Gå til innhold

problemer med nettverk

Anbefalte innlegg

hei jeg driver å setter opp vt server og må derfor åpne porter på min Vt server. Har vært inne på en side hvor det står hvordan man gjøre det. og der står det at jeg skal finne ipen min ved å skrive ipconfig i smd. men det går ikke ann å skrive noe i cmd.. noen som vet årsaken??

jeg prøvde da og gjøre dette på en annen pc som er tilkoblet samme nettverk.. og da brukte jeg den ipen og nettverskmasken osv. jeg fikk der.. men så skjedde det at jeg ikke kom på internett.

På den siden jeg var stod dette:

If you find that you can not pull up webpages, the problem is most likely the dns numbers you entered. Give your ISP a call, and they will be able to tell you which dns servers to use. This is a question they answer all of the time. They will be able to tell you what you should use right away.

Hva mener de med ISP?? og er det dette som skjer på meg? at jeg har skrevet inn feil dns??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første er det ikke smd du skal skrive. Det er cmd eller command. Dette skriver du i start->run. Da får du opp et DOS vindu. Her skriver du ipconfig. og du får opp nettverksadapterene du har og deres ip.

du kan også høyre klikke på mine nettverkssteder. Velge properties. i det nye vinduet høyreklikker du på local network connection og velger status. Deretter velger du fanen det står support på, og du vil få opp din lokale ip.

velger du Details under den fanen som viser din ip får du mer info.blant annet dns serveren gateway og subnet

ISP er internet service provider. Den du har som bredbandslevrandør. For eksempel teleno eller tele2 eller catch eller nextgentel osv.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...