Gå til innhold

OC resultater med P4 1.8NW, heldig?

vebwa

Anbefalte innlegg

Min P4 1.8 NW kjører helt stabilt @2.4 ghz med 1.5V (standard) spenning. Jeg har ikke så mye oversikt over hva som er vanlig å nå, og lurer på om jeg har vært heldig... Jeg har ikke kjørt allverdens stresstester, men den var tilsynelatende stabil på 2610 mhz / 1.575V, og den bootet greit, men kræsjet etter en stund i 3dmark2001se på 2700mhz / 1.6V. Jeg bruker boxed kjøler. Er dette bra resultater?

Hvor mye er det forsvarlig å øke volten med tanke på å skulle ha cpuen i noen år? Kan jeg gå noe særlig over 1.6V? Skulle gjerne kjørt på 2.7Ghz.

En ting til: Bruker et Asus P4S533 hk, og tempen ved 2.4 Ghz ligger idle på ca 40 og load på ca 44-45. Dette høres lite ut. Er den innebygde temp-måleren på dette hovedkortet pålitelig?

Vebjørn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

vebwa skrev (2002-08-28 11:03):

Hvor mye er det forsvarlig å øke volten med tanke på å skulle ha cpuen i noen år? Kan jeg gå noe særlig over 1.6V? Skulle gjerne kjørt på 2.7Ghz.

V-Core kan du fint kjøre opp til 1.7 uten å skalde cpu spess mye.

På hovedkortet ditt er den en jumper for å få 0.2V også hvis du vil ha mere en 1.7 (se manualen)

Temperaturen kan variere ja...jeg har Oc min [email protected](boxed) og har en temp på ca 53 max load. Om din temp er riktig det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...