Lewnix Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hadde en morsom opplevelse i dag tidlig på vei fra barnehagen. Har en flott "brekke"-sving ikke så langt unna barnehagen. Etter gårsdagen mildvær med vind og greier var snøen glattpolert og i løpet av natten hadde det snødd litt i tillegg. Jeg høgger da i brekket på min Opel Astra i favorittsvingen min som vanlig og svisj hadde jeg en firhjulsskrens på god vei mot grøft/gjerde/brøytekant. Alltid like morro når du har null kontroll på bilen og ser ting som ikke har noe i siden på bilen å gjøre nærme seg. Takk og lov stopper bilen i brøytekanten med hjulene av alle ting. Ingen skader og litt høy puls de neste meterene hjem. Ellers har jeg torpedert en narkis i siden på hans slitne Honda Civic som sto MIDT i veien i en bakke, rundt en sving. Dette med en Opel Corsa hvor høyre lyktebrønn ble deformert, høyre forskjerm knust pluss krølla panser. Masse snø og dårlig brøytet uten muligheter for å komme rundt han. Det jeg husker best er han narkisene kikkende dumt på meg ut av sideruta når jeg treffer han HARDT. Politiet tok seg av han, da han ikke var spesielt kapabel til å kjøre noe som helst Siste historie er når jeg skal øvelseskjørte for første gangen i en Saab 99 som brutter hadde som jordetbil. Skulle ta bakkestart med 180 graders sving. Bakkestarten gikk med full gass og på med turtallsperra. Slapp clutchen og hadde så og si full sving på hjula. Turen endte mellom ei bjørk og postkassestativet ned ei helsikes skråning og endte på tvers av veien nedenfor... Eneste skadet på bil var litt bulk i leppa på Saaben. Det tok et par uker for jeg øvelseskjørte igjen. Den gangen på en SVÆÆÆÆÆR P-plass uten skråninger, trær eller postkassestativ. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det var tidlig en morgen sist vinter, jeg hadde det travelt skulle på jobb og mistet bussen. Heiv meg inn i bilen i håp om at jeg skulle greie å rekke bussen på terminalen. Kommer halvveis seilende inn på parkeringsplassen foran terminalen, brekker meg rundt en stolpe. bremser litt. Der så jeg en ledig parkeringsplass. Kommer rundt en liten stolpe. BANG! der stoppet bilen min kontant. Hadde truffet en Svææææææær isklump som lå rett ved siden av stolpen. Resultat, lite fin sidedør og en ødelagt frontskjerm. Fikk parkeringsselskapet til å betale det for Rakk forresten bussen Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Stakkars folk...glad jeg ikke har lappen jeg! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Eneste bulkingen jeg kan huske (7 år med lappen) var da jeg kjørte sakte forbi en parkert bil i en parkeringsplass. Brått åpner ungen i den andre bilen døren sin og smeller den inn i mitt venstre blinklys. Skulle rekke premieren på Ringenes Herre, så det var ganske stressende. Heldigvis ordnet alt seg i forhold til forsikring. Ellers, så klager fadern på at jeg har ripet opp bilen til mamma et par ganger (kommet borti brøytekanger o.l.). Men det kan umulig ha vært meg! Endret 27. desember 2005 av ridgea Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Får ta et par nesten-bulk-historier jeg også da: En goood stund siden, sikkert i fjor, hadde begynt øvelseskjøringen for ikke lenge siden og skulle parkere utenfor en Rema-butikk. Det var litt anleggsarbeid i området, så de hadde satt opp et slikt midlertidig fareskilt midt i en av lommene på parkeringsplassen - og det hadde de satt "feil vei" slik at selve bildet på skiltet pekte mot lommen ved siden av. Jeg rygger inn i lommen og ser ikke skiltet, så hører jeg et grusomt dunk i det jeg treffer det. Kjører litt fram igjen og løper ut for å sjekke skadene - INGENTING! Støtfangeren hadde dyttet til skiltstolpen slik at underkanten på selve skiltet kom ca. 1cm (!) over bagasjeromslokket (ca. halve skiltet stod da over bagasjerommet). Kan tenke meg det ville blitt en rimelig heftig ripe hvis det skiltet hadde stått 1cm lavere Så nr. 2: Skal kjøre inn i garasjen og parkere, vi har en litt liten garasje (veffal til en Volvo 940), så jeg kjører bittelitt for langt og kjører på en stol som blir skvist mellom bilen og en arbeidsbenk. I det jeg rygger litt tilbake hører jeg lyden av metall/plast som treffer betongen, og tenker selvsagt at nå har hele fronten med støtfanger og grill falt av Til mitt hell var det bare skiltet som falt av. Faktisk var det hell i uhell, da vi etterhvert fant ut at skiltet var festet med små rustne skruer som var så korte at de knapt nok stakk ut på baksiden. BEdre å miste skiltet i garasjen, enn at det faller av på brosteinen i sentrum Endret 28. desember 2005 av Loomy Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Siste historie er når jeg skal øvelseskjørte for første gangen i en Saab 99 som brutter hadde som jordetbil. Skulle ta bakkestart med 180 graders sving. Bakkestarten gikk med full gass og på med turtallsperra. Slapp clutchen og hadde så og si full sving på hjula. Turen endte mellom ei bjørk og postkassestativet ned ei helsikes skråning og endte på tvers av veien nedenfor... Eneste skadet på bil var litt bulk i leppa på Saaben. Det tok et par uker for jeg øvelseskjørte igjen. Den gangen på en SVÆÆÆÆÆR P-plass uten skråninger, trær eller postkassestativ. 5343144[/snapback] Det der var faktisk morsomt! :!: Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Lekte meg me brekket på asfalten me sand oppå. Fikk sleng på bilen som gikk rundt og hadde et møte me lyktestolpen. Heldigvis var det bare høyre forskjerm som ble ødelagt, ikke no under der. Smadret også blinklyset men ikke den nye lykta som jeg hadde satt på bilen.! 5308253[/snapback] Ey! Feita bil du har! Har selv 94´ Vectra a, med 35mm, 2" og KN-filter 2.0 16V Klarte, på litt komisk vis, å bulke bilen min i helga som var. Familien til dama skulle flytte og jeg ble utpekt til tilhengermann. Greit nok, har kjørt mye med tilhenger og syns jeg har grei kontroll på det. Siste turen før vi var ferdige og vi skulle kjøre opp den samme bakken som vi hadde kjørt opp mange ganger tidligere på dagen. Halvveis oppe i bakken hopper automaten ut av gir, turtallet stiger og gjør at automaten får nok oljetrykk til å komme i gir igjen. Dunk sier det i drivverket og hjula begynner å spinne. "Jaja, bare å rygge ned og prøve på nytt da" tenker jeg. Før jeg rekker å dytte girspaken i R så begynner bilen å skli med fire stive hjul bakover, med henger! Jeg var lite høy i hatten, men slapp opp bremsa og prøvde å styre etter hengeren mens jeg prøvde å få stopp på kjelken. Gikk greit helt til bremsen på hengeren gikk på, da låste hjulene på tilhengeren seg og hele farkosten begynte å sakse seg sammen. Dette var like ved en gårdsplass, så jeg prøvde etter beste evne å få slengt rundt bilen. Slapp brems, la over alt jeg var mann om og peisa inn bremsene igjen, i håp om at bilen skulle skli rundt. Men neida, ABS'n ville det annerledes og bilen sklei bare videre bakover. Enda et dunk og tilhengeren bretta seg rundt hjørnet på bilen og tilhenger og bil sklei sakte men sikkert inn i en brøytekant. Det sure var at draget på hengeren var akkurat langt nok til at låsen på luka foran på tilhengeren trøkte seg inn i bakskjermen 5328353[/snapback] Øøø.. Du vet det at ABS ikke fungerer når du rygger sant? I løpet av mine 5 år med lappen har jeg enda ikke kræsja eller bulket eller noe slikt.. Bare blitt rygget på av en kamerat sin Merce, fikk fin bulk i forskjermen. MEN, klart å ta knekken på 2 biler likevel da.. En Subaru Justy, knøta liten bil med 4wd.. Der røyk motoren til slutt.. Litt for mye leking på vinterføre. Utrolig det der, hvor mange rånere man klarer imponere når man kommer med firehjulsladd i en bil på størrelse med en Yaris.. En Ford Sierra IS gikk i graven når både veiv og girkasse var knust... Hva er det med meg og sladde biler i hel?? Har også måtte bytte topp på nåværende bil.. Men det gikk seg til. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Vel, første juledag så skjedde det selvfølgelig meg også. Kjørte et sted der det var glatt og det var heller ikke saltet. Det var kanskje strødd, men det var ihvertfall dårlig. Jeg kjører forsiktig, men da jeg skal over en smal bru skjer det selvfølgelig. Rett før brua når jeg skal kjøre ned på den var det bratt og glatt så jeg senker farten enda mer slik at jeg ikke skal miste kontrollen . Mot meg ser jeg plutslig en som kommer i høy fart og han stopper ikke. Når jeg ser at han ikke hat tenkt på å stoppe så prøver jeg å bremse for å se om jeg har fått feste på underlaget. Men nei, selvfølglig hadde jeg ikke flaks, når jeg tråkket ned bremsen så sklei jeg