Gå til innhold

Omega Driverne, funker de egentlig?

king_pedersen

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt meg ny pc og skjermkortvalget fallt på Asus X850Pro 256mb!

Da jeg hadde fått alt til å funke, tenkte jeg etter og husket at tidligere på mitt gamle kort hadde jeg brukt omega driverne. ( www.omegadrivers.net )

Jeg avinnstalerte ATI sine drivere og innstalerte omegadriverne, alt funket, helt til jeg hadde startet maskinen på nytt for andre gang, da klikket driverne og det sto at gpu kjørte på noe som så mye som 1100 mhz å rammen på samme hastiget.

Jeg bynnte å få nerver ettersom den ikke lengre viste temperaturen, å før jeg får rukket å gjøre noe som helst så blir skjermen hvit å pcn klikker, da jeg restarter å den akkurat er ferdig å laste inn windows bootscreen så klikker den å restarter, samme skjer gang på gang, så jeg formaterer å innstalerer windows på nytt å da funker alt helt fint!

Noen som har opplevd det samme?

Er omega driverne til å stole på ettersom det virker som om de bare klokker kortet uten noe som helst kontroll?

Synes ikke noe om det å håper at andre oppdager det før det er for seint å de brenner alt som heter skjermkort:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en venn,som har(hadde) 6800gt.Da han installerte de nyeste til Nvidia(81.85),gikk 3D delen på kortet hans til dukken.2D delen funker.Vet det hørtes rart ut,men det jo veldig tilfeldig da.

Ang. Omegadriverene:Har prøvd en noen av de,men jeg ender alltid tilbake på orginal driverene etterhvert.

Lenke til kommentar
Har en venn,som har(hadde) 6800gt.Da han installerte de nyeste til Nvidia(81.85),gikk 3D delen på kortet hans til dukken.2D delen funker.Vet det hørtes rart ut,men det jo veldig tilfeldig da.

Ang. Omegadriverene:Har prøvd en noen av de,men jeg ender alltid tilbake på orginal driverene etterhvert.

5150828[/snapback]

:hmm: Interesant, skjedde på mitt 6600Gt kort i går. Går dette ann? og hva er det med driverene som gjør dette?

Fikk bare brun skjerm med 81.85 og 81.87beta. Måtte ned på 77.30 for å få bilde, men teksten er bare vertikale streker.

Dette er det andre kortet som ryker av en eller annen årsak :thumbdown:

king_pedersen fungerer spill og 3Dmark?

Lenke til kommentar
Omegadriverne er uoffisielle drivere, som legges ut as-is, dvs. ingen support.

Driverne installeres på eget ansvar, da de er modifiserte ATI-drivere.

5151226[/snapback]

Vel, det er ikke bare ATI drivere de har, men også nvidia..

Har personlig ikke opplevd noe problemer med omegadrivere, spesielt på ATI har de fungert bedre enn originaldrivere som ikke har fungert i hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...