Gå til innhold

Opteron 165 bruker mer strøm enn X2 3800+?

RPA

Anbefalte innlegg

Ser i følge AMD sine detaljer på Opteron 165 og X2 3800+ at Opteronen har oppgitt "Wattage" på 110W men X2 er oppgitt med "Thermal power" på 89W.

Hva vil dette si i praksis? Kan det være at det er målt total effekt på opteron mens X2 er varmeaviklingen målt?

Ser også at Opteronen går på lavere spenning.

Er det å anbefale å kjøpe Opteron 165 til bruk med Asus A8N SLI Premium?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg veit ikkje akkurat kva AMD mener med tallene sine, men min Opteron 165 brukte høyere spenning på standard hastighet (1,31vcore@1800mhz) enn min X2 4400+ gjorde (1,25vcore@2200mhz). Men den trenger lavere spenning overklokket, 1,48vcore@2700mhz vs 1,52vcore@2600mhz, og har lavere temperaturer både idle og load.

Lenke til kommentar

Synes min 165 er merkelig, eg klarer 12timer++ prime, når eg kun bruker en kjerne, har primet begge kjernene hver for seg 12timer, så begge kjernene virker stabile på settingsene eg har nå (312x9), men kjører eg dual prime så får eg restart etter noen minutter. Er det PSU'en min som er for dårlig ? Merkelig!

Lenke til kommentar

Det kan jo selvfølgelig være psu Furyfax, men da skal den vel være veldig dårlig, eller ha en veldig ugunstig fordeling. Ser at du har 7800 skjermkort, og regner med at det har samme system som feks 6800, altså en 2D modus der gpu V-core og klokkehastighet og dermed strømbruken er vesentlig lavere i Windows. Så med andre ord, hvis du ikke har veldig mye annet som bruker strøm, er neppe totalforbruket over halvparten av de 500W du skal ha til rådighet ved kjøring av feks Prime...

Lenke til kommentar
Synes min 165 er merkelig, eg klarer 12timer++ prime, når eg kun bruker en kjerne, har primet begge kjernene hver for seg 12timer, så begge kjernene virker stabile på settingsene eg har nå (312x9), men kjører eg dual prime så får eg restart etter noen minutter. Er det PSU'en min som er for dårlig ? Merkelig!

5156697[/snapback]

Det er jo mulig at 2 kjerner max belastet lager mer varme enn 1 :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...