Arntsen Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg skal "få" en dvd-brenner til jul... Hvilken skal jeg velge? Helst ATA... Har ikke S-ata Pris: hva som helst -=( Sponsor er bæsj når pappa har cash )=- Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hvis du ønsker toppkvalitet så kan du ta en titt på plextor brennerne. De er best Men de er også noe av de dyreste man kan finne. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Da kan jeg anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314090&cks=SER Har brent godt over 100 plater uten feilbrenning. Kvalitets brenner Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 ta en titt på plextor brennerne. De er best 5150141[/snapback] Hvis du bare ser på navnet ja Ser du på brennekvalitet er de dessverre ikke best... Jeg ville valgt BenQ DW1640. Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 ta en titt på plextor brennerne. De er best 5150141[/snapback] Hvis du bare ser på navnet ja Ser du på brennekvalitet er de dessverre ikke best... Jeg ville valgt BenQ DW1640. 5150195[/snapback] nec 3550A etterfølgeren til den legendariske 3500. MEGET fornøyd med de. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Da kan jeg anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314090&cks=SER Har brent godt over 100 plater uten feilbrenning. Kvalitets brenner 5150180[/snapback] Kan også anbefale NEC. Ikke for dyr, og har aldri opplevd noe tull med disse DVD-brennerne. Kan også nevne at en kompis av meg som alltid har sverget til PLEXTOR, nå gikk over til NEC, fordi han var en del plaget med PLEXTOR'en..... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har hatt både nec og benq, og konklusjonen er: benq gir fra meg mindre støy enn nec. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) ta en titt på plextor brennerne. De er best 5150141[/snapback] Hvis du bare ser på navnet ja Ser du på brennekvalitet er de dessverre ikke best... Jeg ville valgt BenQ DW1640. 5150195[/snapback] Og jeg ville ha hørt på OC-Freak. Han har testet det meste og vet hva han snakker om. -KJ Endret 13. november 2005 av jevel Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Helt sikkert bra den BenQ saken, men jeg har hatt både NEC 3540A og nå har jeg NEC 3550. Har aldri opplevd noe tull med noen av dem.. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg skal "få" en dvd-brenner til jul... Hvilken skal jeg velge? Helst ATA... Har ikke S-ata Pris: hva som helst -=( Sponsor er bæsj når pappa har cash )=- 5150050[/snapback] litt off topic men jeg fikk 19" LCD, Hurra for jula Ville holdt en knapp på det OC-Freak anbefaler ja, har selv tenkt å invistere i en BenQ DW1640. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg har også nec.. Billigere får man jo ikke, å 395kr er jo ingeting for en brenner... Min nec har heller aldri feilbrent, å har brent ut mange spindler med dvd-r nå... (pass på å sjekk fargen svart/hvit hvis du bestiller hos komplett da, ser de har bilde av hvit på den svarte også.) Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Okay, takk for hjelpen... Jeg hadde veldig lyst til å velge 1640.. Kan noen forklare meg hvorfor prisen på 1620 er høyere enn 1640's? Hvem av dem er nyest? Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 velg en nec dvd brenner, billig som faen, og brenner som ei kule;) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 BenQ DW1640 er nyest. Jeg ville utvilsomt ha gått for BenQ brenneren. Den er den beste på markedet i dag, og jeg personlig har hatt både NEC og diverse BenQ brennere. Min konklusjon er at ingenting slår BenQ brennerene på hverken brennekvalitet, mediastøtte og evnen til å lese ripete plater. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Min personlige erfaring er at benq1640 er den desidert beste brenneren på markedet i dag. Når det gjelder NEC, som så mange her anbefaler, så er det ikke en dårlig brenner heller, men den mangler mange gode features som benqen har. Benqen har også bedre brennekvalitet overall og bedre platestøtte. I tillegg bruker NEC Z-CLV på 8 og 12x brenning som er en del tregere enn BenQ sin brennestrategi. samye83: Det er greit å ha litt fakta bak sine uttalelser. Det har tydeligvis ikke du. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har Benq 1620 og 1640,meget godt fornøyd med begge Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Kjør på med BenQ 1640, den er nyere, flere funksjoner, og som noen over nevnte mer stillegående. Her er en review. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Ikke sikkert dette hjelper deg så masse, men... Etter å ha lest OC-Freak sin sticky, og kikket litt på andre tråder her og på andre forum, bestilte jeg en BenQ DW1640 fra Netshop.no. Dette er samme brenner som Plextor selger, men med firmware som gir en del tilleggsfunksjoner. Det som var viktig for meg var: Bitsetting Feilsjekking Evne til å lese dårlige/ripete plater Minst 8x DVD+R (jeg liker ikke DVD- ) Støtte DVD+R DL (Dual Layer) Jeg kommer trolig til å bytte ut Firmware pga region og riplock. Ser at brenneren ankom postkontoret for en liten stund siden, og skal hente den i dag. Har 9 filmer som skal brennes ut i dag (har ventet på ny brenner) så kan komme med noen erfaringer da. Skal brennes på Verbatim 16x (MCC04). Har tidligere (frem til i dag) brukt NEC-2510A og den har fungert strålende. Pga nytt kabinett kvittet jeg meg med Pioneer 106S DVD-ROM for ca 6 uker siden, og har derfor brukt uoffisiel Firmware på NEC'en. Den har fungert strålende. Så NEC kan trygt anbefales. Det eneste er at denne er mye mer kresen på dårlige (brente) plater. F.eks. Optodisc som slutter å virke på DVD-spilleren min, vil heller ikke NECen lese, mens DVD-ROMen i min bærbare ACER leser den fint. Dette er noe av det jeg håper BenQ skal være bedre på. Lykke til med valget av DVD-brenner. Edit: Er fornøyd med min nye brenner. Eneste negative så langt er at jeg synes den har en litt høyfrekvent lyd, spesielt under spin-up men også under lesing/skriving av data. Brenne resultatene er det ikke noe å si på. Her er to veldig ikkesammelignbare scans... NEC 2510A med Ritek R03 DVD+R plater, brent på 8X BenQ DW1640 med Verbatim MCC04 DVD+R plater, brent på 4X (siste firmware) Og snart får jeg 785stk Plextor DVD+R 4X Taiyo Yuden plater fra Norwaydisc :-) Gleder meg til å sjekke de resultatene. Endret 16. november 2005 av JohnRichard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå