mhagen Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hei Har en IBM 40GB til overs og lurte på hvilke løsninger som finnes for å bruke den som intern disk. Skal primært bruke den til transport av data mellom skolen (BREDbånd) og hjemme. Bør kunne kobles i usb, da jeg ikke har noe annen interface (vurdere firewire kort hjemme, men på skolen blir det USB). Takk-takk! Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 hva med bare en harddisk skuff ? det er det raskeste sikkert billigste også...du må sette en skuff i skolemaskinen og da...hvis det er bare du some bruker den merker ingen det.....ellers så kan du bare sette den inn manuelt Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Kjøp et eksternt kabinett. Finner div USB-, USB2-, Firewirekabinett på Komplett. Se her! Lenke til kommentar
arcade Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 VIl anbefale et eksternt kabinett som støtter både USB (1.0 og 2.0) og Firewire, da kan du bruke disken på de fleste maskiner. Et slikt kabinett finner du her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=9&s=pl Arcade Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 det blir jo utrolig dyrt og treigt med hd kabinett, ettersom kabinettet koster 1300 og det må også kjøpes to kontrollerkort for at det skal gå raskt! Hardiskskuff er det beste: billig, raskt, lite å ta med seg, trenger ikke ekstra strømkabel. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 HD SKUFF er nok tingen du er på jakt etter den er kanon bra Selv har jeg 3 WD 120GB SP E 1 WD 100GB 1 IMB 75GB 1 IBM 45GB 1 SGB 80GB Og med alle disse diskene måtte jo jeg finne på noe og da gikk jeg og kjøpte HD Skuff og det FUNKER http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
mhagen Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Hei! Takk for svar. Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. De eksterne kabinettene er ganske dyre (sist jeg sjekket er hardisken verdt rundt 7-800 kr), og hd-skuff blir litt plunder.. Noen som vet hvorfor de eksterne kabinettene er så dyre? Hvordan fungerer overgangen fra HD-kabelen til USB 1/2, Firewire. Går det an å kjøpe denne overgangen og lage kasse selv? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå