cico Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei, pcen til en kamerat er ustabil. Plutselig bare låser den seg, og av og til blir skjermen helt stripete. Jeg har en misstanke om at dette skyldes ustabil ram. Maskinen er bygd med en Apacer 256 mb 3200 og en infineon 256mb 2700. Er det ikke fornuftig å ha rambrikker av samme type og fabrikat? Er infineon noe annerkjent merke? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 litt usikker på dette.. men min pc var stabil da jeg hade en crucial 512 brikke og en jalla L-Kjøp brikke på 256mb.. ville skjekket voltene på psu'en.. Lenke til kommentar
cico Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ville skjekket voltene på psu'en.. Hvordan gjør jeg dette, og hva har det med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 ville skjekket voltene på psu'en.. Hvordan gjør jeg dette, og hva har det med saken og gjøre? 5149351[/snapback] er voltene på psu veldig ustabile er pc'en ustabil.. det måler du best med ett multimeter, men finnes program for å måle det også Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Som alltid når det er tvil om minnet er friskt: memtest86 Lenke til kommentar
o0pel Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Det er jo åpenbart at det er fordi han har en brikke på 3200 og en på 2700 eller hva det var, det er en stor fordel og ha like ram brikker. Jeg fikk ikke en gang liv i min uten like brikker. Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 prøv det mem test programmet. PRøv å kjør med bare en brikke i om gangen. Er ikke sikkert det er det som er feilen, windows kan jo være uastabilt for alt du vet. Lenke til kommentar
Timmii Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hovedkortet er bygget slik at det desverre ikke talker to RAM brikker med forskjellig hastighet. En sammenligning ville vært å sykle på to forskjellige ergometersykler som har ulik hastighet Poenget er at du MÅ ha RAM brikker av samme hastighets kaliber. Så løp å kjøp. Mens du venter på ny RAM eller bare ikke gidder å kjøpe, ta ut den 2700 brikken. Slik at maskinen din funker stabilt/fungere i hele tatt Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) de fleste hk kan vel justere hastigheten på rammen selv (eventuelt at man gjør dette manuelt i bios). Sjekk at ikke hastighet på ram, cpu osv overstiger originale instillinger. Spesielt viktig at ikke agp / pci port er over 66/33 mhz, da kan du oppleve mye rart da. Endret 15. november 2005 av SpkStrp Lenke til kommentar
cico Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Tok ut den ene minnebrikken, og da gikk det greit en halv dag. Men nå står den bare og piper i oppstarten og kommer ikke videre. Hva kan dette skyldes?? Lenke til kommentar
Timmii Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Defekt RAM brikke .. Prøv med den andre brikken og se om det samme skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå