Gå til innhold

God vifte til XP2000+. Maks 200kr. Forslag ønskes

brsseb

Anbefalte innlegg

Heisan

Skal bytte ut min trofaste 1,2GHz T-bird med en XP2000+. Hovedkortet er MSI K7T266A-Pro2. Lurte bare på om noen hadde et godt tips til valg av vifte. Det er jo å mange å velge mellom og jeg er ikke sikker på hvilken jeg skal velge. Den må gi god kjøling og helst gå så stille så mulig. Maks 200kr

Foreløpig forslag:

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

CP5-6J11C-0L, Til 1,4GHz, samt XP2200+ -> 133kr (flexi-data.no)

1,2GHz T-Bird

512DDR

GF3-Ti200, 64MB

WinXP Pro

[ Denne Melding var redigert av: brsseb på 2002-08-28 13:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har den Taisol vifta på tilbud hos microplex til 90,-.Den ble litt for varm på min xp 2000 + synes nå jeg (58 grader load) så jeg byttet til en PC Power Cooler PCH137 med en papst 612ngh.De er også på tilbud hos microplex til 2x90 kr + strøm overgang 19kr tot 199,-.Kjøler mye bedre: idle 32-34 load 44-45.Du kan også velge 612ngn men da går tempen opp ca 5 grader, men støy nivået synker til omtrent samme nivå som den på taisol vifta.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe CPUen på flexi-data.no og har sett igjennom hva de kan tilby av vifter. Her er noen av mine forslag iallefall:

EKL CPU-Vifte m/kulelager Socket A

opp til 1,4 GHz, samt XP2200+ 229,-

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo2320, Opp til 1,4GHz, samt XP2600+ 173,-

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

RetaiI Igloo2320 PRO Til 1,4GHz/ XP2600+ 199,-

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

SAK38, Opp til 2,0GHz 268,-

Likte iallefall de to GlacialTech-viftene. Rekker til og med XP2600+. Noen som syns noe om dem? Vifte til over 300kr er ikke aktuelt. NB: Har ikke tenkt å overklokke!

Lenke til kommentar

Sjekk denne. Høres mer eller mindre perfekt ut ("cute, cool & quiet" ifølge produsenten :smile: ).

GlacialTech CPU-Vifte Igloo2320 PRO

Kjøler ned CPUer opptil 1.4GHz (Intel) / 2600+ (AMD)

Ekstrem lett vekt - 243 g

Liten størrekse - 70 x 64 x 57 mm

Ekstremt stillegående - 25 dB(A)

Luftflyt: 13.3 CFM

Omdreiningshastighet: 3000 RPM

199,- (flexi)

Har ikke så veldig mye peiling på vifter, men denne virket MEGET stillegående spør du meg! Minst 10 dB mindre enn den eg har fra før av til min 1,2GHz T-Bird. Noen "innvendinger", folkens? :smile:

(Finner ingen reviews av Igoloo2320, bare 2310. Men tviler på det er store forandringer. Vet heller ikke hva som er forskjellig fra vanlig og PRO-utgaven (bortsett fra 20-30kr)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: brsseb på 2002-08-28 17:29 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: brsseb på 2002-08-28 18:07 ]

Lenke til kommentar

Om det er viktig for deg at den ikke støyer mye, er det ikke allverdens å velge mellom til i den prisklassen...

Den glacialtech virker kanskje ålreit på spes. men mulig den ikke kjøler bra nok?

Selv har jeg den papst vifta du også nevnte der, og bortsett fra en svak during (oppgitt 27db), er den helt grei. temp har aldri vært over 50 grader på min xp1900+ cpu, ikke overklokket.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 18:54, Sirius Epsilon skrev:

Den Glacialtech vifta er noe billig møkk.Jeg ville ha brukt Globalwin CakII38 fordi den kjøler bra og har ett normalt støynivå.Globalwin Sak38 bråker alt for mye.

CAKII38- my ASS

Ekstrem kjøler til de fleste CPUer

Veier ca 1/2 kg

"Maskinen bør derfor helst ikke flyttes på da fester m.m. kan gå istykker pga vekta

OBS: Denne viften kjøler meget bra men har et relativt høyt støynivå!

OBS: Denne viften drar så mye strøm at den kan kortslutte strømuttakene for CPU-vifte på hovedkortet. Viften må derfor kobles direkte til 5¼ strømuttak v.h.a. medfølgende adapter"

- flexi-data.no

Jeg skal ha en vifte, ikke et monster te 4-500kr som blåser vekk hele hovedkortet mitt! Et halvt kilo?? Og maskinen bør ikke flyttes på? Nei, no må dere roe dere litt. Skal bare ha en vifte som hindrer cpuen i å brenne opp, ikke fryse den ned!

Lenke til kommentar

ok...

min historie:

kjøpte meg datamaskin på multicom/komplett for god tid tilbake... amd athlon 850mhz..

la på ei vifte til 450,- følte meg skikkelig kar me kul "Alpha!"-vifte..

des som skjer er at pga av denne "dyre" kjøleren, så er resten av data'en et eneste rot.. klikker hele tida, og temp opp til 60 grader!!!

viss du ska ha sånn dritt-kjøler, så kjøp kjølepasta! det er et minimum! vil anbefale microplex!!!!! de redda data'en min!

du får ikke noe utbytte av den xp2000+ med jalla kjøler... når du spiller/brenner/jobber mye med dataen så kommer den til å bli ustabil og klikke!!!

folk bryr seg ofte lite om tabu-belagte hardware som psu og kjøling! disse tinga er det som gjør det mulig å spille spill, utnytte hardware osv!

tenk deg om!

kjøp silent twin eller.no

koster kun 400,- - 500,- inkludert frakt... da får du drops også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Ekstrem kjøler til de fleste CPUer

Veier ca 1/2 kg

"Maskinen bør derfor helst ikke flyttes på da fester m.m. kan gå istykker pga vekta

OBS: Denne viften kjøler meget bra men har et relativt høyt støynivå!

OBS: Denne viften drar så mye strøm at den kan kortslutte strømuttakene for CPU-vifte på hovedkortet. Viften må derfor kobles direkte til 5¼ strømuttak v.h.a. medfølgende adapter"

- flexi-data.no

Jeg skal ha en vifte, ikke et monster te 4-500kr som blåser vekk hele hovedkortet mitt! Et halvt kilo?? Og maskinen bør ikke flyttes på? Nei, no må dere roe dere litt. Skal bare ha en vifte som hindrer cpuen i å brenne opp, ikke fryse den ned!

jeg har en noise control "silverado"... den er 12,5 cm høy, og veier et halvt kilo!

- flytter pc'en hele tida (LAN og forskjellig), og merker ikkeno til den vifta.. no problemos!

den bruke to trommelvifter ellerhvadetnåheter, og disse kjører jeg på 12V... går så fint atte!

[ Denne Melding var redigert av: las^se på 2002-08-28 19:41 ]

Lenke til kommentar

Min kjøler: taisol cgk760 med en enermax 80mm vifte på toppen. Kjøler nå min xp1600@2000 (1,8 volt) og ligger på max 56 grader.

Bor i trondheim så jeg har fått føle sommertempen ja :wink:

riba/vifta duger! Kjører forresten på laveste hastighet! Koster sikkert noe rundt 200 kroner tilsammen det her

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 19:55, airguard skrev:

glacial techen holder lenge den, jeg har en temp på 43idle og 49 full load med samme vifta og en xp2000.

Dere er hysteriske, hvis man har rimlig god kjøling i kabinettet er ikke dette noe problem.

må si at jeg ikke overklokker da !

TAKK!! ENDELIG NOEN SOM FORSTÅR MEG!! :grin:

(Hehe, skulle ha skrevet med STORE bokstaver i første posten: "OC-folk forbudt")

Lenke til kommentar

Her er den jeg har tenkt å kjøpe:

GlacialTech RetaiI Igloo2320 PRO Til 1,4GHz/ XP2600+

--

Kjøler ned CPUer opptil 1.4GHz (Intel) / 2600+ (AMD)

Ekstrem lett vekt - 248 g

Liten størrekse - 70 x 64 x 57 mm

Støynivå - 35 dB(A)

Luftflyt: 22.8 CFM

Omdreiningshastighet: 4800 RPM

--

Dette er PRO-utgaven. Den vanlige har 10dB mindre støy, omtrent halvparten så stort luftflyt og 3000RPM. Satser på PROen siden den er kraftigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...