aqad Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Etter hovedkort bytte til abit nf7-s v2.0 har maskinen begynt å restarte på tilfeldige tidspunkt. Dette kan skje kort tid etter oppstart eller etter flere timer. Det skjer også når maskinen står ubrukt. Det ser ikke ut til at det har noen sammenheng med bestemte program eller om maskinen blir tungt belastet. I hendelseslisten kommer det frem en feil hver gang dette skjer som viser "system error" kategori (102) og hendelse 1003. Kan noen hjelpe meg med dette? Har de nyeste driverne til hovedkortet. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hvilken psu har du? Kan være at psuen rett og slett ikke takler hardwaren din. Evnt. har du overklokket? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det hovedkortet er kresen på Ramtypen, kjør memtest... Lenke til kommentar
aqad Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 PSU er på 300w så den burde være kraftig nok. Jeg har ikke overklokket. Memtest er kjørt uten at noen feil kom frem Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Et av de få kortene som har fått minst ørten ganger BIOS update, sjekk ut bios-versjonen... ps. en av boxene mine har det kortet der.. Lenke til kommentar
aqad Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Installerte drivere til hovekortet på nytt. Det hjalp ikke. Installerte så driverne til skjermkortet på nytt. Foreløpig ser dette ut til å ha hjulpet. Har ikke hatt problemer siden. Lenke til kommentar
aqad Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Et av de få kortene som har fått minst ørten ganger BIOS update, sjekk utbios-versjonen... 5149801[/snapback] Når ikke annet hjalp måtte jeg ta mot til meg å oppdatere bios. Det var løsningen. Takk til jarmo, jeg skulle gjort dette tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå