Hotel Papa Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Heisann! jeg har 1stk sånne jeg spiller Airsoft og nå har det begynt å dugge som faen! Jeg har prøvd å smøre på tannkrem og vaske det bort etter 10min, prøvd med antidugg klut men ingen ting virker! Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan få fjernet det? -takknemlig for svar- Lenke til kommentar
Juke Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg mener jeg så på et TV-program at dykkere pleier å spytte i dykkebrillene, gni spyttet utover, og skylle dem kjapt med vann før de dykker. Da skal det visstnok ikke dugge. Ekkelt, men sikkert effektivt. Kan forøvrig godt forstå det hvis du ikke vil følge dette tipset, da det utvilsomt vil vekke reaksjoner hvis du står og spytter i paintballmasken. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Neida.. har ikke no imot det! Men det er det at vi spiller i 6t ++ så spiller vi også mitt inni skævven langt unna vann! så da får jeg ikke noe å skylle dem i... ellers så hadde jeg tenkt på det hehe.. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Kan du ikke ta med vann på en 0,5l flaske eller lignende? Dere drasser vel med dere masse annet dritt så litt vann til maska er vel ikke så big deal. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 joa, funker vel det! men det blir jo uansett så vått inne i maska! Til vintern når det er -10 grader er det vel ikke så digg å ha en våt maske! altså det må finnes noe! Elitestyrkene i militæret feks må ha noen kjærring triks vel? Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har hørt at 40% av friendly fire skyldes maskedugg, så nei, tror ikke de har noen gode triks. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Ingen som tvinger deg til å bruke maske... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Nei, sant nok... Men jeg har ikke lyst til å miste en tann pga airsoft ass Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 antiduggende middel? De selger jo spray som du kan bruke til f.eks. briller? Er usikker på om det funker bra da. De snakker jo også om at div. kjemikalier kan skade maskens integritet, og det ville være rimelig dumt om maska plutselig revna av ett treff... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 jepp.... Noe jeg reagerte på, på bensinstasjonen i dag (statoil i ski) var at de hadde en liten hylle med ting til biler.. olje og diverse, mens resten var mat og anna dritt som ikke hører hjemme på en bensinstasjon... Da jeg skulle spørre mannen i kassa visste han ikke hva jeg snakket om en gang! Det syns jeg er for dårlig, kan nesten ikke kalle det bensinstasjon lengre.. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det syns jeg er for dårlig, kan nesten ikke kalle det bensinstasjon lengre.. 5150130[/snapback] "Bensinstasjonen" forsvant iløpet av 90-tallet, nå har vi storkiosk og gatekjøkken med tillatelse til å selge bensin. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Broren min nevnte at folk som har gamle folkevogn-bobler bør vite et og annet om hva som fungerer mot dugg, siden de gamle boblene dugger som bare pokker. Så du kan jo evt ringe en eller annen folkevognklubb og spørre. Jeg vil vel egentlig tro en eller annen dykkerklubb eller butikk som selger dykkeutstyr vil kunne hjelpe deg også. Alternativt kan du jo begynne med beskyttelsesbriller + fektemaske (maske med netting) istedet. Da risikerer du ikke å få slått ut tenner og slikt av å få kuler i ansiktet, og brillene beskytter øynene dine mot det som måtte slippe gjennom masken av småbiter fra kulene. Og fektemasker dugger i allefall ikke. Det verste er at det antakeligvis ville fungert helt fint også, forutsatt at fektemasken ikke hindrer sikten for mye. Endret 13. november 2005 av Juke Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Spytt i den. Gni spyttet rundt.....skyll den Dykkertriks...ja Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Broren min nevnte at folk som har gamle folkevogn-bobler bør vite et og annet om hva som fungerer mot dugg, siden de gamle boblene dugger som bare pokker. Så du kan jo evt ringe en eller annen folkevognklubb og spørre. Jeg vil vel egentlig tro en eller annen dykkerklubb eller butikk som selger dykkeutstyr vil kunne hjelpe deg også. Alternativt kan du jo begynne med beskyttelsesbriller + fektemaske (maske med netting) istedet. Da risikerer du ikke å få slått ut tenner og slikt av å få kuler i ansiktet, og brillene beskytter øynene dine mot det som måtte slippe gjennom masken av småbiter fra kulene. Og fektemasker dugger i allefall ikke. Det verste er at det antakeligvis ville fungert helt fint også, forutsatt at fektemasken ikke hindrer sikten for mye. 5150279[/snapback] Det er forbudt i klubben med nettingmaske:( ellers vet jeg at det hadde vært best!! Det med boblen skal jeg undersøke nærmere Men det jeg syns var litt dårlig er at de garanterte en duggfri maske, men jeg kan vel ikke akkurat gå og bytte den Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Unnskyld at jeg spør, hansakebab, men hvor i Ski er det du/dere spiller Airsoft? Bor i Ski skjønner du Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ta en tynn hinne med zalo oppvaskmiddel over visiret.. Det bruker jeg på min hjelm til moped Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Antidugg får du hos optiker. Ellers er åpne skytebriller mye bedre enn paintball- og "swat"-briller, duggmessig. Kjøp tannbeskyttere hvis du er bekymret for dem. Alternativt kan du installere en liten 40mm vifte + batteri. Lenke til kommentar
intheass Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Spytt, det funker som bare det, jeg gjør det når jeg dykker Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Unnskyld at jeg spør, hansakebab, men hvor i Ski er det du/dere spiller Airsoft? Bor i Ski skjønner du 5152022[/snapback] www.nask.no Spiller et sted ved Siggerud (husker ikke hvor) også på Nesodden et sted, står på sia! Spytt, det funker som bare det, jeg gjør det når jeg dykker 5152543[/snapback] når du dykker har du også ubegrenset med vann som du kan skylle med!! Antidugg får du hos optiker. Ellers er åpne skytebriller mye bedre enn paintball- og "swat"-briller, duggmessig. Kjøp tannbeskyttere hvis du er bekymret for dem. Alternativt kan du installere en liten 40mm vifte + batteri. 5152028[/snapback] Ja, har prøvd med vifte.. funker ikke så bra som jeg hadde trodd! Du har nok rett, briller og tannbeskytter er nok det beste! Da er en go Balaklava/Finnlandshette nok tingen hehe Endret 14. november 2005 av hansakebab Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Kjøp duggfrie glass? Finnes det. En del oljer og slikt som skal hindre dugg kan skade glasset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå