Big SturL Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg hadde ikke gitt livtidsgaranti på f.eks. en Q-tec PSU, blir litt av det samme Kjøp Shure, Sennheiser eller Etymotic istedet Lenke til kommentar
fredster Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar. Høres jo unektelig noe merkelig ut, og dessuten burde vi fått beskjed om det på jobben hvis de fant på noe slikt. Virker som at vedkommende hos Datakjeden kanskje har blitt feilinformert, men det skal også være sagt at ingenting overrasker meg når det gjelder Tura..... 5148354[/snapback] For sikkerhats skyld. Kontakt forbrukerrådet i Sør Trøndelag også. De kan da ikke trekke tilbake en garanti som ble gitt på det tidspunktet du kjøpte varen. Hvilken garanti de har på produkter de selger i dag spiller ingen rolle for deg. 5148424[/snapback] Ærlig talt !! Gi de nå i det minste en mulighet til å forklare hvorvidt dette kun gjelder produkter som er kjøpt etter en hvis dato, eller om det også gjelder allerede kjøpte produkter. Hvis man da ikke liker det svaret man får så går det ann å ymte frempå med spørsmål om hvordan dette stiller seg i forhold til kjøpsloven osv. Det går da ikke ann å komme løpende til forbrukerrådet med noe man ikke engang har konfrontert bedriften med, syntes jeg. De har nok av andre og større saker å ta seg av skulle jeg tro. Missbruk av tid og (våre skatte) penger vil jeg kalle slikt. Ikke missforstå meg, hvis de ikke er villige til å høre på deg, så skal du selvfølgelig ta saken videre. Du har tross alt en del rettigheter som forbruker, men som sagt; gi de en mulighet til å svare først ! Dette er forøvrig noe jeg mener enkelte folk bør bli flinkere til, uansett hvor stor/liten sak det gjelder. I ca 95% av tilfellene så løses en slik sak ved bruk av sunn fornuft, vanlig folkeskikk og god kundebehandling ! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg byttet nylig inn mitt sprengte PortaPro hos komplett. Det gikk knirkefritt. Virker som om du har blitt lurt her eller så har det skjedd veldig nylig. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 OK, da har trolig kundebehandleren misforstått. Må igjen få presisere at jeg ikke har blitt lurt på noen måte, i "verste fall" trodde han i butikken at han var "ekstra snill" når jeg fikk et bytte-headset. Lenke til kommentar
oisp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Man kan vel spørre seg om hvor mye en livstidsgaranti er verdt når man leser kriteriene som er oppgitt på koss.no (Gud vet når disse kriteriene er publisert på nettstedet eller når de ganske så enkelt justeres til å passe importøren bedre) Virker ikke som om deres livstidsgaranti dekker noe som helst. Er det andre deler på et headsett når man tar bort de som er listet opp som "dekkes ikke av garantien"? Uansett så blir det litt for enkelt å bare informere om slikt på en webside. Hva som dekkes av garantien er noe du skal informeres om i butikken når du kjøper produktet og det bør være skriftlig. De fleste selgere er enten totalt uvitende eller feilinformert når det gjelder garantier og reklamasjonsrett på de forskjellige produktene de selger. Andre som kjenner til de forskjellige produktenes garantier unnlater ganske så elegant å nevne kriterien for å få noe dekket på en slik garanti, uten at de får direkte spørsmål på dette. Men de er veldig flike og påpasselige til å nevne at dette produktet har "livstidsgaranti". Krev å få alt skriftlig så har du noe å vise til. Leste i et innlegg her at folk er lite flike til å kontakte butikken produktet er kjøpt i før de setter i gang å klage og mase om feil på produkter. Det er kanskje ikke så rart hvis mange har samme erfaring som jeg har med denne bransjen. Har ved mere enn en anledning kommet tilbake med butikken med et produkt som har fått en feil og raskt blitt avvist med at dette skyldes en "klemskade", "fuktskade" slik at dette er det liten vits i å reklamere på. Har også hørt fra andre som er blitt møtt med samme "taktikk" Det er utrolig hva forholdsvis dårlig utdannede folk som jobber på slike steder kan om en hel haug forskjellige produkter de selger. Helt plutselig er de oppgradert fra "butikkselger" til "super ekspert". Man er lite lysten til å gå tilbake for å snakke med de neste gang man får problemer med et "elektronisk apparat" når man vet svaret allerede før man drar hjemmefra. Lenke til kommentar
oisp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar. Høres jo unektelig noe merkelig ut, og dessuten burde vi fått beskjed om det på jobben hvis de fant på noe slikt. Virker som at vedkommende hos Datakjeden kanskje har blitt feilinformert, men det skal også være sagt at ingenting overrasker meg når det gjelder Tura..... 5148354[/snapback] For sikkerhats skyld. Kontakt forbrukerrådet i Sør Trøndelag også. De kan da ikke trekke tilbake en garanti som ble gitt på det tidspunktet du kjøpte varen. Hvilken garanti de har på produkter de selger i dag spiller ingen rolle for deg. 5148424[/snapback] Ærlig talt !! Gi de nå i det minste en mulighet til å forklare hvorvidt dette kun gjelder produkter som er kjøpt etter en hvis dato, eller om det også gjelder allerede kjøpte produkter. Hvis man da ikke liker det svaret man får så går det ann å ymte frempå med spørsmål om hvordan dette stiller seg i forhold til kjøpsloven osv. Det går da ikke ann å komme løpende til forbrukerrådet med noe man ikke engang har konfrontert bedriften med, syntes jeg. De har nok av andre og større saker å ta seg av skulle jeg tro. Missbruk av tid og (våre skatte) penger vil jeg kalle slikt. Ikke missforstå meg, hvis de ikke er villige til å høre på deg, så skal du selvfølgelig ta saken videre. Du har tross alt en del rettigheter som forbruker, men som sagt; gi de en mulighet til å svare først ! Dette er forøvrig noe jeg mener enkelte folk bør bli flinkere til, uansett hvor stor/liten sak det gjelder. I ca 95% av tilfellene så løses en slik sak ved bruk av sunn fornuft, vanlig folkeskikk og god kundebehandling ! 5153967[/snapback] De har jo fått muligheten til å forklare nøyaktig hvilken produkter som blir berørt av en slik endring. Jeg regner med at når de informerer kunden om at den aktuelle garantien er trukket tilbake og samtidig ikke sier noe om dette vil ha noe tilbakevirkende kraft så mener de akkurat det de sier? Kan ikke se at dette er å tolke som annet enn at garantien er trukket fra alle produkter uhavhengig av kjøpsdato. Det er liten vits i å spørre de om noe som helst når det gjelder kjøpsloven. Den er det få i butikkbransjen som kan noe om. Kanskje ikke så rart. Det er ikke akkurat jurister som jobber der. (Det er dermed ikke sagt at ingen butikkansatte ikke kan denne loven. Noen unntak er det selvsagt men det kan virke som om de er i mindretall) Det er nesten litt fornermende at du forsøker å legge skylden for at forbrukerrådet har noen saker på forbrukerne når vi alle vet hvor avvsist du blir på mange steder når du kommer tilbake med et produkt hvor det er oppstått en feil eller mangel. Det er nok mere butikkene du bør henvende deg til og få de til å vise mere godvilje og fleksibilitet hvis du synes det blir sløst med dine skattepenger. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar. Høres jo unektelig noe merkelig ut, og dessuten burde vi fått beskjed om det på jobben hvis de fant på noe slikt. Virker som at vedkommende hos Datakjeden kanskje har blitt feilinformert, men det skal også være sagt at ingenting overrasker meg når det gjelder Tura..... 5148354[/snapback] For sikkerhats skyld. Kontakt forbrukerrådet i Sør Trøndelag også. De kan da ikke trekke tilbake en garanti som ble gitt på det tidspunktet du kjøpte varen. Hvilken garanti de har på produkter de selger i dag spiller ingen rolle for deg. 5148424[/snapback] Ærlig talt !! Gi de nå i det minste en mulighet til å forklare hvorvidt dette kun gjelder produkter som er kjøpt etter en hvis dato, eller om det også gjelder allerede kjøpte produkter. Hvis man da ikke liker det svaret man får så går det ann å ymte frempå med spørsmål om hvordan dette stiller seg i forhold til kjøpsloven osv. Det går da ikke ann å komme løpende til forbrukerrådet med noe man ikke engang har konfrontert bedriften med, syntes jeg. De har nok av andre og større saker å ta seg av skulle jeg tro. Missbruk av tid og (våre skatte) penger vil jeg kalle slikt. Ikke missforstå meg, hvis de ikke er villige til å høre på deg, så skal du selvfølgelig ta saken videre. Du har tross alt en del rettigheter som forbruker, men som sagt; gi de en mulighet til å svare først ! Dette er forøvrig noe jeg mener enkelte folk bør bli flinkere til, uansett hvor stor/liten sak det gjelder. I ca 95% av tilfellene så løses en slik sak ved bruk av sunn fornuft, vanlig folkeskikk og god kundebehandling ! 5153967[/snapback] De har jo fått muligheten til å forklare nøyaktig hvilken produkter som blir berørt av en slik endring. Jeg regner med at når de informerer kunden om at den aktuelle garantien er trukket tilbake og samtidig ikke sier noe om dette vil ha noe tilbakevirkende kraft så mener de akkurat det de sier? Kan ikke se at dette er å tolke som annet enn at garantien er trukket fra alle produkter uhavhengig av kjøpsdato. Det er liten vits i å spørre de om noe som helst når det gjelder kjøpsloven. Den er det få i butikkbransjen som kan noe om. Kanskje ikke så rart. Det er ikke akkurat jurister som jobber der. (Det er dermed ikke sagt at ingen butikkansatte ikke kan denne loven. Noen unntak er det selvsagt men det kan virke som om de er i mindretall) Det er nesten litt fornermende at du forsøker å legge skylden for at forbrukerrådet har noen saker på forbrukerne når vi alle vet hvor avvsist du blir på mange steder når du kommer tilbake med et produkt hvor det er oppstått en feil eller mangel. Det er nok mere butikkene du bør henvende deg til og få de til å vise mere godvilje og fleksibilitet hvis du synes det blir sløst med dine skattepenger. 5160795[/snapback] Milde måne.....! Dette velger jeg å tolke som: A. At du ikke har lest det jeg skrev skikkelig B. At du ikke VIL forstå det jeg skrev (spes. ang. forbrukerrådets oppgaver og bruk av skattepenger (PRIVATE bedrifter har da ikke noe med de pengene å gjøre, men forbr.rådets ansatte blir betalt med noen av disse. De er nemlig underlagt Barne- og familiedepartementet )) C. Usammenhengende og feilaktig tull. Endret 17. november 2005 av fredster Lenke til kommentar
oisp Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar. Høres jo unektelig noe merkelig ut, og dessuten burde vi fått beskjed om det på jobben hvis de fant på noe slikt. Virker som at vedkommende hos Datakjeden kanskje har blitt feilinformert, men det skal også være sagt at ingenting overrasker meg når det gjelder Tura..... 5148354[/snapback] For sikkerhats skyld. Kontakt forbrukerrådet i Sør Trøndelag også. De kan da ikke trekke tilbake en garanti som ble gitt på det tidspunktet du kjøpte varen. Hvilken garanti de har på produkter de selger i dag spiller ingen rolle for deg. 5148424[/snapback] Ærlig talt !! Gi de nå i det minste en mulighet til å forklare hvorvidt dette kun gjelder produkter som er kjøpt etter en hvis dato, eller om det også gjelder allerede kjøpte produkter. Hvis man da ikke liker det svaret man får så går det ann å ymte frempå med spørsmål om hvordan dette stiller seg i forhold til kjøpsloven osv. Det går da ikke ann å komme løpende til forbrukerrådet med noe man ikke engang har konfrontert bedriften med, syntes jeg. De har nok av andre og større saker å ta seg av skulle jeg tro. Missbruk av tid og (våre skatte) penger vil jeg kalle slikt. Ikke missforstå meg, hvis de ikke er villige til å høre på deg, så skal du selvfølgelig ta saken videre. Du har tross alt en del rettigheter som forbruker, men som sagt; gi de en mulighet til å svare først ! Dette er forøvrig noe jeg mener enkelte folk bør bli flinkere til, uansett hvor stor/liten sak det gjelder. I ca 95% av tilfellene så løses en slik sak ved bruk av sunn fornuft, vanlig folkeskikk og god kundebehandling ! 5153967[/snapback] De har jo fått muligheten til å forklare nøyaktig hvilken produkter som blir berørt av en slik endring. Jeg regner med at når de informerer kunden om at den aktuelle garantien er trukket tilbake og samtidig ikke sier noe om dette vil ha noe tilbakevirkende kraft så mener de akkurat det de sier? Kan ikke se at dette er å tolke som annet enn at garantien er trukket fra alle produkter uhavhengig av kjøpsdato. Det er liten vits i å spørre de om noe som helst når det gjelder kjøpsloven. Den er det få i butikkbransjen som kan noe om. Kanskje ikke så rart. Det er ikke akkurat jurister som jobber der. (Det er dermed ikke sagt at ingen butikkansatte ikke kan denne loven. Noen unntak er det selvsagt men det kan virke som om de er i mindretall) Det er nesten litt fornermende at du forsøker å legge skylden for at forbrukerrådet har noen saker på forbrukerne når vi alle vet hvor avvsist du blir på mange steder når du kommer tilbake med et produkt hvor det er oppstått en feil eller mangel. Det er nok mere butikkene du bør henvende deg til og få de til å vise mere godvilje og fleksibilitet hvis du synes det blir sløst med dine skattepenger. 5160795[/snapback] Milde måne.....! Dette velger jeg å tolke som: A. At du ikke har lest det jeg skrev skikkelig B. At du ikke VIL forstå det jeg skrev (spes. ang. forbrukerrådets oppgaver og bruk av skattepenger (PRIVATE bedrifter har da ikke noe med de pengene å gjøre, men forbr.rådets ansatte blir betalt med noen av disse. De er nemlig underlagt Barne- og familiedepartementet )) C. Usammenhengende og feilaktig tull. 5165823[/snapback] Hvordan kan du forklare eller bortforklare at "private" personer har noe med disse pengene å gjøre når de henvender seg til forbrukerrådet mens "private" forretninger IKKE har noe med de samme pengene å gjøre når kunder ser seg nødt til å bruke denne tjenesten på grunn av at de møter liten vilje og det er liten hjelp å få i enkelte butikker? Det er jo butikkene som i og for seg er årsaken til at folk kontakter forbrukerrådet. Hadde butikken vært mere behjelpelig og imåtekommende kunne vi ha greid oss uten forbrukerråd. Jeg leste det du skrev jeg og det jeg så var stort sett "svada". Skulle nesten tro du jobbet på en av de berømte utsalgsstedene for slike artikler. Uansett så begynner dette å spore av litt. Det var vel ikke hva skattepengene dine brukes til som var hovedproblemet til han som startet denne tråden og jeg vil tro at de fleste gir blanke. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Det er tydelig at enkelte fullt og helt missforstår det jeg prøver å formidle, men jeg er enig i at det begynte å spore av nå. Derfor vil jeg bare få oppfordre til å kontakte leverandør/importør før man løper til forbrukerrådet. Som skrevet tidligere så løser slikt seg i 95% av tilfellene FØR denne instansen kontaktes. oisp: HVA er det som er svada ? Send gjerne en PM, så oppklarer jeg med glede det som måtte være uklart. Ingen vits i å ha noe "ondt blod" mellom folk her inne mener jeg..... Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Synes at det er ganske irriterende at de krever at kjøpskvitering skal fremlegges. Hadde det vert en begrenset garanti er jo dette selvsagt så man kan se når produktet ble kjøpt, men tviler på at det skal herske noen tvil om produktet har vert køpt innenfor en mannsalder for når produktet kom på markedet. Eneste grunnlag må være at folk ikke skal levere inn hodetelefoner de har funnet i søppla, men ser ikke det som et stort problem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 oisp: Det er ikke nødvendig å quote så mye. Quote kun det som er relevant for det du svarer på, og maks to ledd bakover. De fleste klarer å følge tråden allikevel. Uansett... det er bare tull at man ikke behøver å ta kontakt med butikken før man klager over de, eller sender en klage til forbrukerrådet. Noen butikker er kanskje vriene og vrange, men personlig har jeg aldri følt meg dårlig behandlet i en butikk. Har uten unntak møtt forståelse for problemer, og aldri blitt belastet for reparasjonskostnader som jeg mener jeg ikke burde vært belastet for. En ting som er viktig, er å ha en positiv innstilling når man tar opp problemet med den butikkansatte, og ikke bruke kjeft ved første møte. Oppfører man seg på en høflig og saklig måte, så ordner alt seg så mye lettere. Nå jobber jeg selv i butikk, og selv om kunder som krangler får det de har krav på i følge kjøpsloven, får de ikke noe mer. Hyggelige kunder får gjerne en raskere behandling av saken, og kanskje mer enn de har krav på. Det er ikke lett å yte god service til en person som er sur første gang bare fordi han har hatt dårlige erfaringer før (og hvorfor har han hatt dårlige erfaringer? Kanskje nettopp fordi han er sur?... sier ikke at du er det, bare trekker frem en hypotetisk situasjon). Uansett, i de få situasjoner hvor vi har blitt truet med forbrukerrådet, har vi aldri hørt noe mer. Antakeligvis fordi forbrukerrådet har vært enige med oss når kunden har tatt kontakt med de. Men jeg velger allikevel å påberope meg retten til å si til en kunde at jeg ikke tror et kamera går på reklamasjon når det har tydelige merker etter hardhendt behandling (bulker og lignende). Om kunden allikevel velger å sende inn produktet, er jo hans/hennes valg, for det er jo kunden som blir belastet gebyr for prisoverslag om produktet ikke går på garanti. Da synes jeg det bare er rett og rimelig å si til kunden hva jeg tror, så kanskje de slipper den unødvendige utgiften. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Det eneste jeg synes er rart er hva vedkommene skulle bytte. Putene. Jeg tror kanskje det ikke gjelder under en livstids garanti anyhow. Det er vel forbruker ting og tang. Og hvor dyrt kan det være å skaffe noen puter? Det må jo være helt forferdelig for de butikkene som selger kross de må jo bruke alt det de tjener på de i garanti reparasjoner. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Har ikke fulgt med på alt som er skrevet her i det siste, da det ser ut til å ha sporet av. Svarer likevel på den siste: Jeg sa at jeg godt kunne betale for putene når han i butikken sa at livstidsgarantien var "gått ut", men problemet var at de ikke lenger hadde byttesett for alle deler nettopp fordi garantien var trukket tilbake. For det andre, det er nok ikke butikken som blir belastet med garantikostnadene, da garanti er gitt av produsent. Butikken må nok bruke litt tid på å sende inn ødelagte sett til Koss, men tror det stopper der. Fikk forøvrig byttet hele headsettet i butikken. Lenke til kommentar
oisp Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 oisp: Det er ikke nødvendig å quote så mye. Quote kun det som er relevant for det du svarer på, og maks to ledd bakover. De fleste klarer å følge tråden allikevel. Uansett... det er bare tull at man ikke behøver å ta kontakt med butikken før man klager over de, eller sender en klage til forbrukerrådet. Noen butikker er kanskje vriene og vrange, men personlig har jeg aldri følt meg dårlig behandlet i en butikk. Har uten unntak møtt forståelse for problemer, og aldri blitt belastet for reparasjonskostnader som jeg mener jeg ikke burde vært belastet for. En ting som er viktig, er å ha en positiv innstilling når man tar opp problemet med den butikkansatte, og ikke bruke kjeft ved første møte. Oppfører man seg på en høflig og saklig måte, så ordner alt seg så mye lettere. Nå jobber jeg selv i butikk, og selv om kunder som krangler får det de har krav på i følge kjøpsloven, får de ikke noe mer. Hyggelige kunder får gjerne en raskere behandling av saken, og kanskje mer enn de har krav på. Det er ikke lett å yte god service til en person som er sur første gang bare fordi han har hatt dårlige erfaringer før (og hvorfor har han hatt dårlige erfaringer? Kanskje nettopp fordi han er sur?... sier ikke at du er det, bare trekker frem en hypotetisk situasjon). Uansett, i de få situasjoner hvor vi har blitt truet med forbrukerrådet, har vi aldri hørt noe mer. Antakeligvis fordi forbrukerrådet har vært enige med oss når kunden har tatt kontakt med de. Men jeg velger allikevel å påberope meg retten til å si til en kunde at jeg ikke tror et kamera går på reklamasjon når det har tydelige merker etter hardhendt behandling (bulker og lignende). Om kunden allikevel velger å sende inn produktet, er jo hans/hennes valg, for det er jo kunden som blir belastet gebyr for prisoverslag om produktet ikke går på garanti. Da synes jeg det bare er rett og rimelig å si til kunden hva jeg tror, så kanskje de slipper den unødvendige utgiften. 5175535[/snapback] Hvis du synes jeg quoter for mye kunne det kanskje hjulpet hvis du ikke hadde skrevet så mye. hehe (bare for ordens skyld. Jeg er normalt ikke veldig sur :-) Beklageligvis vil dette bli noe utover emne men jeg føler jeg må svare litt her. Uansett, jeg har da møtt forskjellig mottakelse når jeg har kommet tilbake til butikker med produkter som har feil og som du sier så ordner mange saker seg uten store problemer. Dog har jeg levd noen år og dermed kjøpt veldig mange produkter etterhvert og i etter min mening i alt for mange tilfeller mått arrogante og uvitende mennesker som jobber i slike butikker. Om jeg er sur eller ikke har vel ikke de noe med. Det endrer ikke det faktum at jeg som forbruker har rettigheter etter kjøpsloven(som alt for mange av de ikke har inngående kjennskap til). Det er jo ikke rart at man kan bli litt grinete når man møter opp på butikken man kjøpte varen fra, for så å bli sendt til et el-verksted et annet sted i byen som kan fortelle deg at skal du reklamere på produktet må du gjøre det på butikken du kjøpte det (naturlig nok det). Kunne de ikke sagt det med en gang da, så hadde jeg sluppet den ekstra turen inn til byen. Når jeg kommer tilbake til butikken så har enten han jeg snakket med sist dratt hjem eller er til lunsj. Er vedkommende tilstede kan han fortelle at jeg må komme tilbake og snakke med avdelings leder i morgen. Omtrent som om jeg ikke har bedre ting å gjøre. Når jeg da forsøker å forklare at jeg ikke har tid i morgen vil han se på produktet. I dette tilfelle en mobiltelefon med defekt lcd display uten at det er en eneste skramme utenpå telefonen. Umiddelbart kan han da fortelle meg at dette ikke er en reklamasjonssak og at jeg kan skylde meg selv for skaden. Nå skal det sies at telefonen er brukt slik mobiltelefoner er ment å brukes og jeg er forsiktig med ting jeg kjøper meg. Det e uansett ikke poenget. Poenget er behandlingen man får eller kanskje mangel på behandlig. Jeg må spørre om når butikkansatte ble eksperter på elektronikk og reklamasjonssaker. Kanskje de er i feil bransje? Skulle muligens ha vært elektroingeniører eller advokater slik de opptrer med slike bastante utsagn. Årsaken til at dere sjelden hører mere fra forbrukerrådet etter at det er blitt truet med dette er kanskje at mange rett og slett truer med dette uten å følge opp. Folk gidder rett og slett ikke holde på med slikt. De fleste har bedre ting å ta seg til. En annen årsak kan være, som jeg har opplevd flere ganger, at så snart men truer med forbrukerrådet og viser klart og tydelig at man har sendt en kopi av henvendelsen til de blir mange butikker langt mere medgjørlige med en gang. Jeg skrev selv en klage til forbrukerrådet når det gjaldt den omtalte telefonen og sendte denne klagen til butikken også. Da tok det ikke mere enn et par dager før jeg fikk telefon fra avdelingsleder ved butikken hvor han tilbyr å se på saken og hjelpe meg med å reklamere på produktet. (Noe jeg forøvrig ikke gidder, det er jo tros alt bare en mobil og de volser jo på trær i disse dager) Har kjøpt ny telefon 2 ganger etter dette fordi jeg liker å fornye litt så jeg takket selvsagt for tilbudet og informerte han samtidig at jeg istedet kjøper mine telefoner fra en annen butikk med forhåpninger om å bli møtt av litt mere behjelpelige ekspeditører hvis behovet skulle dukke opp. Når det gjelder det å kontakte leverandør eller importør så er vel ikke det min jobb vel? Hva blir i tilfelle det neste? At jeg som forbruker må kontakte fabrikken eller kanskje han som loddet sammen ledningene i produktet? Nei takk, jeg velger å forholde meg til stedet jeg kjøpte produktet. Det er tross alt de jeg reklamere til. Hva de igjen gjør med saken gir jeg egentlig blanke i. Nei, Ikke for å si noe stygt om deg Afseth (det kan hande du kan det du driver med du) men det er i tilfelle langt mellom slike som deg i den bransjen. Lenke til kommentar
oisp Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Synes at det er ganske irriterende at de krever at kjøpskvitering skal fremlegges. 5175067[/snapback] Mulig de vil ha bevis på at produktet er kjøpt? At du ikke har laget det selv mener jeg. Lenke til kommentar
oisp Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 oisp: HVA er det som er svada ? Send gjerne en PM, så oppklarer jeg med glede det som måtte være uklart. Ingen vits i å ha noe "ondt blod" mellom folk her inne mener jeg..... 5175010[/snapback] Det er inget ondt blod eller andre onde følelser mellom oss. Ingen grunn til det. Vi er bare ikke helt enige og det er bare positivt. Hvis alle var enige i alt, hva ville da vært vitsen med slike forum. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (...)Når det gjelder det å kontakte leverandør eller importør så er vel ikke det min jobb vel? (...) 5177295[/snapback] Jeg er enig i det du sier. Og en ansatt i en butikk kan ikke uten videre se om en defekt LCD skjerm er forbrukerens feil med mindre den har en fysisk skade. Når det gjelder forbrukerrådet, så har de situasjoner der vi har blitt truet med det vært av følgende karakter: "Jeg vet at når jeg ser samme produkt 200 kroner billigere i en annen butikk to uker etterpå, så har jeg krav på mellomlegget tilbake fra dere" :!: ... og nei, jeg jobber ikke en i butikk med prisgaranti. Neida, hun skulle ta kontakt med forbrukerrådet, for kjøpsloven, den kunne hun utenat. Jadda. Det er derfor vi ikke har hørt noe mer om den typen saker Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Synes at det er ganske irriterende at de krever at kjøpskvitering skal fremlegges. 5175067[/snapback] Mulig de vil ha bevis på at produktet er kjøpt? At du ikke har laget det selv mener jeg. 5177313[/snapback] Man trenger kvittering fordi det ikke er garanti på tyvgods.... Man trenger kvittering fordi garantien følger opprinnelig kjøper, ikke produktet. Man trenger kvittering fordi det er et bevis på hvor det er kjøpt hvis det blir spørsmål om hvem som skal ta imot reklamasjonen (fler og fler butikker håndterer bare det de selv har solgt). Lenke til kommentar
oisp Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Synes at det er ganske irriterende at de krever at kjøpskvitering skal fremlegges. 5175067[/snapback] Mulig de vil ha bevis på at produktet er kjøpt? At du ikke har laget det selv mener jeg. 5177313[/snapback] Man trenger kvittering fordi det ikke er garanti på tyvgods.... Man trenger kvittering fordi garantien følger opprinnelig kjøper, ikke produktet. Man trenger kvittering fordi det er et bevis på hvor det er kjøpt hvis det blir spørsmål om hvem som skal ta imot reklamasjonen (fler og fler butikker håndterer bare det de selv har solgt). 5177787[/snapback] Hva hvis dette var en gave da? Vet ikke med deg men jeg avkrever ikke kvittering på gaver jeg får. Er det dermed sagt at jeg ikke har rett på noen form for garanti på et produkt som har livstidsgaranti? Hvis de mener det er stjålet kan jeg akseptere dette men da får de bevise det. Det er jo ikke akkurat slik at jeg forlanger å få penger tilbake. Vil bare ha et nytt produkt eller få det jeg har reparert og det koster vel ikke butikken noe å være behjelpelig evenfor den aktuelle lerevandøren? Uansett om produktet ikke er kjøpt i akkurat denne butikken. Dette er noe som med tiden vil jevne seg ut slik at alle butikkene må behandle slike saker hvor produktet er solgt i en annen butikk. Garantien følger forøvrig ikke kjøper. Dette er bare tull. Selvsagt følger garantien produktet. Hva om jeg etter ett år velger å selge min bil til 500.000 kr. Vil da ikke neste eier ha noen rett på garantien som i utgangspunktet er 3 år? Det får da være måte på. Kjøper du en gave til noen vil det jo si det samme som om at de ikke har rett på noen garanti. Høres sannsynlig ut det der ja.... Lenke til kommentar
oisp Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Når det gjelder forbrukerrådet, så har de situasjoner der vi har blitt truet med det vært av følgende karakter: "Jeg vet at når jeg ser samme produkt 200 kroner billigere i en annen butikk to uker etterpå, så har jeg krav på mellomlegget tilbake fra dere5177669[/snapback] Hehe, Ja det er jo mange kunder som er totalt på jordet også da. Minst like mange som de ansatte i butikkene, (prosentvis). Man får sikkert høre en masse morsomme historier fra folk som ønsker å reklamere på produkter som de nærmest har kjørt over eller latt ungene stikke legoklosser inn i. Skjønner godt at dere ikke kan imøtekomme alle disse med håp om å få igjennom en reklamasjon/garanti. Selv har jeg ingen i huset som er behjelpelige med å ødelegge saker og ting. Vi er 2 voksne som behandler det vi har med forsiktighet og når da allikevel produkter går i stykker vil jeg gjerne ha den hjelpen jeg skulle hatt når jeg kommer tilbake til butikken. Ofte går dette veldig bra men for mange ganger har jeg dessverre opplevd det motsatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå