Gå til innhold

Ny RÅ pc, ikke så rå! :(

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt meg ny pc og tenkte at dette skulle bli helt rått:)

Kjøpte følgende:

NEC 17" LCD Multisync 1770NX Sort/Sølv

1280x1024, DVI, TCO-03

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939

1MB, BOXED m/vifte

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

Microsoft Wireless Optical Desktop 5000

tastatur/mus

Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy,

Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning

Plextor DVD recorder PX-716SA SATA

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939

Asus Radeon X850PRO 256MB GDDR3,

Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA

Saken er at jeg synes ikke den yter så godt som jeg hadde trodd, tenker mest på den delen med multitasking og i windows!

Man skulle tro at alt skulle gå helt smertefritt å legge ned spill som wow og gå rett innpå internett eller ha flere Bit torrent filer gående, men synes det går litt tregt!

Noen som har samme erfaringen?

Hva kan jeg gjøre for å optimalisere ytelsen siden man har dual core og hva kan jeg gjøre for å få alt til å fortere i windows?

Har den nyeste oppdateringen til HK, bios, skjermkort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er helt vanlig at maskinen "henger" når du laster mange torrents samtidig (i hvert fall med enkelte klienter). Har vært borti dette på maskiner i de fleste prisklasser..

Det som nok vil hjelpe en del er å holde windows / swap på en disk og spill/programmer på en disk.. For når Windows "swapper" RAM (pagefile) så leser den jo fra "spillprogramfilene" for eksempel og legger disse i ram OG swap.. Og dom de fleste vet så går det MYE kortere tid å kopiere mellom to harddisker enn å lese og skrive på samme disk samtidig..

Lenke til kommentar

synes det hørtes rart ut at du har problemer med å multitaske fra wow, en kompis av meg med 6800gt og 3200+ og ellers rimelig likt oppsett multitasker helt fint..

Eneste forskjellen er at han ikke kjører torrents... SÅåååå... kanskje du bruker en udugelig bittorrent klient? Kanskje torrentene du laster ned inneholder 5000 filer uten å ha pakket dem til en fil? Begge de tingene vil få nesten hva som helst av maskinvare til å gå i stå i windows...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...