Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! BKK modem og trådløs switch vil ikke snakke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk for et par dager siden min splitter nye Netgear WGR416 trådløs ruter/switch som jeg skulle koble opp til mitt BKK ADSL modem slik at jeg kunne sitte hvor som helst i hele huset på nett med min laptop.

 

Etter å ha fulgt anvisningene som fulgte med på cd'n til Netgear ruteren og koblet alt slik det skulle i form av kabler, ville det ikke virke. Jeg begynte å feilsøke, og oppdaget med dette at "Ethernet" indikatoren på modemet som alltid har lyst grønt, nå lyste orange. Altså noe måtte være feil!

 

På denne Netgear ruteren så er det også innebygget 5 ports switch som skal være til nytte for de pc'n jeg har i huset som fremdeles bruker kabel(stasjonære). BKK modemet ville heller ikke sende ut internett gjennom den nye Netgear ruteren når jeg til og med brukte kabel.

 

Så min konstatering må da være at noe har gått feil mellom BKK modemet og Netgear ruteren. Og ja; jeg har brukt krysset kabel(som fulgte med) fra BKK modemet TIL Netgear ruteren.

 

Mitt spørsmål er da: noen som vet hva dette kan foresake? Kan det være at BKK modemet må "aktiveres" for bruk gjennom en WLAN ruter?

 

BKK skal sende meg et nytt modem i løpet av uken så det blir da spennende og se om det virker.. Hvis ikke vet jeg rett og slett hva jeg skal gjøre..

 

Takker for evt. innspill.

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg fikk for et par dager siden min splitter nye Netgear WGR416 trådløs ruter/switch som jeg skulle koble opp til mitt BKK ADSL modem slik at jeg kunne sitte hvor som helst i hele huset på nett med min laptop.

 

Etter å ha fulgt anvisningene som fulgte med på cd'n til Netgear ruteren og koblet alt slik det skulle i form av kabler, ville det ikke virke. Jeg begynte å feilsøke, og oppdaget med dette at "Ethernet" indikatoren på modemet som alltid har lyst grønt, nå lyste orange. Altså noe måtte være feil!

 

På denne Netgear ruteren så er det også innebygget 5 ports switch som skal være til nytte for de pc'n jeg har i huset som fremdeles bruker kabel(stasjonære). BKK modemet ville heller ikke sende ut internett gjennom den nye Netgear ruteren når jeg til og med brukte kabel.

 

Så min konstatering må da være at noe har gått feil mellom BKK modemet og Netgear ruteren. Og ja; jeg har brukt krysset kabel(som fulgte med) fra BKK modemet TIL Netgear ruteren.

 

Mitt spørsmål er da: noen som vet hva dette kan foresake? Kan det være at BKK modemet må "aktiveres" for bruk gjennom en WLAN ruter?

 

BKK skal sende meg et nytt modem i løpet av uken så det blir da spennende og se om det virker.. Hvis ikke vet jeg rett og slett hva jeg skal gjøre..

 

Takker for evt. innspill.

 

Mvh.

5147965[/snapback]

 

har du prøvd å koble pc'n din direkte mot bkk-modemet med kabel ? fungerte det ?

Lenke til kommentar

Leste på bkk at deres rutere ligger i området 192.168.80.*. Netgear ligger vel på 192.168.1.* så dette vil ikke skape særlig probl.

 

Har du satt en krysset kabel mellom bkk-ruter og Netgear? Prøv en "vanlig" TP-kabel. Den skal pugges inn i WAN-porten på Netgear.

 

En annen vri er å sette en vanlig TP-kabel fra BKK-ruter inn i en av LAN portene på Netgear. Husk å slå av DHCP funksjonen i Netgear. Du vil da få dine ipadresser fra BKK-ruteren.

 

Heter den trådløse ruteren Netgear wgr416? Kan ikke finne den på produktsidene til netgear.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...