Gå til innhold

Hjelp til kjøp av digitalkamera til allbruk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg et kamera nå i nærmeste fremtid. Håper noen her tar seg bryet og tiden med å svare og gi meg tips :-) Har sett litt rundt på forumet og fått med meg at det som regel blir anbefalt Canon kameraer. Regner dette for et godt tegn på at disse kameraene er bra!

Dette er hva jeg ser for meg i et kamera:

- Trenger ikke det beste av det beste.

- Har heller ikke bohov for å kunne ta opp film, som jeg ser noen kameraer har, inntil 30 sek o.l.

- Minnebrikke som kan brukes sammen med minnekortleser på bærbare (har hørt at CF ikke går så godt sammen med de innebydge leserne på laptop'er (?))

- Da jeg kommer til å ha det med på ferier o.l og ikke har tilgang til pc for overføring, bør det være nok minne, så jeg slipper å tenkte på når jeg kan ta bilder og ikke.

- Trenger vel strengt talt ikke mer enn rundt 4 MP ?

- Helst oppladbart batteri.

Finnes slike kameraer i prisklassen 2000,- og nedover? Kom gjerne med innspill, tips og lenker til kameraer !

Håper noen tar seg bryet med å svare meg :-)

Ola

Endret av olat84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon har mye bra ja!

Ta en titt på Canon A520 : https://prisguiden.no/produkt/26500

Oppladbart spesialbatteri er ikke nødvendigvis en fordel. Dette bruker AA-batterier, og det er relativt billig å kjøpe en lader + oppladbare batterier om du ikke har dette fra før.

Minnekort må kjøpes i tillegg. Om du buker "fin" komprimering (superfin er strengt talt litt overkill) og 4 mp så bruker du ca 1 mb pr bilde.

Kamera+minnekort burde da komme på ca 2000 kr, og en lader+4AA batterier får du fra ca 200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...