nirosan Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 hei! jeg er arrangør av et lan, og jeg har en maskin stående hjemme hos meg, det som er problemet er at vi har ikke råd til managed switch som koster flere 1000 kroner, derfor tenkte jeg å bruke en maskin som vi heller kunne bruke som managed switch. det jeg tenkte er at man istedenfor en firewall bruker denne maskinen til å f.eks kontrollere hvor mye båndbredde hver enkelt bruker på lanet bruker osv..men hvilken os anbefales til dette??..er ganske usikkkert på hvordan man setter opp slikt, men har veldi lyst til å lære, hadde vært utroli bra å kunne ha oversikt over hva folk driver med på lan=)) NeeroW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Selv bruker jeg Windows Server 2003 med Bandwidth Controller, men clarkconnect har også innebygget båndbredde kontroll.. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg brukte i sin tid FreeBSD med IPFW og DUMMYNET til å limitere båndbredden pr. bruker. Det fungerte helt ypperlig på en eldgammel ppro 200 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg brukte i sin tid FreeBSD med IPFW og DUMMYNET til å limitere båndbredden pr. bruker. Det fungerte helt ypperlig på en eldgammel ppro 200 5148757[/snapback] OpenBSD med PF og ALTQ skal også fungere bra. Selv har jeg tenkt å sette opp DUMMYNET snart når jeg får tid. Har en brannmur-maskin som kjører FreeBSD 6.0-STABLE. Fungerer helt ypperlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå