Stoltenberg Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Er det noen som har et godt norsk ord for "mouse gestures"? Skriver en liten presentasjon av Opera nettleser'n ser dere...! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 "Muse gester" vil vel bli det korrekte oversettelsen, rent bokstavelig. Men jeg tror at muse bevegelser er mest beskrivende for folk som ikke vet hva det dreier seg om. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 "Muse gester" vil vel bli det korrekte oversettelsen, rent bokstavelig. Men jeg tror at muse bevegelser er mest beskrivende for folk som ikke vet hva det dreier seg om. 5151392[/snapback] Oversette slavisk er ikke alltid løsningen nei. En "gesture" er et tegn\handling av en årsak nærmest, så sett i sammenheng er jeg enig med Feh. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 OMG101: du kunne jo f.eks formulert det på en slik måte: ...i nettleseren Opera er det også en funksjon som på engelsk heter "mouse gestures" det betyr i hovedsak at man kan bevege musepekeren i forskjellige retninger for å utfore forskjellige kommandoer, f.eks så vil det å dra musen ned og til høyre... etc. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Uansett hva du ender opp med å bruke, i Jesu navn ikke kall det "muse bevegelser", "muse gester" eller "muse tegn". Vær så snill. Spesielt ikke hvis presentasjonen du skriver er en "skole oppgave". Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Fordi orddelig er styggedom. Og 100% grammatisk feil. Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Og til de som ikke vet hva Mouse Gestures er: Using the Mouse - Mouse Gestures Endret 14. november 2005 av PT Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Muserøyrsle FTW. Endret 14. november 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå