Gå til innhold

Ikke lenger livstidsgaranti fra Koss?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte mine portaPro for 700 kroner for noen år siden. Dyrt, ja, men jeg hadde hørt om livstidsgarantien. I butikken fikk jeg bekreftet at det bare var å levere inn headsettet i en butikk som solgte Koss, så ville det bli reparert. Har selvfølgelig ikke kvitteringen lenger, men har tidligere fått byttedeler uten problem.

Nå dro jeg innom Datakjeden i Trondheim for å bytte noen puter (det var ikke har jeg hadde kjøpt headsettet), og fikk vite at den norske importøren hadde "trukket" livstidsgarantien. Den gjaldt visst ikke utfor USA og Canada, selv om den stod på pakken som ble solgt i Norge. Noen som vet mer om dette?

Fikk imidlertid byttet headsettet mitt inn i ett som var reparert fra før på Datakjeden :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar. Høres jo unektelig noe merkelig ut, og dessuten burde vi fått beskjed om det på jobben hvis de fant på noe slikt. Virker som at vedkommende hos Datakjeden kanskje har blitt feilinformert, men det skal også være sagt at ingenting overrasker meg når det gjelder Tura.....

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mine portaPro for 700 kroner for noen år siden. Dyrt, ja, men jeg hadde hørt om livstidsgarantien. I butikken fikk jeg bekreftet at det bare var å levere inn headsettet i en butikk som solgte Koss, så ville det bli reparert. Har selvfølgelig ikke kvitteringen lenger, men har tidligere fått byttedeler uten problem.

Nå dro jeg innom Datakjeden i Trondheim for å bytte noen puter (det var ikke har jeg hadde kjøpt headsettet), og fikk vite at den norske importøren hadde "trukket" livstidsgarantien. Den gjaldt visst ikke utfor USA og Canada, selv om den stod på pakken som ble solgt i Norge. Noen som vet mer om dette?

Fikk imidlertid byttet headsettet mitt inn i ett som var reparert fra før på Datakjeden  :thumbup:

5148063[/snapback]

Hehehe.......

Ja de er noen smartinger de som selger elektronisk utstyr i disse dager. Det får da være måte på hva de skal komme med. Det er like bra det ikke var meg de prøvde seg med et slikt triks. Det er da ingen som kan "trekke" tilbake en garanti som allerede er gitt. Tenk deg hvis du kjøper ny bil og får som vanlig er 3 års eller 100000km garanti. Etter to og eet halvt år ryker girkassen og når du kommer med bilen får du beskjed om at de har endret garantien til 2 år så dette må du nok dekke selv.....Hadde pokker ikke akseptert annet enn et helt splitter nytt produkt. Ikke aktuelt å akseptere et produkt som tidligere har vært inne til overhaling

Lenke til kommentar
Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar. Høres jo unektelig noe merkelig ut, og dessuten burde vi fått beskjed om det på jobben hvis de fant på noe slikt. Virker som at vedkommende hos Datakjeden kanskje har blitt feilinformert, men det skal også være sagt at ingenting overrasker meg når det gjelder Tura.....

5148354[/snapback]

For sikkerhats skyld.

Kontakt forbrukerrådet i Sør Trøndelag også. De kan da ikke trekke tilbake en garanti som ble gitt på det tidspunktet du kjøpte varen.

Hvilken garanti de har på produkter de selger i dag spiller ingen rolle for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har et par Koss Portapro som jeg kjøpte for ca.1 år siden

og da stod det på pakiningen at jeg måtte registrere en kode på Koss sine sider for å fullføre livstidsgarantien.Jeg fant jo ingen kode så det endte med at jeg skrev inn EANkoden.Var det feil av meg?

Lenke til kommentar
Kontakt importøren Tura Scandinavia AS, så får du sikkert et skikkelig svar....

Garantibetingelsene finnes her: koss.no

Legg merke til at de:

- krever kvittering

- ikke dekker sliasjedeler som f.eks. puter

- kun dekker det de selv har importert

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Må presisere at dette ikke var et innlegg rettet mot Datakjeden, der fikk jeg et byttesett uten problem, og betjeningen var hyggelig. Det var bare det han fortalte jeg reagerte på.

Jeg var inne på Koss.no, som tydeligvis er den norske importøren sin hjemmeside. Reagerte på de strenge betingelsene, de er langt strengere enn det jeg oppfattet som betingelsene som gjaldt da jeg kjøpte produktet.

Jeg har ikke kvitteringen lenger, så jeg kommer nok ikke særlig langt i noen som helst sak.

edit: det jeg egentlig lurte på i denne tråden var om noen andre hadde hørt om det samme - altså at importør eller produsent forsøker å trekke seg fra livstidsgarantien.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Jeg leverte inn mine Koss på lørdag hos HiFiKlubben her i Tormsø. Det var ingen problemer. Så om garantien er trukket, har ikke alle fått det med seg. Men jeg har tatt vare på kvitteringen, nettopp for at det ikke skulle bli noen problem. Leverte dem også inn der jeg kjøpte dem.

EDIT: Ser nå at garantien ikke dekker ledning som er røket. Min var ikke røket, men det var like før. Likevel tok HiFiKlubben de inn.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Som sagt over - Alt var mye bedre før, da kunne du omtrent få med deg 10 par elementer, puter, ledninger og bøyler selv om du ville, for så å lodde det selv.

Men Tura Scandiavia AB er blitt noen ordentlige støvler som ikke har peiling på noe som helst av kundebehandling og service.

Lenke til kommentar
Garantibetingelsene finnes her: koss.no

Legg merke til at de:

- krever kvittering

- ikke dekker sliasjedeler som f.eks. puter

- kun dekker det de selv har importert

Helt greie krav forsåvidt, men kunden må informeres om dette i butikken på en eller annen måte. Det er greit dersom disse kravene er inkludert på et ark sammen med produktet eller noe sånt, men hvis Koss Norge bare skriver det på hjemmesidene sine, holder det vel strengt tatt ikke mål.
Lenke til kommentar

"livstids garantien" <- :no: snurper seg allerdet innover ja, synes at det i utganspunktet er ganske raust å gi en slik garanti på et produkt av sprø plastikk som etter all sannsynlighet går i stykker etter vanlig bruk, har selv noen runder med koss porta pro men byttet dem til slutt inn i sennheizer sett.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte mine for 2 måneder siden fikk jeg høre at jeg kunne stikke inn på hvilken sjappe som helst for å få de bytta, hvis de solgte de da. Dette fordi butikken likevel fikk dekket sine kostnader. Jeg endte opp med Koss over Sennheiser sine mest på grunn av livstidsgarantien. Hvis du har truffet på en vanskelig selger kan du jo prøve deg på en annen butikk.

Og, by the way, åssen skal man ta vare på kvitteringen på et produkt med livstidsgaranti, hvis f.eks elkjøp skriver ut kvitteringer som visker seg selv ut etter noen måneder?

Lenke til kommentar

Godt poeng :) De fleste kvitteringer er uleselige etter kort tid. Kanskje en smart taktikk? ;)

Må igjen påpeke at han i Datakjeden ikke var vanskelig, han fortalte bare om hva importøren hadde gjort. Han byttet likevel mitt headsett mot et som var nytt eller reparert (han var ikke sikker, men sa at jeg kunne få det hvis jeg ville ha det.)

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke helt hvor lenge siden det er jeg kjøpte mine, men det er en del år siden. Og i ettertid har jeg bytta på elementer/puter ledninger etc, uten å vise en eneste kvittering. Ble også fortalt av forhandleren at kvitteringen ikke var nødvendig så lenge det var hos en som solgte det samme headsettet!

Måtte bytte et sprengt element en gang, og selgeren i butikken bytta begge elementene, putene og ledningen siden de så litt slitt ut! :)

Følelen av å ha et nytt headsett for hver eneste gang!

Forøvrig på Fona i Stavanger om noen lurte, når det var der!

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...