king_pedersen Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei, har akkurat kjøpt meg ny pc og tenkte at dette skulle bli helt rått:) Kjøpte følgende: NEC 17" LCD Multisync 1770NX Sort/Sølv 1280x1024, DVI, TCO-03 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Microsoft Wireless Optical Desktop 5000 tastatur/mus Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy, Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939 Asus Radeon X850PRO 256MB GDDR3, Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA Saken er at jeg synes ikke den yter så godt som jeg hadde trodd, tenker mest på den delen med multitasking og i windows! Man skulle tro at alt skulle gå helt smertefritt å legge ned spill som wow og gå rett innpå internett eller ha flere Bit torrent filer gående, men synes det går litt tregt! Noen som har samme erfaringen? Hva kan jeg gjøre for å optimalisere ytelsen siden man har dual core og hva kan jeg gjøre for å få alt til å fortere i windows? Har den nyeste oppdateringen til HK, bios, skjermkort! Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 WoW gnager vel det den får av minne, og du vil sannsynligvis få en del swapping med en gang du legger det ned. Sjekk om HDD lampa lyser (evt lytt etter HDD støy). Flere BT samtidig skal imidlertid gå svært bra med den nye PC'en din... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 okei, men trodde ikke wow skulle være nå problem når man har en dual cpu og 2gb med minne;p Men er det ingen ting man kan gjøre for å få alt til å gå raskere og få det til å gå smertefritt? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 det er helt vanlig at maskinen "henger" når du laster mange torrents samtidig (i hvert fall med enkelte klienter). Har vært borti dette på maskiner i de fleste prisklasser.. Det som nok vil hjelpe en del er å holde windows / swap på en disk og spill/programmer på en disk.. For når Windows "swapper" RAM (pagefile) så leser den jo fra "spillprogramfilene" for eksempel og legger disse i ram OG swap.. Og dom de fleste vet så går det MYE kortere tid å kopiere mellom to harddisker enn å lese og skrive på samme disk samtidig.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Det er ikke nødvendigvis slik at ting går raskere med en rask CPU. Det er andre resursser som skal deles (disk, buss, DMA kontroller, nettverk) og CPU må bare vente. Men den gjør jo ingenting veldig raskt. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Bare en ting jeg ikke forstår helt. Hvorfor kjøpe nForce4 kort med SLI og putte inn et ATI skjermkort? Det blir jo helt feil. Fungerer jo, men du har jo ikke bruk for SLI. -Chief- Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 synes det hørtes rart ut at du har problemer med å multitaske fra wow, en kompis av meg med 6800gt og 3200+ og ellers rimelig likt oppsett multitasker helt fint.. Eneste forskjellen er at han ikke kjører torrents... SÅåååå... kanskje du bruker en udugelig bittorrent klient? Kanskje torrentene du laster ned inneholder 5000 filer uten å ha pakket dem til en fil? Begge de tingene vil få nesten hva som helst av maskinvare til å gå i stå i windows... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 oki, takk for svar:) Er ikke det at det går TREGT, men bare ikke på milisekunder:P Grunnen til at jeg kjøpte NForce 4 SLI, er fordi hvilket annet kort burde jeg kjøpt? har god erfaring med Asus sine hk og har bare possitive erfaringer med dette HK'et! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå