de har skulle jo det gått fint... EDIT Nvidia kjørte forresten en god taktikk for å utkonkurere ATi. De la ut 7800GTX 256mb på markedet slik at ATi trodde de fikk overtaket med sin X1k serie, men den gang ei. Endret 14. november 2005 av briktern Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Var tilgjengelig for salg er vel kanskje mer riktig Hmm, selger brødene såpass bra om dagen? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) never mind la la la la la la la la la la la Endret 14. november 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Meget imponerende av nVidia: Ikke bare ytelsen, men det faktum at kortet også er tilgjengelig for salg.5154959[/snapback] Var tilgjengelig for salg er vel kanskje mer riktig 5154978[/snapback] Hehe, ja. Jeg regner med Nvidia får mye mindre stress på grunn av dette enn ATI siden de få som kunne fleske til med 6-7000kr for et slikt kort stort sett har kjøpt sitt kort og er fornøyde og dermed ikke overflommer forumet med sin utolmodighet. Vi som bare gledet oss til å lese tester er fornøyd i begge tilfeller. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Husker da jeg betalte 4400,- for mitt 6800GT.. 5152158[/snapback] Jeg fant ut for flere år siden at jeg ikke spilte nok til å forsvare over 2k på skjermkort. Akkurat nå sitter jeg med ett X700Pro som faktisk sviver de fleste spill greit nok, det imponerer kanskje ikke 3DMARK rytterne og folk som spiller flere timer pr dag, men tror faktisk den type kort er mer enn nok for oss som kanskje spiller en liten time pr uke. Poenget mitt er at jeg tror VELDIG mange kjøper mye mer/dyrere skjermkort enn det de faktisk har brukt for, dvs jeg sier ikke at jeg aldri har gjort den feilen. Husker da jeg kjøpte Rage Fury 128(tror det var det det het) for mange år siden da det var den "råeste" løsningen(i en mnd eller noe slikt, tror det var før TNT2?), mange som så dumt på meg da... ikke bare var det dyrt, men også ATI.. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hehe, ja. Jeg regner med Nvidia får mye mindre stress på grunn av dette enn ATI siden de få som kunne fleske til med 6-7000kr for et slikt kort stort sett har kjøpt sitt kort ... Var ikke klar over at kortene allerede er kommet til salgs her til lands, og at de allerede er utsolgt. Ser at Komplett ikke får sine kort før 1. desember. Hvilke butikker er det som hadde disse kortene på lager før de ble utsolgt? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Hehe, ja. Jeg regner med Nvidia får mye mindre stress på grunn av dette enn ATI siden de få som kunne fleske til med 6-7000kr for et slikt kort stort sett har kjøpt sitt kort ... Var ikke klar over at kortene allerede er kommet til salgs her til lands, og at de allerede er utsolgt. Ser at Komplett ikke får sine kort før 1. desember. Hvilke butikker er det som hadde disse kortene på lager før de ble utsolgt? 5155376[/snapback] Komplett hadde en batch med XFX kort, Netshop en batch med POV, og vet at PC Utstyr også hadde noen XFX kort. Når XFX kortet ble utsolgt så kom en standard "default" dato opp på tilgjenglighet, vent noen dager så tipper jeg en sikkelig dato kommer. Komplett får også inn noen Gainward kort neste uke Edit: Fremdeles har jeg ikke sett noen X1800XT i Norge... Endret 14. november 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Etter hvajeg har forstått så er ikke ytelsen med HDR-AA noe å skryte av heller, må vist helt ned i 1024x768 før det blir ok. 5154993[/snapback] Det blir et ganske vagt utsagn. Det kommer helt ann på HDR implentasjonen og hvor krevende spillet ellers er. FarCry har et brutalt ytelse tap med HDR, mens Splinter Cell:CH har forholdsvis et lavt ytelsetap. Når det gjelder navngivningen til det nye topp kortet; Its interesting to note that the chip is marked as "7800-U-A2" giving an indication to this being a chip speed binned as an "Ultra" part, although NVIDIA ultimately shied away from the name due to the availability stigma attached to it. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Raptor,14/11-2005 : 22:27]Etter hvajeg har forstått så er ikke ytelsen med HDR-AA noe å skryte av heller, må vist helt ned i 1024x768 før det blir ok. 5154993[/snapback] Det blir et ganske vagt utsagn. Det kommer helt ann på HDR implentasjonen og hvor krevende spillet ellers er. FarCry har et brutalt ytelse tap med HDR, mens Splinter Cell:CH har forholdsvis et lavt ytelsetap. Når det gjelder navngivningen til det nye topp kortet; Its interesting to note that the chip is marked as "7800-U-A2" giving an indication to this being a chip speed binned as an "Ultra" part, although NVIDIA ultimately shied away from the name due to the availability stigma attached to it. 5155406[/snapback] Jeg har fiktisk bare sett på tall for FarCry, så det var det spillet jeg baserte meg på. FarCry bruker vel FP16, er det INT16 som SC:CH bruker da eller? Når det gjelder GTX brikken så er A2 samme revisjon som 256Mb versjonen, og ja, nVidia har lagt til side "gode" brikker helt fra de startet produksjonen av G70 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Jeg har fiktisk bare sett på tall for FarCry, så det var det spillet jeg baserte meg på. FarCry bruker vel FP16, er det INT16 som SC:CH bruker da eller? SC:CH bruker FP16 blending HDR med SM3.0 kort. Endret 14. november 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Komplett hadde en batch med XFX kort, Netshop en batch med POV, og vet at PC Utstyr også hadde noen XFX kort. Når XFX kortet ble utsolgt så kom en standard "default" dato opp på tilgjenglighet, vent noen dager så tipper jeg en sikkelig dato kommer. Skjønner. Det er tilsynelatende nok med ivrige spillere her til lands som vil få kloa i disse kortene, prisen til tross Kult at de legges ut for salg så kjapt (selv om lagrene tømmes fort). Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 noen som har sett noen tester med vannkjøling?? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Sinnsyk ytelse da. Synd at HW ikke testet med AMD CPU, regner med over 10000 i 3Dmark05 på standard da. Men selv om X1800XT kanskje blir en flopp, så må vi jo ikke glemme at én gruppe utviklet R520 og en annen R580. Forhåpentligvis vil R580 komme tilbake mye sterkere enn R520. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Men selv om X1800XT kanskje blir en flopp, så må vi jo ikke glemme at én gruppe utviklet R520 og en annen R580. Forhåpentligvis vil R580 komme tilbake mye sterkere enn R520. 5157504[/snapback] R580 er en videreutvikling av R520, tipper den har høyere klokkefrekvend, og antagligvis flere ALU'er osv... Men den er basert på samme arkitiektur Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Du tenker kanskje på R6x0 serien... 512MB "G70" slo ganske bra fra seg! Skikkelig bra egentlig, kanskje ATi får ut fingern snart! Eneste de mangler (Og som egentlig jeg synes er en major drawback) er mangelen FP Blending/HDR+AA... Det er ikke mange spill som støtter det ennå, men de få som har hadde vært flott å faktisk få kjørt AA på også =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå