Klekkus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Se nå har jeg leka meg litt i piant igjen, Her er alle viftene som skal monteres i front, bak og topp. Her er viftene i front, bak, topp, cpu og døra. De grønne viftene skal liksom suge lufta inn dere forstår vel luftstrømen i fronten og der bake. Altså de to i front suger inn kald luft, de der bake blåser den ut. Den i toppen blåser også varmluft ut fra PCU og CPU, der bidrar de der bake også til å blåse ut. De i døra suger inn frisk luft. Er dette rett plassering av viftene osv? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg vil si at det er er korrekt plassering av viftene. Personlig liker jeg at alle harddiskene mine får kaldluft over seg, men det er vel kanskje ikke mulig slik ditt kabinett er oppbygd? Bråker maskinen mye? (Minimum 4 80mm vifter ser jeg) Har omtrent samme oppsett selv, bare at det er 3 120mm vifter og 2 80mm vifter på 5V. Fornøyd med min temperatur jeg iallefall. Tror ikke du får bedre temperatur hvis du setter viftene til å blåse en annen vei iallefall. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Næsj, det er 4stk revoltec 80mm vifter som er på 21dB. disser kommer til å gå på 5v. Jeg har en mist strømforsyning, veldig stille. Det er 3stk MIDT 120mm 16dB vifter. En silenX 120mm 14dB vifte på CPU, en Zalman VF700-Cu Led GPU kjøler. Dette er et ganske stile oppsett, som jeg er ganske fornøyd med. Det er et Chieftec Matrix midi tower, jeg har bare hardisker i den nederste 3.25 modulen til nå. Jeg har 2stk 160gb WD pata disker, det kommer snart en 300gb WD sata disk. Jeg er ikke sikker på om jeg skal plassere den i den nederste 3.25 modulen, eller den øverste. Det kan hende jeg lager meg en litten modul til en disk som skal plassere under den nederste 3.25 modulen. Høres det bra ut? I den øverste 3.25 modulen som er det floppy og kort-leser. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Fixe bildene? Bandwidth Exceeded Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Fixe bildene? Bandwidth Exceeded 5152373[/snapback] Tror det blir litt vanskelig har nemelig lastet opp over 2.5 mb på photobucket accounten min så bildene funker om en måned. Selv så kommer jeg meg inn på bildene Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Fixe bildene? Bandwidth Exceeded 5152373[/snapback] Tror det blir litt vanskelig har nemelig lastet opp over 2.5 mb på photobucket accounten min så bildene funker om en måned. Selv så kommer jeg meg inn på bildene 5152388[/snapback] Hva med å skaffe deg en Home.no hjemmeside konto. Det jeg bruker, ikke sikker på hvor mye man kan legge der, men tror det er mer enn 2.5mb.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Fixe bildene? Bandwidth Exceeded 5152373[/snapback] Tror det blir litt vanskelig har nemelig lastet opp over 2.5 mb på photobucket accounten min så bildene funker om en måned. Selv så kommer jeg meg inn på bildene 5152388[/snapback] Hva med å skaffe deg en Home.no hjemmeside konto. Det jeg bruker, ikke sikker på hvor mye man kan legge der, men tror det er mer enn 2.5mb.. 5152467[/snapback] Næsj. Laga bare en ny account, men det er max 2.5 mb pr mnd. Men det er noe jæ**** med arbeid å laste opp alle bildene på nytt, sikkert over 100 bilder eller mer Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Sørg for å få mer luft inn enn ut, ellers kan det blil lite luft gjennom PSU... og den tar kvelden... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Sørg for å få mer luft inn enn ut, ellers kan det blil lite luft gjennom PSU... og den tar kvelden... 5154734[/snapback] TRor det blir nok luft inn ja, 2x 120 i døra og 2x 80mm i front, så er det vel pcu, toppvindu og 2x 80mm i bakkant som trekker ut Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Et lite tips som kanskje er litt mer av den generelle typen: Stikk på RIMI og kjøp noen nylonsokker. Tre disse utenpå alle viftene som trekker luft inn i kabinettet. Da samles det meste av støvet på sokkene og de kan lett støvsuges/byttes. Mye enklere enn å blåse rent rundt komponenter osv. Md så mye vifter som du har blir det mange hundre liter luft som skal gjennom i døgnet så det er lurt å være litt føre var.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Et lite tips som kanskje er litt mer av den generelle typen: Stikk på RIMI og kjøp noen nylonsokker. Tre disse utenpå alle viftene som trekker luft inn i kabinettet. Da samles det meste av støvet på sokkene og de kan lett støvsuges/byttes. Mye enklere enn å blåse rent rundt komponenter osv. Md så mye vifter som du har blir det mange hundre liter luft som skal gjennom i døgnet så det er lurt å være litt føre var.. 5162155[/snapback] Det høres ut som en god ide, Dette skal testes Dette blir vel det samme som et støvfilter som du får kjøpt? Bilde Endret 16. november 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå