brannslange Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei, Planlegger å bygge en filserver og i den forbindelse lurte jeg på om serveren må ha et skjermkort for å i det hele tatt boote? Tenkte å styre den med Remote Desktop el. og et skjermkort blir dermed strengt talt bare en ekstra utgift. Hovedkortet jeg tenkte å bruke er ASUS A7N8X-E Deluxe, om det har noe å si. Operativssystemet blir WinXP (fordi det er det jeg kjenner best). Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 du må ha skjermkort tror eg. du må liksomgjøre instillinger på dataen før du greier å koble til remote desktop. og det greier d uikkje uten skjermkort. kjøpt et på brukt markedet til 50kr. elns. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Man kommer nok ikke unna skjermkort. Maskinen skal jo også installeres, og Windows kan man ikke installere uten skjermkort. Men det er bare å plukke opp et skjermkort for en billig penge. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Eller eventuelt ta ut et skjermkortet fra en annen PC du har i huset, og sette det midlertidig inn i serveren til du er ferdig med installasjonen. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Var som Unreal skriver over jeg tenkte på, ta ut et skjermkort fra en annen PC under installasjonen. Men lar det seg gjøre å boote opp (etter at alt er satt opp selvsagt) uten skjermkort? Lar Windows seg kjøre uten skjermkort? Endret 13. november 2005 av brannslange Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Var som Unreal skriver over jeg tenkte på, ta ut et skjermkort fra en annen PC under installasjonen. Men lar det seg gjøre å boote opp (etter at alt er satt opp selvsagt) uten skjermkort? Lar Windows seg kjøre uten skjermkort? 5147930[/snapback] En PC vil vel ikke la seg boote uten skjermkort, jeg mener bestemt at biosen da vil få hikke og komme med noen pip som betyr at den ikke finner et skjermkort. Men, som alltid, det er mulig jeg tar feil. Jeg ser dog ingen grunn til prinsippielt å unnlate et skjermkort til en femtilapp eller så (Serveren min har vel S3 Trio 64 eller noe sånt, og det kan vel muligens sies å være gått ut på dato). Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Roac, må få korrigere deg litt... Jeg har en PC som kjører uten skjermkort, ingen problemer annet en et par ekstra pip under oppstart. Var skeptisk til at det skulle gå men ja...det funker. Installerte OS, stillte inn pc for 'remote desktop', tok ut skjermkort, funker fett. brannslange, du må nesten bare prøve om det går på det hovedkortet du har. Jeg bruker et P4C800E-Deluxe, har ingen anelse om hvordan dette ligger ann på ditt HK Endret 13. november 2005 av Blacksheep Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 kjøp hk med innebygget skjermkort om du skal bygge ny.. Eller så får man jo demobrukte kort fra 200 kr++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå