Gå til innhold

Bort med dugg på maske!?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener jeg så på et TV-program at dykkere pleier å spytte i dykkebrillene, gni spyttet utover, og skylle dem kjapt med vann før de dykker. Da skal det visstnok ikke dugge.

Ekkelt, men sikkert effektivt. Kan forøvrig godt forstå det hvis du ikke vil følge dette tipset, da det utvilsomt vil vekke reaksjoner hvis du står og spytter i paintballmasken. ;)

Lenke til kommentar

jepp....

Noe jeg reagerte på, på bensinstasjonen i dag (statoil i ski) var at de hadde en liten hylle med ting til biler.. olje og diverse, mens resten var mat og anna dritt som ikke hører hjemme på en bensinstasjon... Da jeg skulle spørre mannen i kassa visste han ikke hva jeg snakket om en gang!

Det syns jeg er for dårlig, kan nesten ikke kalle det bensinstasjon lengre..

Lenke til kommentar

Broren min nevnte at folk som har gamle folkevogn-bobler bør vite et og annet om hva som fungerer mot dugg, siden de gamle boblene dugger som bare pokker. Så du kan jo evt ringe en eller annen folkevognklubb og spørre. Jeg vil vel egentlig tro en eller annen dykkerklubb eller butikk som selger dykkeutstyr vil kunne hjelpe deg også.

Alternativt kan du jo begynne med beskyttelsesbriller + fektemaske (maske med netting) istedet. Da risikerer du ikke å få slått ut tenner og slikt av å få kuler i ansiktet, og brillene beskytter øynene dine mot det som måtte slippe gjennom masken av småbiter fra kulene. Og fektemasker dugger i allefall ikke. :p

Det verste er at det antakeligvis ville fungert helt fint også, forutsatt at fektemasken ikke hindrer sikten for mye.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Broren min nevnte at folk som har gamle folkevogn-bobler bør vite et og annet om hva som fungerer mot dugg, siden de gamle boblene dugger som bare pokker. Så du kan jo evt ringe en eller annen folkevognklubb og spørre. Jeg vil vel egentlig tro en eller annen dykkerklubb eller butikk som selger dykkeutstyr vil kunne hjelpe deg også.

Alternativt kan du jo begynne med beskyttelsesbriller + fektemaske (maske med netting) istedet. Da risikerer du ikke å få slått ut tenner og slikt av å få kuler i ansiktet, og brillene beskytter øynene dine mot det som måtte slippe gjennom masken av småbiter fra kulene. Og fektemasker dugger i allefall ikke. :p

Det verste er at det antakeligvis ville fungert helt fint også, forutsatt at fektemasken ikke hindrer sikten for mye.

5150279[/snapback]

Det er forbudt i klubben med nettingmaske:( ellers vet jeg at det hadde vært best!!

Det med boblen skal jeg undersøke nærmere :D

Men det jeg syns var litt dårlig er at de garanterte en duggfri maske, men jeg kan vel ikke akkurat gå og bytte den :hmm:

Lenke til kommentar
Unnskyld at jeg spør, hansakebab, men hvor i Ski er det du/dere spiller Airsoft?

Bor i Ski skjønner du ;)

5152022[/snapback]

www.nask.no

Spiller et sted ved Siggerud (husker ikke hvor) også på Nesodden et sted, står på sia!

Spytt, det funker som bare det, jeg gjør det når jeg dykker :D

5152543[/snapback]

når du dykker har du også ubegrenset med vann som du kan skylle med!!

Antidugg får du hos optiker.

Ellers er åpne skytebriller mye bedre enn paintball- og "swat"-briller, duggmessig. Kjøp tannbeskyttere hvis du er bekymret for dem.

Alternativt kan du installere en liten 40mm vifte + batteri.

5152028[/snapback]

Ja, har prøvd med vifte.. funker ikke så bra som jeg hadde trodd!

Du har nok rett, briller og tannbeskytter er nok det beste!

Da er en go Balaklava/Finnlandshette nok tingen hehe

Endret av hansakebab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...