xist Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei, i det siste har jeg fått et problem som er utrolig irriterende. PC'en min fryser helt opp, ved helt tilfeldige anledninger, men også særlig når jeg prøver å laste ned noe via et torrent-program(samme hvilket, har prøvd flere). Utenom når jeg laster ned skjer det helt tilfeldig, jeg kan spille, se film, surfe, whatever. Pc'en kan stå helt i ro, så pluttselig bare fryser det. Ved fryse så mener jeg at alt bare stopper opp, kan ikke bevege mus, bruke tastatur, bildet fryser, ingen feilmeldinger. Jeg må restarte Pc'en. Jeg har nyeste drivere til all maskinvaren min, som forøvrig er: - Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 - AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED - Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB - Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo - Western Digital Raptor 74GB S-ATA 10000RPM - Seagate 160GB S-ATA 7200RPM Jeg kjører forøvrig Windows XP SP2. Hadde vært veldig kos å bare få en grunn til hvorfor dette skjer, så jeg har noe å forholde meg til. På forhånd takk for hjelp. Mvh. Christoffer Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 hmm hva måler Cpu tepen din på da ?! kan være problemet over het! vor torrent bruker mye prossesor kraft! Lenke til kommentar
xist Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 (endret) hmm hva måler Cpu tepen din på da ?! kan være problemet over het!vor torrent bruker mye prossesor kraft! 5151388[/snapback] cpu kjører relativt kjølig, så tror ikke dette er problemet. Endret 14. november 2005 av xist Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 hmm! har du scanna pcn med Spy programmer eller virusk scan? Ikke at jeg trur det er feilen altså! du kan altså se filmer, spille osv.. det kommer ingen feil meling i det hele tatt!? menn har du venten en stund når det fryser seg da ? sånn at det kanskje kommer en feil meling !! eller har du sjekka det !`? Lenke til kommentar
DevelopedPerfection Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har det samme problemet :O Jeg trodde det var noe med mitt hardware - tydeligvis er det andre som har dette problemet... Kan det være iTunes? Har hørt noe om at det surrer med pc'en. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Har også opplevd dette. Faktisk helt identisk med det som blir beskrevet i første post.. Har ikke itunes.. Utrolig irriterende dette her. Skjer kanskje 2-4 ggr i uka. Har oppstått i det siste. Lenke til kommentar
xist Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Har også opplevd dette. Faktisk helt identisk med det som blir beskrevet i første post.. Har ikke itunes.. Utrolig irriterende dette her. Skjer kanskje 2-4 ggr i uka. Har oppstått i det siste. 5165677[/snapback] Oppstått i det siste her også, men mye mer enn 2-4 ganger i uken. Prøver jeg i det hele tatt og laste ned med torrent, så fryser den etter max 10 min. Har fjerne itunes, hjalp ikke, har fjernet all programmvare jeg ikke "trenger" og defragmentert alle hardisker. Jeg har kjørt virus scan og spyware scan. Lenke til kommentar
SkumleNissen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har akk samme problemet jeg oxo... Men det slutter av og til etter jeg har tatt virus søk Lenke til kommentar
l00nie Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har akkurat det samme problem som deg!! Det er så frustrerende fordi det er så vanskelig å finne feilen. Jeg må restarte maskinen etter 15-20 min hver gang fordi den fryser. Har prøvd å bli litt klokere på det, og har observert at den fryser raskere når eg opner nedlastningsprogrammer som f.eks. BitComet og LimeWire. Jeg trodde først det kunne vere strømforsyningen, så kjøpte ny, men har fortsatt samme problemet! Det siste jeg kan tenke meg er at det er hovedkortet el cpu som er roten til alt problemet...men da må en jo kjøpe nytt for å finne ut, og det er dyrt HÅPER virkelig det er noen som har et bra svar på dette! trenger hjelp jeg også. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Test med at annet nettverkskort enn det som er innebygd i hovedkortet, en kamerat hadde akkurat samme problemer helt til han satt i et PCI nettverkskort (de innebygd i HK er ofte av dårlig kvalitet og har en tendens til å krasje).. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Tror jeg har funnet ut av mitt problem. Demonterte hele pc`en for å starte med feilsøking og da jeg tok ut prosessoren oppdaget jeg til min store overraskelse at en pinne på sokkelen var bøyd! Rettet denne og satt pc`en sammen igjen. Kjørte en kjapp 3dmark 05 test og gikk fra 4700 til 5000 poeng. Er det mulig at maskinen kan fungere så "bra" med en bøyd pinne? Har jo tidligere kjørt alt av benchmark progs uten problemer.. Satser på å teste videre nå og krysser fingrene for at problemet med hangups nå er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå