Beauty Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei! Jeg fikk for et par dager siden min splitter nye Netgear WGR416 trådløs ruter/switch som jeg skulle koble opp til mitt BKK ADSL modem slik at jeg kunne sitte hvor som helst i hele huset på nett med min laptop. Etter å ha fulgt anvisningene som fulgte med på cd'n til Netgear ruteren og koblet alt slik det skulle i form av kabler, ville det ikke virke. Jeg begynte å feilsøke, og oppdaget med dette at "Ethernet" indikatoren på modemet som alltid har lyst grønt, nå lyste orange. Altså noe måtte være feil! På denne Netgear ruteren så er det også innebygget 5 ports switch som skal være til nytte for de pc'n jeg har i huset som fremdeles bruker kabel(stasjonære). BKK modemet ville heller ikke sende ut internett gjennom den nye Netgear ruteren når jeg til og med brukte kabel. Så min konstatering må da være at noe har gått feil mellom BKK modemet og Netgear ruteren. Og ja; jeg har brukt krysset kabel(som fulgte med) fra BKK modemet TIL Netgear ruteren. Mitt spørsmål er da: noen som vet hva dette kan foresake? Kan det være at BKK modemet må "aktiveres" for bruk gjennom en WLAN ruter? BKK skal sende meg et nytt modem i løpet av uken så det blir da spennende og se om det virker.. Hvis ikke vet jeg rett og slett hva jeg skal gjøre.. Takker for evt. innspill. Mvh. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 ,Det er ikke så enkelt at begge ligger i samme IP-range f.eks 192.168.1.* ? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei! Jeg fikk for et par dager siden min splitter nye Netgear WGR416 trådløs ruter/switch som jeg skulle koble opp til mitt BKK ADSL modem slik at jeg kunne sitte hvor som helst i hele huset på nett med min laptop. Etter å ha fulgt anvisningene som fulgte med på cd'n til Netgear ruteren og koblet alt slik det skulle i form av kabler, ville det ikke virke. Jeg begynte å feilsøke, og oppdaget med dette at "Ethernet" indikatoren på modemet som alltid har lyst grønt, nå lyste orange. Altså noe måtte være feil! På denne Netgear ruteren så er det også innebygget 5 ports switch som skal være til nytte for de pc'n jeg har i huset som fremdeles bruker kabel(stasjonære). BKK modemet ville heller ikke sende ut internett gjennom den nye Netgear ruteren når jeg til og med brukte kabel. Så min konstatering må da være at noe har gått feil mellom BKK modemet og Netgear ruteren. Og ja; jeg har brukt krysset kabel(som fulgte med) fra BKK modemet TIL Netgear ruteren. Mitt spørsmål er da: noen som vet hva dette kan foresake? Kan det være at BKK modemet må "aktiveres" for bruk gjennom en WLAN ruter? BKK skal sende meg et nytt modem i løpet av uken så det blir da spennende og se om det virker.. Hvis ikke vet jeg rett og slett hva jeg skal gjøre.. Takker for evt. innspill. Mvh. 5147965[/snapback] har du prøvd å koble pc'n din direkte mot bkk-modemet med kabel ? fungerte det ? Lenke til kommentar
Beauty Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hei igjen og takker for svar. Ja det har jeg prøvd og dette fungerte ikke. Fikk verken signal av noe slag.. Nekter å tro at noen på dette forumet ikke vet hva feilen kan være! Lenke til kommentar
Beauty Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ,Det er ikke så enkelt at begge ligger i samme IP-range f.eks 192.168.1.* ? 5148164[/snapback] Kan du utdype deg litt mer? skal ikke se bort i fra at dette muligens er problemet... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Leste på bkk at deres rutere ligger i området 192.168.80.*. Netgear ligger vel på 192.168.1.* så dette vil ikke skape særlig probl. Har du satt en krysset kabel mellom bkk-ruter og Netgear? Prøv en "vanlig" TP-kabel. Den skal pugges inn i WAN-porten på Netgear. En annen vri er å sette en vanlig TP-kabel fra BKK-ruter inn i en av LAN portene på Netgear. Husk å slå av DHCP funksjonen i Netgear. Du vil da få dine ipadresser fra BKK-ruteren. Heter den trådløse ruteren Netgear wgr416? Kan ikke finne den på produktsidene til netgear. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå