Gå til innhold

Bilde forsvinner på TV'en ved video avspilling.

Taalest

Anbefalte innlegg

Med fare for at dette spørsmålet er blitt spurt flere ganger før (fant ikke noe lignende i slengen), lurer jeg på en ting:

Jeg har et nå litt aldrene gf4 ti-4800 se fra msi. Har egentlig aldri brydd meg med å koble den opp mot tv, men i dag falt det meg plutselig inn at jeg skulle prøve.

Det som er problemet er:

Har installert den nyeste driveren osv, de fleste funksjoner virker og jeg ser bilde på tven når jeg roter rundt i windows, MEN når jeg da skal spille av en film, noe som liksom er litt av vitsen ved å ha pcen koblet opp mot tv, blir tven bare helt svart. Bilde forsvinner og kommer ikke tilbake før jeg går ut av filmen!

Har nå sitter og prøvd meg fram i lengre tid, men finner ikke ut hva som er gale. Noen som har et forslag?

mvh T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Har du prøvd å endre visningene? Du nemlig sette TV skjermen til prioritert, eller automatisk valg.. Har ikke erfaring med det skjermkortet der, men har vært borti programmvaren til MSI ved å innstalere tilsvarende korter.

VIKTIG: Skal du se en film på TVèn din, er det ofte like greit å trekke ut ledningen til Skjermen, sånn at bildet bare kommer på TVèt.. Da burde kortet ditt klare å fikse resten..

Men hvis ikke, eller du vil prøve å bruke begge deler..

Steg 1 : Høyreklikk på Skrivebordet og velg Egenskaper. Inne på Egenskaper velger du Innstillinger-tabben. I denne kategorien vil du se tre knapper, helt nederst. Klikk på "Avansert" knappen.

Steg 2: Mest sannsynlig så har du ett Kontroll-Senter der du kan endre innstillinger for skjermkortet. Hvis du finner dette, velger du Visning-tabben...

NB: Dersom du ikke finner noe her kan det godt hende at det ligger noe som heter f.e.k.s MSI Display, eller MSI Graphics e.l i Kontrollpanel..

Steg 3: Det skal da være fullt mulig å velge om du vil se video på tvèt eller på skjermen. Vet ikke hvordan programmvaren fungerer når du gjør sånn, men at du skal kunne velge dette, er jeg nesten helt sikker på.

På tidligere grafikkorter har jeg opplevd at det står 1, og 2 knapp på hver enkelt visning. Men hvis ingen av delene fungerer, deaktiverer du skjermen din, og har bildet på TV-skjermen..

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...