Hotel Papa Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Det er jo nettop det masken ikke skal gjøre da! det står at den er behandlet med no greier som gjør at det IKKE skal dugge! Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ingen som tvinger deg til å bruke maske... 5149321[/snapback] Jo faktisk, er ikke mange klubber som lar deg bli med om du spiller uten maske Jeg har endel duggproblemer jeg også(spesielt på bolle SWAT brillene mine) Så det ender som oftest med at jeg spiller kun med briller. Vil anbefale deg guarder sine briller, tror de har dem inne hos sandefjord paintball Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 I manualen til dykkermaska mi anbefales det å gni inn maska med tannkrem. Vet ikke om det hjelper, though. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Vell...litt av grunnen til at det dugger er jo først og fremst kondens fra egen ånde...så det du kan prøve er å se om du får "isolert" selve masken litt mer fra resten av ansiktet...dvs ha noe form for sealingelle rnoe mellom nese og maske, slik at ikke like mye luft går opp, men derimot ned. Husker ikke helt hvordan selve paintball masken er bygd opp, men mener å huske at det er deøvis separete goggles inni en plast maske? Tesh ut diverse løsninger og ta deg en løpetur med masken på...men hvis du har en maske som "skal være antidugg" men som framleis dugger kan du klage, eller bare prøve med diverse anitdugg for dykkemaske osv. Den er jo busta uansett, so whats the harm in trying? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 I manualen til dykkermaska mi anbefales det å gni inn maska med tannkrem. Vet ikke om det hjelper, though. 5153956[/snapback] Har prøvd med tannkrem, funka sånn delvis.. men glassene ble så "utydlige", kanskje fordi jeg ikke vasket det godt nok bort!? Eneste vår klubb ikke tillater er gittermaske! Ellers så tror jeg skytebriller er eneste utvei! Men takk for forslag folkens Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Spytt fungerer veldig bra, og det samme gjør tannkrem. Du kan gjerne gjør masken klar når du er hjemme så lenge ingenting kommer borti glasset ved senere anledninger. Tannkrem og spytt brukes på samme måte. Eller husker jeg at ruten på den gamle bilen vår dugget mindre på de plassene vi hadde brukt våtservietter med isopropanol (alkohol). Det er mulig at dette ødelegger et eventuelt anti-dugg-lag i masken, men det fungerte ihvertfall greit på bilruten vår. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Mulig antidugg-spray til bil kan hjelpe..? Selges hos bilrekvisitaforhandlere, samt muligens på noen bensinstasjoner.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Noe som funker fint er Zalo! Bland Zalo og vann, og vask masken godt (glasset), la det tørke. Og vips, billig antiduggbehandling! Brukte det selv den tiden jeg kjørte moped, og det fungerte like fint hver gang Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Husk at dugg rett og slett er kondens. Når luften rett over glasset kjøles ned til under duggpunktet, vil den relative luftfuktigheten overstige 100%, og det vil avsettes dugg. Med andre ord; varme glass dugger ikke. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det er to ting du kan gjøre for å hindre dugg: 1.) Sørg for at maska er helt ren. Rengjøring gjøres med noe fettløselig som feks zalo, antiduggmiddel, spytt etc... 2.) Dugg skapes av temperaturforskjellen på innsiden og utsiden av glasset. Sørg for best mulig ventilasjon for å få bort varm, fuktig luft på insiden. Dyre masker (og dykkemasker) har temperert glass for å unngå dugg grunnet temperaturforskjell. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Du kan få masker med baterier og vifte til 2500-4000 kroner Ikke noe jeg ville gjort til den prisen. Tror nok du kan få masker som dugger mindre enn andre. Du kan jo, om du ikke vil kjøpe ny maske, spørre hos din lokale Airsoft forhandler. Lykke til Edit: Jeg overdrev kanskje litt når jeg sa 2500-4000 kroner for en maske med vifte, men samtidig så er det jo mulig, i alle fall, her er det en maske, hvis du vil ha ny en eller annen gang Endret 17. november 2005 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Tror jeg tester ut Zalo og vann!! Høres veldig effektivt ut, dessuten sist gang jeg smurte tannkremen inn i glaset så sovna jeg rett etter at jeg hadde gjort det og da har masken ligget der i 6-8t med tannkrem på! vet ikke om det var så bra? kanskje zalo hjelper! Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Av kuriositet: Hvorfor tillater de ikke gittermasker? Disse er jo ypperlig til airsoft! (faktisk beregnet til det) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Av kuriositet: Hvorfor tillater de ikke gittermasker? Disse er jo ypperlig til airsoft! (faktisk beregnet til det) 5180991[/snapback] Kulene kan knuse i gitteret, og sender små skarpe gjenstander mot øyene Godt du spurte så lærer folk litt. Det er litt rart også fordi "proffe" folk har solgt meg gittermaske til airsoft spill. Lenke til kommentar
morra Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 joa, funker vel det! men det blir jo uansett så vått inne i maska! Til vintern når det er -10 grader er det vel ikke så digg å ha en våt maske! altså det må finnes noe! Elitestyrkene i militæret feks må ha noen kjærring triks vel? 5148265[/snapback] Du kan ha med deg en liten klut eller håndkle... Funker fint med spytt i maska; dykker aldri uten. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 gi inn overflaten med et såpestykke, poler så blankt. og ja, dette er et bobletriks Lenke til kommentar
Juke Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Kulene kan knuse i gitteret, og sender små skarpe gjenstander mot øyene 5182411[/snapback] Ja, det var jo nettopp derfor jeg foreslo gittermaske og vernebriller. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Merkelig at sandefjord paintball og wasteland selger dette da! Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) ops....veldig gammel tråd min feil. Endret 30. desember 2007 av Nobrains Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå