Gå til innhold

Bruning...? Neger...? Eller farget...?


Alex-x

Anbefalte innlegg

Mørkhudede personen er også mennesker, så det er ikke noe poeng i å referere til hudfargen. Det blir som å si "så du den rosa personen der?". Det går rett og slett ikke.

5159975[/snapback]

Så om man skal referere til en mørkhudet blandt bare hvite, så sier man:

"Se på han med de røde hanskene der"

:nei:

5160044[/snapback]

Det er absolutt en mulighet.

Hvis det hadde vært en hvit person ville du vel sagt: "Se på han med de røde hanskene der", ikkesant?

Jeg ser ikke den vesentlige forskjellen. Begge har røde hansker og hvis du referere de røde hanskene når det kommer til den "hvite" personen burde du vel også referere til de røde hanskene hvis den personen var mørkhudede personen også?

Jeg for min del ser ikke en grunn til å nevne hudfargen i denne sammenhengen.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er absolutt en mulighet.

Hvis det hadde vært en hvit person ville du vel sagt: "Se på han med de røde hanskene der", ikkesant?

Jeg ser ikke den vesentlige forskjellen. Begge har røde hansker og hvis du referere de røde hanskene når det kommer til den "hvite" personen burde du vel også referere til de røde hanskene hvis den personen var mørkhudede personen også?

Jeg for min del ser ikke en grunn til å nevne hudfargen i denne sammenhengen.

5160144[/snapback]

Hvis situasjonen hadde vært med inverterte farger hadde jeg selvsagt sagt "se på den hvite mannen der". Det er selvfølgelig god grunn til å nevne hudfargen, siden det er den størte faktoren som skiller.

Lenke til kommentar
Svarting og neger blir brukt her.

5150077[/snapback]

 

Jeg liker ikke svarting. Syns ikke det er respektfullt og ville aldri brukt det selv. Jeg ville heller aldri brukt sotrør, nigger, pakkis, degos osv.

5157015[/snapback]

 

Enig..mørkhudet mener jeg blir best... Lyshudet blir også det samme.

5157041[/snapback]

 

Blir dere lei dere om dere blir kaldt hviting? :cry:

Lenke til kommentar

Det er jo jævlig 1990 å skulle måtte beskrive "utlendinger" etter farge. Hvorfor må du absolutt ha et ord for mørkhudet eller farget? Du sier vel ikke "se han hvite fyren der borte!".

 

En som sa noe sånt som "han negern som har flyttet inn der borte er snill", det du skal si er "han nye naboen som har flyttet inn der borte er snill".

 

Hvem faen bryr seg om hvilken farge huden til folk har nå for tiden.

Lenke til kommentar
Det er jo jævlig 1990 å skulle måtte beskrive "utlendinger" etter farge. Hvorfor må du absolutt ha et ord for mørkhudet eller farget? Du sier vel ikke "se han hvite fyren der borte!".

 

En som sa noe sånt som "han negern som har flyttet inn der borte er snill", det du skal si er "han nye naboen som har flyttet inn der borte er snill".

 

Hvem faen bryr seg om hvilken farge huden til folk har nå for tiden.

5163943[/snapback]

 

Se på hun feite da..se på han med de ørene!!11

 

Adjektiver dukker nok opp uansett. Ikke bare rasistiske..

Lenke til kommentar
Det er jo jævlig 1990 å skulle måtte beskrive "utlendinger" etter farge. Hvorfor må du absolutt ha et ord for mørkhudet eller farget? Du sier vel ikke "se han hvite fyren der borte!".

 

Hvorfor ikke. Jeg ville gjordt det om vedkommende var sammen med bare mørke(og omvendt).

 

En som sa noe sånt som "han negern som har flyttet inn der borte er snill", det du skal si er "han nye naboen som har flyttet inn der borte er snill".

 

Hvem faen bryr seg om hvilken farge huden til folk har nå for tiden.

Hvorfor skal man si det da? Hva man sier kommer jo helt ann på hvordan nabolaget er generellt. Om det ikke er så mange fra før ville det være naturlig å kommentere det.

Jeg fårstår ikke hva som er galt med å beskrive andre etter hudfargen. Er det noe værre enn å gjøre det etter hårfargen?

Lenke til kommentar

Fremmedkultrelle har lett for å være meget hårsåre når det kommer til hudfarge, og derfor bør man ta hensyn til nettopp dette "problemet".

For å sette dette litt på spisse; hvis du hadde vært ekstremt overvektig, ville du nok ikke likte at folk hadde kalt deg for Tjukken/Feiten/Tubby o.l. Man bør lære seg å ta hensyn på akkurat samme måte.

Lenke til kommentar
Fremmedkultrelle har lett for å være meget hårsåre når det kommer til hudfarge, og derfor bør man ta hensyn til nettopp dette "problemet".

For å sette dette litt på spisse; hvis du hadde vært ekstremt overvektig, ville du nok ikke likte at folk hadde kalt deg for Tjukken/Feiten/Tubby o.l. Man bør lære seg å ta hensyn på akkurat samme måte.

5165342[/snapback]

Nå sammenligner du jo det å være tykk med å ha en anneledes hudfarge! Er det noe galt med de som har en anneledes hudfarge? Det at du sier fremmedkulturelle må vel bety at dette også gjelder for polakker og engelskmenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...