Pasient Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg kjører Fedora Core 4 på en maskin jeg har stående her. Og nå har jeg påbegynt et lite prosjekt. Jeg jobber på en skole hvor vi har mange gamle pentium pcer stående. Egentlig ikke brukende til noe, helt til vi kom og bruke de som tynnklienter. Men det som er problemet med windows 2000 er at det er for stort, og elevene kan jo bare gå ut av RDP vinduet. Så, jeg søkte litt på internett og fant PxEs. Et tynnklient OS basert på Linux. Jeg lasta det ned, og begynte og instalere alt av pakker som var nødvendige osv. Når jeg fikk opp konfigen så var alt greit, helt til jeg skulle avslutte. Den skal da begynne og lage et bootbart iso med alle innstilligene jeg har satt. Men den gang ei. Jeg får nemlig opp denne feilmeldingen: Cannot calculate a size of an inexistent file or directory: '/opt/pxes-1.0/stock/extra/linrdp'. Er det noen som har brukt PxEs og kan fortelle meg hva som er galt, eller hva jeg har gjort galt? Jeg har googlet utallige ganger etter svaret, men uten hell. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg ville anbefale deg å ta en titt på skolelinux. Skjekk ut www.skolelinux.org/no/ Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Skolelinux ser ok ut. Men nå har jeg holdt på med PxEs, og jeg nekter og gi opp. Jeg vil få dette til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå