Gå til innhold

Colasøl i kabinett


Anbefalte innlegg

Sølte netopp cola på skrivebordet mitt så det rant ned på kabinettet, gulvet og undersiden av musa. Skrudde av maskina på 10 sek og hørte ikke noe spesielle lyder som kan tyde på kortsluttning. hva skal jeg gjøre etter at jeg tørket opp med handduk? Ommrådet det gikk ut over på selve kabinettet var på fronten av et cooler-master, rett over på/av, restart og led lysene. Under der ligger en 80mm vifte og blåser luft inn i kabinettet. What to do now? skal jeg la det tørke og håpe det beste eller skal jeg åpne og se om det er mer jeg kan tørke? dette er en selvbygger så jeg mister ikke garanti ved å åpne kabinettet.

 

EDIT: tror jeg tok med det meste av info men si ifra om jeg glemte noe

Endret av Tor-Martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut knappene og rens holder og selve knappen så godt som mulig.. bruk isopropanol eller lignende (rødsprit). sjekk nøye over at det ikke har blitt sølt noe over strøm ledende deler! Gjør det så fort som mulig. Cola er noe av det værste man kan søle på slike deler og det blir bare seigere og seigere.! lykke til.

Lenke til kommentar
kan det hjelpe å føne?

5150332[/snapback]

Det beste du kan håpe på ved å føne cola, er at vannet fordamper og alt klisset blir enda vanskeligere å få bort :(

 

Jeg ser for meg at det verste som kan ha skjedd er at noe av colaen kom seg foran vifta og ble blåst/splattet inn i maskinen.

 

Jeg ville ha åpnet kabinettet, kikket over innmaten, tatt en grundigere kikk på vifta og potensielle inntrengningssteder, og hvis ikke noe cola ble funnet ville jeg slått meg til ro med det og fortsatt som om ingenting hadde skjedd :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...