abedin Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Hei Under nedlastning av musikk, hørte jeg en liten tikkelyd og hardisken forsvant fra min datamaskin + at azureus raporterte skrivefeil. Jeg slo deretter hardisken av og på (ekstern). Hardisken kom opp, men hele katalogen der hvor mp3 filene lå hadde forsvunnet. Alt ble fikset med chkdisk og hardisken ble testet med maxtors powertools. Disken bestod testen med 0 badsectors ! Det er litt merklig siden den av og til forsvinner fra pcen, kan det være noe med at den blir sinnsykt varmt eller er det firmware??. Jeg ønsker egentlig å bytte ut disken, siden jeg er redd for at bilder tatt med kamera, filmer og musikk skal forvinne. Har lest andre steder at mange har slike problemer. kikk på brukernes erfaringer ! http://reviews.cnet.com/Maxtor_OneTouch_II...7-31121421.html Jeg håper på å ta backup av hele disken før dataene blir kurrupte. Videre tenkte jeg å bytte ut denne disken mot en kaldere WD disk eller seagate disk på 300 gb, er det lurt ?? Mvh Abedin Endret 14. november 2005 av abedin Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hei! Sliter med det samme problemet jeg og. Har en Maxtor 300 gb som sitter i ett eMagic kabinett. Denne disken gir ifra seg noen rare klikkelyder, før maskinen mister kontakten med den. Ser du skriver om ett program som heter Powertools fra Maxtor. Hvor finner jeg dette? Jeg skal kjøre en test på disken føre jeg leverer den inn.... Lenke til kommentar
abedin Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Hei Aldri mer Maxtor...... http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/m...ondMax%20Family dete er linken til diagnoseprogrammet, den vil sikkert ikke klare å finne fysiske feil på selve platelagret, men selve disken er ustabil :S Mvh Abedin Lenke til kommentar
abedin Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Hei SpritHansi Om du ikke har muligheten til å koble hardisken til et annet maskin (internt) kan du prøve WD sitt diagnoseprogram Windlg, denne tester disken på samme måte, ta en full diagnose ! Har lagt ved programmet som vedlegg!! Lykke til Mvh Abedin WinDLG.zip Lenke til kommentar
abedin Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Hei Hardisken krasjet fullstendig idag, kjører Get data back programmet !. Noen som vet om get data back fikser mbr og mft ?? slik at jeg kan ta backup av samme disken med dvder :S, har desverre ingen annen løsning ! Mvh Abedin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå