Gå til innhold

K/D-Ratio - Hva er akseptabelt for en n00b? *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei.

 

På fredag begynte jeg med BF2 på ordentlig. Jeg er litt av en statswhore og har lagd og slettet en del brukere, men fikk til slutt tatt meg sammen. Nå har jeg en bruker kalt Zagax og statsene er ikke akkurat imponerende. Det skal sies at jeg ikke har spilt FPS på over 2 år. Jeg trenger litt tips fra dere som er "erfarne" i BF2. Det er kanskje dumme spørsmål, men jeg prøver:

 

-Hva er grunnleggende for å få K/D-Ratioen over 1?

-Hvilke kits er best på å få opp K/D-Ratioen?

-Er medic et kit man fint kan få K/D-Ratioen over 1 på?

-Til å være fullstendig n00b, er statsen min akeseptabel?

 

Er det noen her inne som har en klan som ikke er altfor seriøs, men med average/high gode spillere, som er villig til å gi meg en sjans og kanskje spille med meg, så ta for all del kontakt! Jeg er mer enn gjerne villig til å lære. Troen på meg selv er ikke alltid like høy, for å si det mildt, men jeg er interessert i å bli meget god i dette spillet. På forhånd takk for alle svar og henvendelser.

Endret av Zanto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. grunnleggende er å skyte 2 stk. for hver gang du dør, gjennomsnittlig.

2. alle som ikke har som oppgave å utføre støtteoppgaver. I mine øyne vil det si specops, assault og evt. sniper.

3. Ettersom man ofte driver med andre ting som medic enn å drepe, nei. Bruker du medic kittet veldig selvisk, dvs. bruker det for å heale deg selv med mål om å drepe, drepe drepe og gir F. i medspillerene dine, så kan det være effektivt. Men de andre kitts jeg har nevnt har alle mer effektive drapsmetoder...(gøsh, det høres så brutalt ut :p )

4. akseptabel? all stat er akseptabel (eneste som ikke er er juksere ;) ) Kan den bli bedre? selvfølgelig, men det er derfor du spiller, sant? ^_^

Lenke til kommentar

Personlig merker jeg at K/D ratioen generelt er bedre når jeg ikke fokuserer veldig på det. Hvis jeg gjør det veldig dårlig og tenker "Fy f, nå får jeg elendige stats", blir jeg bare mer frustrert og blir enda mer ræva. Hvis jeg kun spiller uten å tenke noe særlig på det, går det som regel mye bedre og K/D-ratioen blir bra.

Lenke til kommentar

Jeg syntes 1/1 i K/D er vanskelig jeg (straks gunnery sergant), men den letteste måten er garantert om du flyr jetfly eller helikopter med joystick vel og merke. Det er liten mening med fly og helikopter angrep når du ikke har joystick. D.v.s. du kommer fra A til B, men kan ikke foreta gode manøvere med tastatur. Vil tippe jeg lett får over 1/1 om jeg kjøper meg joystick.

Lenke til kommentar

en ting jeg nesten må legge til her er at man ofte får en bedre k/d ratio når man spiller alene uten personlige venner (ikke lonewolf da). jeg vet ikke helt hvorfor, men det blir ofte sånn for meg.

 

Men siden du spiller mye medic så er det kanskje ikke så rart at du har en dårlig k/d ratio. Medic'er er ikke drapsmaskiner, de skal gi liv :)

det som er så greit med bf2 stats er at den lagrer stats for alle klassene, så da skader ikke medic-spillingen din så mye ;)

 

 

og

Det er liten mening med fly og helikopter angrep når du ikke har joystick

Helt enig med deg når det kommer til fly, men helikopter er ikke vansklig å styre med mus + tastatur. Jeg styrer med mus+tastatur og får altid en god k/d ratio, og med en god co-pilot blir det skikkelig fett :D

er ikke uvanlig at jeg holder meg i live i over 10 min.

Lenke til kommentar
Det er liten mening med fly og helikopter angrep når du ikke har joystick

Helt enig med deg når det kommer til fly, men helikopter er ikke vansklig å styre med mus + tastatur. Jeg styrer med mus+tastatur og får altid en god k/d ratio, og med en god co-pilot blir det skikkelig fett :D

er ikke uvanlig at jeg holder meg i live i over 10 min.

5150832[/snapback]

 

Jeg har ikke joystick, men synes jeg takler å fly med tastatur og mus ganske bra. Favoritten er F-15/Su-34. Men jeg merker det når jeg har en god pilot med joystick etter meg, da lever jeg ikke lenge. Heldigvis går det en stund mellom hver gang en slik dukker opp :). Lever fortsatt på de rundene jeg kan fly og samle sammen 40-50 kills uten å bli skutt ned en eneste gang. :w00t:

 

Når det gjelder å øke k/d-ratio, og generell krigføring forøvrig, så prøver jeg å utnytte omgivelsene. En må vite når en skal gå til angrep og når en skal trekke seg tilbake for å endre taktikk. En kommer alltid til et tidspunkt en må bli Rambo.

Kjører du en tank/apc har du som regel gode muligheter for å få en del kills. Spesielt hvis du er i nærheten av lagkompiser som er engineer som kan fikse kjerra når den får skader.

Min k/d-ratio er nå på 1.7, og fortsatt på vei opp. Tror jeg lå på 1.2-1.3 i begynnelsen, så øvelse gjør mester. :thumbup:

Lenke til kommentar
en ting jeg nesten må legge til her er at man ofte får en bedre k/d ratio når man spiller alene uten personlige venner (ikke lonewolf da). jeg vet ikke helt hvorfor, men det blir ofte sånn for meg.

 

Men siden du spiller mye medic så er det kanskje ikke så rart at du har en dårlig k/d ratio. Medic'er er ikke drapsmaskiner, de skal gi liv :)

det som er så greit med bf2 stats er at den lagrer stats for alle klassene, så da skader ikke medic-spillingen din så mye ;)

 

 

og

Det er liten mening med fly og helikopter angrep når du ikke har joystick

Helt enig med deg når det kommer til fly, men helikopter er ikke vansklig å styre med mus + tastatur. Jeg styrer med mus+tastatur og får altid en god k/d ratio, og med en god co-pilot blir det skikkelig fett :D

er ikke uvanlig at jeg holder meg i live i over 10 min.

5150832[/snapback]

 

Tullball! Medic ruler gatene i bf2, bare slenge litt medicpacks under deg og campe! Får drøssevis av kills. Trenger du nubtube for å få kills kan du bare selge spillet :p

 

Funker fint å fly med tastatur da, men så klart lettere med joystick.

 

Bare finn deg en fin plass utenfor ett av fi flagg, så er det bare å knerte alle idiotene som ikke ser deg :p

Lenke til kommentar
en ting jeg nesten må legge til her er at man ofte får en bedre k/d ratio når man spiller alene uten personlige venner (ikke lonewolf da). jeg vet ikke helt hvorfor, men det blir ofte sånn for meg.

 

Men siden du spiller mye medic så er det kanskje ikke så rart at du har en dårlig k/d ratio. Medic'er er ikke drapsmaskiner, de skal gi liv :)

det som er så greit med bf2 stats er at den lagrer stats for alle klassene, så da skader ikke medic-spillingen din så mye ;)

 

 

og

Det er liten mening med fly og helikopter angrep når du ikke har joystick

Helt enig med deg når det kommer til fly, men helikopter er ikke vansklig å styre med mus + tastatur. Jeg styrer med mus+tastatur og får altid en god k/d ratio, og med en god co-pilot blir det skikkelig fett :D

er ikke uvanlig at jeg holder meg i live i over 10 min.

5150832[/snapback]

 

Tullball! Medic ruler gatene i bf2, bare slenge litt medicpacks under deg og campe! Får drøssevis av kills. Trenger du nubtube for å få kills kan du bare selge spillet :p

 

Funker fint å fly med tastatur da, men så klart lettere med joystick.

 

Bare finn deg en fin plass utenfor ett av fi flagg, så er det bare å knerte alle idiotene som ikke ser deg :p

5151386[/snapback]

 

K/D ratio er for cs. Battlefield handler i mindre grad om kills og mer om å gjøre bestemte oppgaver. Mange av de beste klanspillerene jeg kjenner har ikke spesielt høy k/d ratio.

Lenke til kommentar
Tar eg feil viss eg seier at inntrykket mitt av BF2 er lagt opp slik at alle er "like dårlege"? Virker som alle har K/D ratio på ca. 1.

5151931[/snapback]

 

Bortsett fra han her da: sjekk stats. Navnet sier alt.

Jeg har faktisk sett en annen som skal være mer ekstrem. Skal visst ha en k/d på over 50...

5152141[/snapback]

 

hehe, passer vel bra med det navnet ja :)

 

Han burde vel kanskje kjøpt seg en flightsim isteden for bf2...

Lenke til kommentar

OK, har lest igjennom innleggene og skjønt at K/D-Ratio er noe som lett kan endres og justeres. Merker nå at aimen min begynner å bli litt bedre, ergo jeg får flere kills. Nå er heller den største utfordringen å klare å holde seg mest mulig i live til enhver tid.

Lenke til kommentar

Maskin/grafikkinstillinger kan ha en stor effekt ja.

 

Jeg fant at jeg fikk endel mer kills med lavere gfx settings, simpelthen fordi jeg opplevde spillet som raskere og mer responsivt og således opplevde det som mer behagelig å spille.

 

Sitter på en X2 3800+, 2GB ram og GF7800GT, og jeg vurderer å sette alt ned til medium, eller iallefall skru av mesteparten av AA og AF...bare for å få en raskere flyt i spillet... (mer fps = mer flyt og "godfølelse" for meg...)

Lenke til kommentar

Har dårlig data, så eg har spelt med alt på lavt og fortsatt hatt dårlig fps. (800*600!)

No er det år og dag sidan sist eg spelte, men eg fekk no opparbeidd meg ein passe bra kdr medan eg dreiv på. :) Men eg er sikker på at den hadde vore ein god del beire med beire flyt i spelet... :dribble:

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...