Seifenblase Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Hei. Jeg har et lite problem, eller rettere sagt ønske. I huset vårt har vi ISDN og to MSN nummer. Det finnes én ISDN telefon, som jeg har stående på rommet mitt, og rundt om i huset er det analoge telefoner som er koblet til en analog adapter. Slik som det er i dag, ringer alle telefonene i huset uansett hvilket telefonnummer man bruker. Det jeg ønsker å gjøre er at kun ISDN telefonen ringer ved MSN nummer 2 og at alle ringer hvis noen ringer med MSN nummer 1. ISDN telefonen jeg har er en Siemens Profiset 30isdn. De analoge telefonene er koblet til med en Doro Pan adapter. Er det noen som har noe peiling på dette? *Hvis denne tråden er postet feil, flytt den, men ikke slett den er du snill moderator.* EDIT: Siden noen ikke vet hva MSN nummer er så står MSN for Multiple Subscriber Number, og har ingenting med Microsoft sin MSN messenger å gjøre. Endret 13. november 2005 av resn Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 MSN Nummer? Huh? Har selv bare to analoge linjer, så kan antagelig ikke hjelpe deg. Men MSN-nummer, hva snakker vi om? Lenke til kommentar
nercix Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Vi snakker om ISDN Regner med at det er ISDN telefonen du vil skal ringe på étt av MSN numrene, mens alle telefonene skal ringe ellers (Dvs. at adapteren skal kun ringe viss numret er MSN1 og ikke på MSN2).. Tror ikke det er mulig å gjøre noe innstilling i ett slikt adapter som gjør at den bare ringer på ett nummer.. Men jeg har egentlig lite peiling på dette. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 hei, har selv samme problemstilling, jeg har ett siemens gigaset sx100 som står på hyblen min. når noen ringer mitt nummer ringer det kun på min telefon, og når de ringer andre nummeret så ringer det kun på husvertens telefoner... tror du må gjøre dette via setup\initiering eller noe sånt.. der du får beskjed om å skrive inn msn nummer så skriver du bare ett nummer.. samme gjør du på andre telefonen..(bare det andre nummeret her da..) hvis du skjønte noe av dette fortjener du oscar! lykke til:D musa Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Heisann ! Ikke noe problem dette da. For å sette opp hvilket nummer Siemens Profiset 30isdn skal ringe på, se Trinn 4 i manualen som finnes her: Manual i PDF-format, 3,7Mb Så må du gjøre ca det samme med Doro-adapteret, se siden 5 i manualen som du finner her: Manual i PDF-format, 78Kb Lykke til, og 5min søking på nettet hadde løst dette for deg |2mmy| Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Alltid stress det der. Har gjort noe lignende hos min far på jobben da hans telefon gikk i knas. Der det ene nummeret er til faks, mens det andre går til telefon. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Først bør man vel starte med å lese manualen for dette Profiset som befinner seg http://shc-download.siemens.com/download.jsp?file=87236 . I denne så vil det stå i trinn 4 hvordan man stiller inn MSN nummeret . Om man går videre til http://www.doro.no/FileArchive/pan.pdf så vil man her finne MSN settings under Bruk . Var det ikke enkelt nok ? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Heisann ! Ikke noe problem dette da. For å sette opp hvilket nummer Siemens Profiset 30isdn skal ringe på, se Trinn 4 i manualen som finnes her: Manual i PDF-format, 3,7Mb Så må du gjøre ca det samme med Doro-adapteret, se siden 5 i manualen som du finner her: Manual i PDF-format, 78Kb Lykke til, og 5min søking på nettet hadde løst dette for deg |2mmy| 5149504[/snapback] Skal sjekke det ut. Merkelig at jeg ikke fant så mye selv.. Sikkert på grunn av hastverk. Takk for hjelpen. EDIT: Siemens linken din virker ikke, men jeg fant papirmanualen selv. Endret 13. november 2005 av resn Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Ok. Fikk det til å virke. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå