Gå til innhold

windows 98, sikkert?

Mott

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er sikkert og bruke windows 98 second edition, historien er som så mine besteforeldre har endlig fått fingeren ut og fått bredbånd :thumbup: så det jeg lurer på om det fortsatt er sikkert med windows 98?? eller bør jeg oppgradere til windows 2000??

Eller bør de rett og slett kjøpe ny PC da dette er specs??

733mhz intel pentium 3 CPU.

128 MB RAM SDRAM

gammelt skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg vil si at det ikke er voldsomt sikkert med Win98 og anbefaler på det sterkeste at du oppgraderer til minimum Win2000! (Husk Antivirus og Brannmur også!!)

Ser ikke nødvendigheten i å kjøpte ny data, hvis det bare er surfing som er aktuelt. (En ny rambrikke kommer selvsagt godt med,hvis man har en liggende). Har selv en P3 500 som jeg bruker daglig til surfing\mail og den fungerer som bare det. Den kjører også Win2k og det går supert!

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Jeg har en surfe-PC her hjemme med PIII 600 MHz og 128 MB RAM. Den kjører W2k helt fint med både MSN, Firefox og WinAmp samtidig.

Bruker AVG Antivirus og ZoneAlarm brannmur på den.

Edit: Dere vet kanskje ikke at alle de største virustruslene rundt om kring faktisk ikke fungerer på Win98. Blaster-ormen infiserte f.eks kun NT-kjernene (Win NT, 2000 og XP), mens Win 95/98/ME ikke fikk noe som helst.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Windows98SE med god brannmur og antivirus vil være forholdsvis sikkert. Her i huset er det flere pcen med det. Jeg vil ikke si at windows xp er noe sikrere.

5178725[/snapback]

win 98 -> fat 32

windows xp -> NTFS

det sier seg selv at xp er sikrere enn 98...

5178752[/snapback]

Jeg har XP'n på fat 32, fungerer da fint enda :D (bank i bordet ;) )

Lenke til kommentar

Så lenge du får Oppdatert den å lagt inn Antivirus og Brannmur i Windows 98 så er det like sikkert som noe annet. For min del ville jeg ikke hatt Windows 98 fordi at det er alt for lite funksjoner der. Det er mange funksjoner i Win98 som jeg savner fra Windows 2000.

Lenke til kommentar

1) så lenge du oppdaterer Operativsystemet hjelper ikke dette da selve filsystemet lekker som en sil og latr nærmest hvem som helst inn på systemet. denne artikkelen forklarer litt mer om det.

2) som denne artikkelen på microsoft.com forteller sluttet de å lage oppdateringer til Windows 98 14 januar 2004. (men noen oppdateringer vil legges ut til 30 juni 2006).

Windows 98 and Windows 98 Second Edition support was scheduled to end on January 16, 2004. The continual evaluation of the Support Lifecycle policy revealed, however, that customers in the smaller and the emerging markets needed additional time to upgrade their product. Therefore, Microsoft will continue to support Windows 98, Windows 98 Second Edition, and Windows Me through June 30, 2006.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...