nordin Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei. Kjøpte en SMC Barricade Router på fredag og forsøker nå å sette opp et hjemmenettverk mellom min og brodern sin PC. Som forventet var dette alt for komplisert for meg selv om det garantert er en lett sak å fikse. Jeg kobler tp-kabelen fra modemet til uplink (WAN) porten og kobler tpen fra de andre datamaskinene til de andre portene. Vi finner hverandre straks i et nettverk, men ingen kommer seg på internett. Jeg prøver å installere cd'en som fulgte med routeren, men får bare feilmeldinger når jeg forsøker å installere (se vedlegg). Når jeg er så heldig at jeg kommer meg videre fra punktet hvor hele pleier å stoppe, så får jeg meldingen "connection failed, please check your connections" på slutten av installasjonen. Begge finner hverandre, men fortsatt ikke noe internett. Da jeg testet ut routeren på fredag (kun med én pc), så funket det helt fint. Jeg fikk ingen feilmelding på slutten av installasjonen. Hvorfor i alle dager skjærer alt seg nå? Hva må jeg gjøre for å få dette til? Det ser ut som vi faktisk HAR internettforbindelse, men det er sikkert noe med innstillingene som gjør at vi ikke kommer inn. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har du konfigurert ruteren slik som internett leverandøren vil ha det? Static IP, Dynamic IP osv i ruteren. (Avhengig av leverandør hvilken du skal velge) Har du sjekket at du mottar automatisk ip osv på nettverkskortet? (Evt. hvis du hadde statisk IP før, så fjerner du de innstillingene) Hvis du sier hvilken leverandør av internett du har, så kan sikkert noen si nøyaktig hva du skal gjøre for at du skal få internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå