Helga Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Nå skal jeg straks i gang med dette prosjektet. Har en 30GB disk fra før, inndelt i to partisjoner (4GB for OS/hovedprogrammer). Jeg vil ikke reinstallere Windows 2000. Det jeg ønsker er å kopiere den gjeldende disken over på den nye, for så å formattere den gamle til backupbruk og lignende. Den nye er på 120 GB og jeg ønsker da å gjøre om partisjonsstrukturen, 4GB er f.eks alt for lite på Windows-partisjonen. Kan noen si noe om hvordan jeg gjør dette i praksis, med slaver og mastere og sånt? Hvis det gjøres enklest med Partition Magic, så gjerne det. [ Denne Melding var redigert av: Helga på 2002-08-28 13:23 ] Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg ville nok anbefale deg å reinstallere windows på den nye disken, men siden du ikke vil det så kan du prøve Norton Ghost (fåes på bl.a. elkjøp) Lag et Image av den partisjonen du vil overføre. Partisjoner opp den nye disken og legg inn imaget på den partisjonen du skal ha OS'et på... Så enkelt at selv mor kan klare det Lenke til kommentar
LDI Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hei. Jeg har tenkt på å gjøre det samme. Men er det automatikk i at det da går an å boote fra den nye disken? Og en annen ting: MÅ den gamle settes som Master før man går i gang med Ghost (nå har jeg den nye satt som master og den gamle slave til denne)...? [ Denne Melding var redigert av: LDI på 2002-08-28 22:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå