PT Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg og noen andre skal lede en gymtime med volleyball (VK1) om noen dager. Hvilke muskler vil det være viktig å tøye ut etter en time oppbygd sånn ca slik: * Generell oppvarming (jogging, kanonball(?)) * Forskjellige tekniske volleyballøvelser * Volleyballspilling Det vil vel være viktig å holde fokuset på overkroppen når vi skal tøye ut etter en slik gymtime, men også litt generell uttøying sånn ellers også. Andre tips til gymtimen kommer også bra med Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei, Kommer litt an på nivået på spillerne, da jeg gikk på VK1 ble det aldri noe særlig mye spill. I Oslo er ikke Volleyball så utbredt så gjennomsnittsnivået var lavt og det blir sjeldtent noe mer enn serve-konkurranse, og tennis-volleyball (1 touch per side av nettet). Og volleyball fikk et rykte på seg at det er den idrett der man ikke svetter og krever lav fysisk aktivitet. Er nivået bra og man får til bra spill, bruker man jo lårene ganske mye siden man hopper så mye. Dersom nivået er lavt kan du kanskje ta en titt på reglene på noe som heter "Volley 2000". Er egentlig ikke fan av det, men kan være morsomt i en gymtime der folk til vanlig ikke spiller volleyball. Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg og noen andre skal lede en gymtime med volleyball (VK1) om noen dager. Hvilke muskler vil det være viktig å tøye ut etter en time oppbygd sånn ca slik:* Generell oppvarming (jogging, kanonball(?)) * Forskjellige tekniske volleyballøvelser * Volleyballspilling Det vil vel være viktig å holde fokuset på overkroppen når vi skal tøye ut etter en slik gymtime, men også litt generell uttøying sånn ellers også. Andre tips til gymtimen kommer også bra med Som sagt over, er nivået dårlig blir det lite aktivitet. Men dere går vel utifra at det blir aktivitet: Knestrekkerne, hofteleddstrekkerne, den store brystmuskelen osv. er øvelser som brukes i volleyball. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå