Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) hei har kjøpt meg en ny IDE controller, Rocket 100 ATA 100. Den er installert, og finner hdd og alt, men når jeg skal starte windows da stopper det opp der det begynner og loade windows:S, jeg har testa alle jumpere, og slike ting og jeg sjekka ting i bios. Hva kan vere gale? må jeg koble den hdd som er windows på , på den ide controlleren? Noen som kan hjelpe? Takk for alle svar! Endret 17. november 2005 av Adrian0 Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Ser du XP loading skjermen? At den henger seg der tyder på en eller annen konflikt, muligens driverkonflikt eller noe annet..... Prøvd Safemode? Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ja jeg ser xp loading skjermen og der stopper det.... nei har ikke testa safe mode. skal jør det nå, BRB med tilbake melding;) Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 nope ingenting, fungerte:( Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 OBS på at du må ha lagt inn driverene til kontrollerene FØR du kobler til operativsystem harddisken til den. Prøver du å starte fra en kontroller som du ikke har installer driverene til allerede vil du få et slikt problem. Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Men det gjelder vel kun hvis OS-disken er på den kontrolleren, eller? Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 jeg kobla til controlleren, instalerte driver og slov av maskinen, og kobla til den harddisken jeg skulle så kom det der problemet. Men må jeg koble til den hdd som er operatisystem på også for at det skal funke? Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Nei. Du kan fint kjøre OS disken på hovedkortet. Har en slik løsning selv på serveren min. Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 etter att jeg har koblet til harddisken på ide controlleren, da kommer det opp en rute som spør om hvilken hadd, eller cd rom eller diskett romm jeg skal starte i fra, jeg har bare valg en hdd, ikke den som er windoes på, så kansje jeg skal teste d å velge boot fra den med windows på? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du må nok inn i maskinens BIOS og velge at den skal starte fra OS disken din og eventuelt sette den til at den IKKE skal prøve å starte fra PCI kort. Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 hva skal jeg velge i biosen da? Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Det er gjort, håper folk forstår nå. Endret 14. november 2005 av Adrian0 Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Noen som har en fin knklusjon om dette eller skal jeg bare sende det tilbake, og i det tilfellet, hvilket kort skal jeg ta da? hva er det beste på kvalitet og merke, skal ikkekoste over 400 kr. Lenke til kommentar
Adrian0 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 hihihi, *flau* det var visst bare feil driver som va instaler:P hehe, men takker fo hjelpen uanset;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå