Gå til innhold

Hjelp Maxtor diamond max 300 gb krasj

abedin

Anbefalte innlegg

Hei

Under nedlastning av musikk, hørte jeg en liten tikkelyd og hardisken forsvant fra min datamaskin + at azureus raporterte skrivefeil. Jeg slo deretter hardisken av og på (ekstern). Hardisken kom opp, men hele katalogen der hvor mp3 filene lå hadde forsvunnet. Alt ble fikset med chkdisk og hardisken ble testet med maxtors powertools. Disken bestod testen med 0 badsectors !

Det er litt merklig siden den av og til forsvinner fra pcen, kan det være noe med at den blir sinnsykt varmt eller er det firmware??.

Jeg ønsker egentlig å bytte ut disken, siden jeg er redd for at bilder tatt med kamera, filmer og musikk skal forvinne. Har lest andre steder at mange har slike problemer.

kikk på brukernes erfaringer !

http://reviews.cnet.com/Maxtor_OneTouch_II...7-31121421.html

Jeg håper på å ta backup av hele disken før dataene blir kurrupte. Videre tenkte jeg å bytte ut denne disken mot en kaldere WD disk eller seagate disk på 300 gb, er det lurt ??

Mvh Abedin

Endret av abedin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Sliter med det samme problemet jeg og. Har en Maxtor 300 gb som sitter i ett eMagic kabinett. Denne disken gir ifra seg noen rare klikkelyder, før maskinen mister kontakten med den.

Ser du skriver om ett program som heter Powertools fra Maxtor. Hvor finner jeg dette?

Jeg skal kjøre en test på disken føre jeg leverer den inn....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...