Gå til innhold

Zepto Znote 6515WD VS Netshop 259IEN

Ultra_Fisk

Anbefalte innlegg

Står igjen med disse nå :

Netshop 259IEN

15,4" WSXGA+, DVD-RW,Nvidia 6600 256MB, kortleser (På lager 20+)

Intel Pentium M 740 1,73GHz FSB533 2MB CACHE

1 stk. Kingston 512MB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins

1 stk. Kingston 512MB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins

1 stk. Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 7200RPM 7K60 8MB cache

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54MBPs (På lager 20+)

kr 13389,40

VS

Zepto Znote 6515WD

15,4" WXGA(1280x800) (6515WD) Crystal Clear View teknologi

1.733 GHz Intel® Pentium® M 740

1024MB PC3200 (2x512MB) 400MHz Zepto original

HDD-60GB7200rpm 60 GB 7200 Omdr 8 MB Cache Hitachi

DVD +R/RW -R/RW Dual layer (6515)

Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbit

kr 11 360,00 + her kan jeg legge til 1000kr å få total forsikring ! Noe som jeg ser på som en kjempefordel!

Zeptoen er også lettere, mindre og billigere, men har treigere ram og mindre ram @gfxkort, og dårligere skjerm. Men er også billigere, selv med forsikring !

HJELP MEG :) (siste "kjøpe bærbar"-posten fra meg på en stund :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Zepto maskinen eller Netshop 154WS som er den samme...

Hastigheten på rammen vil du ikke merke forskjell på uten måling, og skjermen er "Kjempe god" jeg ble faktisk skuffet over skarpheten og lystyrken på min Dell 9300 med 17 WUXGA (1920 x 1200) i forhold, og det sier vel litt...

Veldig god maskin, men trenger 1024 mb ram da den blir mye mer stabil, den andre kan jeg ikke utale meg om bortsett fra den har gode tester..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Zepto'n er styggere i utførelse / farger, nærmest brunaktig, og har gjenskinn i skjermen (noen foretrekker da dette, men synes personlig at det er irriterende).

Ellers synes jeg ikke oppløsning er en sak hvis skjermen er god i lysstyrke og panelet er skarpt/godt. 1280x800 er fin oppløsning til 15.4 ", og kjører du på større ekstern skjerm så bare setter du opp oppløsningen til det ekstern skjerm klarer selvfølgelig.

1280x800 betyr også 1:1 pixeloppløsning med mest mulig GPU-utnyttelse i forhold til oppløsning, ettersom 1280x800 kreve langt mindre GPU-kraft i de fleste spill enn hva 1680x1050 gjør.

Har selv 259IEN maskinen, er veldig fornøyd, det var utseende som fikk meg til å ikke kjøpe Zepto'n når jeg så de to ved siden av hverandre i butikken. (men det er jo en smakssak.)

Lenke til kommentar

Jeg har Zepto Znote 61515WD (Mest ytelse for pris modellen, men med 1024MB RAM).

Har noen hatt problemer med mørke felter på LCD panelet på denne modellen eller andre laptoper? Hvordan fjerne disse i såfall? Må jeg levere inn PC-en på service?

Jeg håper Zepto tar dette på garantien da jeg ikke har oppdaget disse feltene med en gang. Ser faktisk feltene best når skjermen er helt svart (men med backlight på) og når alt er hvitt (som på disse diskusjonssidene).

Jeg tror feilen ligger mellom backlightbelegget og selve baksiden på LCD panelet.

Jeg har ikke noen døde piksler.

1280x800 er en god oppløsning for 15,4 tommer skjerm. Med større oppløsning ville teksten blitt for liten (du måtte ha justert opp skriftstørrelsen i Windows i såfall).

Lenke til kommentar
ble zeptoen, og angrer ikke ett sekund. en kompis har 259ien, synes sekv zeptoen er overlegen

5188677[/snapback]

Kan du beskrive kva du meiner med overlegen? Dette ordet er svært så Zeptoen må då vere udiskutabel voldsomt mykje betre enn 259; noko eg som har ei slik maskin tvilar sterkt på. Likevel er eg spent på kva som er så overlegent med maskina eller er det subjektiv synsing som ikkje har noko med realitetane å gjere? Sannsynlegvis.

Det er vel sånn "myrsnipeobjektivitet"; mine barn er dei finaste;-)

Sjølv om dette forumet rommer alle moglege utleiingar av smak og behag så vil eg gjerne at folk skal underbygge sine påstandar då det er medlemmer som er lett påverkelege av andre sitt syn på maskiner etc.

Lenke til kommentar

Ja, der ser ein kva som er faktum. Difor stilte eg spørsmål ved eit av innlegga i denne tråden der Zeptoen skulle vere overlegen.

Fakta er vel tvert i mot; 259IEN- maskina er overlegen. Så det så. Dette er ikkje hovmot men det som er rett skal vere rett; det er no mi meining om saka;-)

Lenke til kommentar

Kommer ann på, i 1:1 pixelratio er Zepto raskere, ettersom 1:1 pixelratio på den er 1280x800, mens 259IEN må rendre i 1680x1050 for å få 1:1 pixelratio i spill. For mange er 1:1 pixelratio viktig, det er tross alt den eneste skarpe fysiske oppløsningen på en LCD-skjerm, alt annet er strukket og ikke ekte 1:1 fysisk oppløsning, noe som resulterer i at bildet blir uskarpt og ujevnt (eller alternativt blir veldig lite sentrert på skjermen med brede sorte rammer på alle sider).

Er man opptatt av å spille i 1:1 pixelratio til enhver tid på den interne skjermen, vil Zepto'n oppleves som raskere ettersom 1:1 pixelratio på den er langt mindre oppløsning, som igjen krever langt mindre av GPU.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Som Mr.Locke sier +

-Zeptoen er mye mer "sammenskrudd"

-Bråker mye mindre (selv om jeg spiller og han er i word)

-Synes skjermen er utrolig! Crystal Clear er knallbra! Oppløsningen synes jeg er perfekt, kunne ikke tenke meg høyere egentlig! Er også lettere å kjøre glatt på native oppløsning(som Locke sier)

-Finere design.

-Tvtuner og webcam.

osv

Mange av disse punktene er jeg og 259ien eieren enige om! Synes zeptoen er knallbra og angrer forsatt ikke ett sekund!

Lenke til kommentar

Det er bra; du har fått en maskin du likar og eg (med fleire) har fått ein maskin som vi likar; kan det verte betre?

Likevel synes eg at det er rart med at lyden til 259-en er sterk ved køyring av Word. Eg køyrer Openoffice sin kontorpakke og denne er meir tungkøyrt enn MS Ofiice. Likevel er 259-en heilt stille. Kanskje det er noko med innstillingane som kameraten din kan justere?

Det er mange vakre blomar rundt ikring; ein kan ikkje plukke alle;-)

Lenke til kommentar
Likevel synes eg at det er rart med at lyden til 259-en er sterk ved køyring av word

Har 259IEN selv, og har hatt to leveranser av maskinen fra to produksjonsserier.

Den første leveransen hadde en vifte som ultrabehagelig, like høy lyd som andre bærbare, men veldig ren diskre blåselyd bare, ikke noe motorstøy, mens den andre hadde en irriterende durelyd/motorlyd som faktisk er værst når viften går på det laveste pga. tonen/resonansen på motorlyden i laveste hastighet.

Uniwill har uten tvil her benyttet seg av to vifte-modeller fra sikkert to forskjellige produsenter. Forskjellen på lyden (ikke lydnivået, men lydtypen) er som natt og dag fra første leveransen til andre leveransen selvom begge er 259IEN maskiner.

Har sendt mail til Uniwill på grunn av dette, skal komme tilbake når jeg får svar på hvilke viftemodeller de har brukt hvis de har benyttet seg av mere enn en produsent på dette.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Har Zepto-en, og er kjempefornøyd! Likevel er jeg litt uenig med ultra_fisk; lydløs er kanskje det siste ordet jeg ville brukt for å beskrive 6515WD! På batteri er den ganske stille, men blir varm, når den kjører på strøm skrur viften seg av og på forholdsvis ofte. Men som sagt, det er en blåse lyd, og ikke "skurtresker"-lyd som noen laptoper har. Ser i CHC at temperaturen ligger ganske konstant på 53 +- 2 grader, og kjøle temp. er angitt til 49, så det er sikkert ikke så veldig vanskelig å få den til å støye betraktelig mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...