enda mer. Han fyren har fortsatt ikke gjort tegn på å stoppe så jeg vrenger bilen mest mulig til venstre så skadene skal bli minst mulig. ( Kunne som sagt ikke bremse fordi det var glatt, og jeg ville ikke miste kontrollen over bilen). Som dere skjønner så var kollisjon unngåelig. Heldigvis så hadde jeg plassert bilen i god tid slik at bilen min fikk minimalt med skader, bare to stygge riper.. Han slenger bilen sin til høyre og klarer den bragden å treffe meg og autovernet.. Vel, viu ble enige om å ikke ta det noe videre. Kjenner jeg forsikringsselskapene godt så hadde de sagt delt skyld og vi hadde begge tapt grusomt mye på dette. Dette var vel en situasjon der ingen kunne bremse pga. glatt føre, men han hadde jo uansett etter min mening alt for stor fart etter forholdene. Men heldigvis ingen store skader på min bil, hans bil var det værre med da den også koste litt med autovernet.. Så til sommeren blir det lakkerings jobb på meg he he.. Bare bra alt gikk slik det gikk, tross i forholdene.. Så kort oppsumert så var det vel føres skyld og veien.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Øøø.. Du vet det at ABS ikke fungerer når du rygger sant? 5347294[/snapback] Nei, det visste jeg ikke. Da må det ha vært produksjonsfeil på alle scorpioene jeg har kjørt... Såklart virker det baklengs. Hjulsensorene klarer ikke å se forskjell på om navet ruller bakover eller forover når de kun teller hakkene som er frest inn Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Dunket borti en steinmur med pappas 750 når jeg øvelseskjørte lille julaften. Skulle rygge ned en liten bakke med en liten sving i tillegg. Var glatt føre, og kom nok litt for fort, nyttet ikke å bremse, da vrengte bilen bare til venstre og rett i muren Har i ettertid lært at man skal ta bilen ned på handbrekket i slike sitasjoner. Heldigvis gikkk det bra, støtfangern bak blei skubbet 5cm framover og subbet litt i hjulet, men vi brekket fangern tilbake igjen. Litt redd da ja! Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Nesten bulk historier: I romjulen her en gang rundt midnatt var jeg ute og rånet, jeg skulle kjøre inn på Shell i sentrum og hadde vel ca 50 Km/t, jeg blinker og bremser litt for sent så jeg må trå litt ekstra hardt på bremsepedalen... da skjer det: Det hadde lagt seg et tykt lag med is på taket av bilen og nå hadde det blitt plussgrader i luften, så hele islaget raste ned ifra taket og sperret ALL sikt! Heldigvis så var det ingen andre biler i nærheten så jeg røsker tak i brekket og snurrer rundt i innkjørselen til bensinstasjonen og stopper bare ca 15 cm ifra en murkant som er ca 20 cm høy! Ser for meg et sidelengs rundkast hvis bilen hadde kollidert med den mur/brosteinskanten i den farten... Dessuten for noen år siden så øvelseskjørte jeg med en kompis og kjørte ut med min Bmw 323i 85 mod. i over 110 km/t fordi veien var for smal, jeg kom i en uoversiktlig sving som jeg akkurat hadde klart med den farten men så møtte jeg selfølgelig en lastebil med en leopardtanks bakpå hengern så jeg hadde ingen andre valg enn å styre ut og i grøfta, heldigvis så fikk ikke hverken bilen eller jeg og kompisen min en eneste skramme! Bilen landet så fint på hjulene en halvmeter nedi grøfta etter grøftekanten i 30 cm løssnø. Dessuten så hjalp lastebilsjåføren meg opp igjen så det var bare å kjøre videre... Endret 17. januar 2006 av vincent_vega Lenke til kommentar
underground Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Tja var på vei til tanta og onkelen min og kjørte inn på en parkeringsplass for deretter å rygge ut på veien igjen, fikk øye på en ny strøken SAAB 9-5 cabriolet og ble sittende et sekund å beundre den mens jeg rygga over veien og planta raua på bilen til fattern i fjellveggen i grøfta på andre sida. Bilen datt ned i grøfta å fikk da ekstra fart og kraft i fjellet. Var en kassebil og den ble krølla ganske godt. Det værste var ydmykelsen og mobbinga fra tanter og onkler og resten av familien. Ikke artig å kjøre hjem med bilen igjen heller. Dette er vel ca 3 år siden nå. Ikke hatt noen skader siden. Bank i bordet. Endret 18. januar 2006 av underground Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 @ Underground. Tror faktisk den svir mest... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå