Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med innstallasjon av XP (Eldre PC)

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått med meg en gammel traver hjem fra en kamerat som ikke fungerte;

IBM:

1 Ghz P3

256 MB RAM

32 MB skjermkort

40 GB HDD

Problemet er at PCen var fullstending skakkjørt. Manglet en drøss med DLL filer og systemet har aldri vært formatert (Siden det var nytt i 1999).

Oppbrinnelig lå de 98 SE på PCen, men senere er det blitt lagt ME oppå - uten at det gjør saken noe bedre.

Så kommer vi til sakens kjerne, jeg skulle legge inn XP som jeg har gjort drøssevis av ganger før. Jeg stiller BOOT-rekkefølgen til start fra CD-Rom, skrur på maskinen igjen uten at noe annet skjer enn at den laster Windows ME (!).

Så tenker jeg "jaja" og prøver meg med de 6 diskettene man kan laste ned, etter å ha fått lastet inn alle disse får jeg opp melding om at "Windows has been shut down to prevent damage on your system." Og må restarte maskinen (fortsatt ingen fremgang).

Så nå har jeg satt inn HDD i min PC og formatert den til NTFS, noe jeg har på følelsen at ikke var så lurt? De to metodene jeg har prøvd viser ingen tendenser til å ville noe annet enn den ville før formateringen - bortsett fra at "NTLDR is missing, press Ctrl-Alt-Delete to restart" popper opp når jeg skrur på maskinen.

Såder - noen som har noen tips til en som begynner å bli lei av å knote uten fremgang?

Mvh.

Petter

Endret av PetterOslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...