Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke lasta opp til FTP

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg bruker IE

ftp://konto:[email protected]

Har telenor -> 1000/200

Problemet er at det går veldig treigt å laste opp... om det går i det hele tatt

Port 21 skal være åpen... har prøvd med/uten passive mode...

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Veldig irriterende sak... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg prøvde f.eks med en fil på rundt 2kB(Noe som i teorien burde ta meg litt under tiendedelen med den linja), men det tok ca(ca ca ca) 30sek.

Det virker som om jo større fila er jo mindre sjanse har jeg for å få lagt opp fila i det hele tatt... men det er vel kanskje fordi den timer out.

Det virker også som det varierer fra server til server jeg prøver å laste opp til, men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg.

prøv å åpne flere local connections porter...

5148154[/snapback]

Huh? Hvem hva hvor?

Lenke til kommentar

k=kilo (K=kelvin)

M=mega

G=giga

b=bit

B=bytes

Måtte bare få det ut :p

dvs at 1kB = 8kb eller 200kb = 25kB ;) (200 / 8 = 25)

edit:Aleksweb, hvis du vil imponere økonomilæreren, holder du et foredrag om forskjellen på binære- og SI-prefikser og hvorvidt dette påvirker forholdet mellom faktisk og oppgitt (før kjøp) lagringsplass på en harddisk, info her (punkt 4): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302

Mongolyd: jeg vet ikke, men har du prøvd andre ftp-progs som jeg foreslo? Hvor mye får du på DinSides surfometer?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
200kbit/s ut tilsvarer 25 kB ut

.., hvordan regner du ut dette?

er ikke 1mbit 1mb pr sekund...?

5148141[/snapback]

1mbit = 1000

1000 / 8 = 125 kb/s

4mbit = 4000

4000 /8 = 500 kb/s

sån rekner du det ut

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Når det gjelder lav hastighet til ftp server, så ar jeg akkurat samme problemet med upload, men det er til en intern ftp server. Når jeg overfører en fil får jeg kun en hastighet på mellom 35 kB/s og 95kB/s. Og det er på en 100Mbps linje.

Det som er interessant er at det er ikke samme begrensingen når jeg overfører fra en linux maskin til samme ftp server. Har testet med flere maskiner som kjører windowsXP, med samme resultat. Treg upload. Dette får meg til å tro at det er noe i windowsXP som begrenser upload hastigheten.

Her er forøvrig min tråd.

Hvor stor hastighet klarer du å overføre med ut? Som du selv nevner har du bare en 200 kb linje ut. Det gir, som nevnt tidligere maks 25 kB. Dette er absulutt maks teoretisk hastighet. Du vil sansynligvis oppleve noe lavere hastighet.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...