Gå til innhold

Tips og hjelp til ny mobiltelefon


Golding

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, enkel.

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Er dette det samme som 3G? I så fall, ja, helst, men ikke et absolutt krav.

-JAVA: Ikke nødvendig.

-Email klient: Helst.

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Åpen for det meste.

-Vekt: Ingen spesielle krav her.

-Antenne: Integrert helst.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei.

 

Skjerm:

-Fargeskjerm: Ja.

-Over 65000 farger: Ja.

-Størrelse på skjerm: Liker store display.

-Touchscreen: Tja, har man spesielt bruk for det?

 

Pris:

Jeg har mellom 1500 og 3500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: Jeg har NetCom YoungTalk i dag, og det hadde absolutt vært kjekt om jeg fant en telefon med redusert pris om jeg bare kunne videreføre det abbonementet.

 

Diverse:

-Merke: Åpen for det meste.

-Kamera: Ja, så bra som mulig innenfor nevnte prisklasse etc. 2 MP er vel kommet nå?

-Videokamera: Ja, men stiller ikke like store krav til det som til det vanlige bildekameraet.

-Symbian: Jeg hadde det på min forrige telefon Siemens SX1, og var veldig fornøyd med det, men jeg kjenner lite til andre OSer, så jeg er egentlig åpen for det meste her også. Men jeg er glad i oversiktlige og gode menyer med mange funksjoner, tilpasningsmuligheter, etc. Synes også det er kjekt å kunne legge inn egne programmer.

-Infrarød port: Har jeg aldri hatt behov for.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Internminne: Ikke så viktig, da jeg krever minnekort.

-Minnekort?: Jeg MÅ ha stor lagringsplass. Jeg vil bruke mobilen også som MP3-avspiller, og må derfor ha stor plass. Jeg vil også ha plass til masse bilder, videosnutter, etc. Hadde 512 MB på min forrige telefon, og dette passet perfekt. Så enten 512 MB internminne, eller mulighet for minnekort. Gjerne en telefon som leveres med dette.

-MP3: Ja. Jeg greide meg fint med den elendige spilleren til SX1, så jeg stiller ikke store krav, men absolutt et stort pluss om det er en god avspiller med god lyd, etc. Jeg vil også ha med et headset til telefonen, og dette stiller jeg ingen spesielle krav til.

-Radio: Ikke nødvendig.

-UMTS: Er ikke helt oppdatert her, men er det denne teknologien som benyttes til videosamtaler? Jeg vil i utgangspunktet ikke stille noen krav til det i så fall, selv om det selvfølgelig hadde vært kjekt om det var denne funksjonen, og den faktisk var brukbar, og ikke noe hakkete tull jeg aldri kommer til å bruke, og som om 6 mnd. er kjempedårlig i forhold til de nyeste modellene.

-Triband: Vet egentlig ikke hva det er engang, så jeg går ut i fra dette ikke er noe krav..?

-Wlan: Nei.

-Mulighet for GPS: Vet ikke hva det innebærer.

-Batterilevetid: Alltid greit med god batterilevetid.

-Primærbruksområde: Det jeg bruker mobilen min til først og fremst er: Ringe, SMS, MMS, MP3, WAP, ta bilder.

 

Som dere sikkert ser på kravene mine over, er jeg åpen for det meste egentlig. Kom med forslag så kan jeg kommentere de fortløpende. Skulle gjerne kommet med eksempler selv, men jeg er lite oppdatert i markedet for tiden så jeg trenger tips og råd :)

 

Edit: Har sett litt rundt nå, og synes SE W900 ser ut som en veldig bra telefon som hadde passet mine behov. Noen tanker om den telefonen?

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sett litt på SE K750i nå. Må si det jeg leser om den telefonen imponerer meg, spesielt bildekvaliteten. Men den mangler jo 3G/Edge.

Det eneste jeg lurer på er om jeg virkelig trenger dette. Ville det kanskje være like greit å vente ett års tid til de telefonen er blitt billigere og det meste er blitt bedre?

 

Edit: Tror jeg nå står mellom K750i og W800i. Jeg får førstnevnte til 1700, og W800i til 2000. Begge er inkludert YoungTalk. Men det er vel sånn at K750i ikke har inkludert et minnekort (eller kun 64 MB eller no sånt piss), mens man får et 512-kort med W800i'en? Er det da en eneste grunn til å velge K750i fremfor W800i?

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...