Gå til innhold

Sapphire GTO² fra England

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror prisen som shg.no hadde inne i prisguiden var ca. 2200,-

Med porto hadde jo ikke det blitt så mye rimeligere.

Usikker på om jeg skal bestille fra OcUK, eller ta sjangsen på at det kommer til norske butikker.

5147649[/snapback]

Er du heldig slipper du Toll/moms. Men hvordan er det forresten med garantien?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Tror prisen som shg.no hadde inne i prisguiden var ca. 2200,-

Med porto hadde jo ikke det blitt så mye rimeligere.

Usikker på om jeg skal bestille fra OcUK, eller ta sjangsen på at det kommer til norske butikker.

5147649[/snapback]

Etter det jeg har lest, tror jeg faktisk det aldri kommer noen av de kortene til norske butikker, mye pga OcUK har kjøpt opp alt de har kommet over av disse kortene... Tror kanskje det er noe av grunnen til at kortet har forsvunnet igjen etter kort tid fra prislistene hos flere norske(og en delvis dansk da..) nettbutikker..

Jeg vil da isteden, som i flere andre tråder, anbefale Connect3d sin GTO versjon, da denne også har vist seg og være overklokkingsvillig, i tillegg til høy suksessrate når det kommer til å åpne 4 ekstra pipelines.. Ut ifra det jeg har lest, er det pr nå bare disse to kortene som det er mulig å modde..

For mer informasjon, se denne tråden: LINK :yes:

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Du må huske at det koster £152.69 Including VAT at 17.5% + 24% Toll/moms (husker ikke helt) + Frakt.

Altså 1760kr for kortet, + 422kr Toll/moms + (Frakt) = Vil tippe rundt 2300kr-2400kr

Håper jeg gjorde rett nå :p

Rett på det om det er feil. :)

5147533[/snapback]

Da ser jeg meg nødt til å rette litt her... hehe ;)

For det første, når du bestiller fra OcUK til Norge, trekker de ut den lokale momsen (VAT), slik at prisen på kortet blir £129.95 + frakt £10.85. Altså totalt £140.80 / NOK 1 654,10 med siste tilgjengelige kurs på dnb's valutakalkulator..

Da har du igjen å legge på norsk moms, som da beregnes kun av varens pris på £129.95. Men i denne beregningen må man bruke Tollvesenet sin omregningskurs, som pr tiden (frem til 20/11) er på 11.530. Da blir altså verdien som Tollvesenet bruker for beregning (129.95 * 11.530) kr. 1498,32

Da blir det til slutt slik:

Kort+frakt: kr. 1654,10 (til OcUK)

Norsk moms på kortets verdi: 1498,32 * 25% = Kr. 374,58 (Til Tollvesenet når pakken føres inn i landet)

SUM = Kr. 2028,68 (sånn ca.. hehe;) )

+ evetuelle gebyrer til Posten for fortolling, hvis du ikke gjør jobben selv.. ;)

Endret av Cantus
Lenke til kommentar

Da ser jeg meg nødt til å rette litt her... hehe ;)

For det første, når du bestiller fra OcUK til Norge, trekker de ut den lokale momsen (VAT), slik at prisen på kortet blir £129.95 + frakt £10.85. Altså totalt £140.80 / NOK 1 654,10 med siste tilgjengelige kurs på dnb's valutakalkulator..

Da har du igjen å legge på norsk moms, som da beregnes kun av varens pris på £129.95. Men i denne beregningen må man bruke Tollvesenet sin omregningskurs, som pr tiden (frem til 20/11) er på 11.530. Da blir altså verdien som Tollvesenet bruker for beregning (129.95 * 11.530) kr. 1498,32

Da blir det til slutt slik:

Kort+frakt: kr. 1654,10 (til OcUK)

Norsk moms på kortets verdi: 1498,32 * 25% = 374,58 (Til Tollvesenet når pakken føres inn i landet)

SUM = Kr. 2028,68 (sånn ca.. hehe;) )

+ evetuelle gebyrer til Posten for fortolling, hvis du ikke gjør jobben selv.. ;)

5147869[/snapback]

Flott da :)

Lenke til kommentar
Jeg vil da isteden, som i flere andre tråder, anbefale Connect3d sin GTO versjon, da denne også har vist seg og være overklokkingsvillig, i tillegg til høy suksessrate når det kommer til å åpne 4 ekstra pipelines.. Ut ifra det jeg har lest, er det pr nå bare disse to kortene som det er mulig å modde..

For mer informasjon, se denne tråden: LINK  :yes:

5147700[/snapback]

Har tenkt på det kortet også. Ser at suksessraten med å åpne alle pipelines nå ligger rund 92%. Så med min flaks får jeg ett som det ikke går med :D

Men seriøst så er det jo en del billigere, og mye enklere dersom det skulle oppstå feil.

Lenke til kommentar

husk at hvis man passerer 200,- grensen så er det moms også på frakten, så det blir litt høyere enn det som er nevnt ett par poster over. Og Posten har ikke automatisk mye høyere valutakurs, de er bare utrolig treige til å oppdatere den, så noen ganger er den høyere, og andre ganger lavere.

Uansett, på dette området så er Norge ett skikkelig u-land.

Lenke til kommentar

Regnestykket til Cantus er nesten riktig.

Det skal beregnes mva på frakt også (men det utgjør jo ikke mer enn ca kr30 i forskjell) når varens verdi i seg selv er over NOK200.

Siden prisen er over NOK1000 kan man ikke benytte forenklet eller internett-fortolling, og følgelig blir fortollingsgebyret NOK170 (mot 80 ved forenklet fortolling).

Fortolling baseres på de til enhver tid gjeldende Tollens omregningskurser, som regnes etter snitt for forrige periode, oppdateres en gang i uka (oftere hvis store svingninger), og kan finnes her.

Lenke til kommentar
Regnestykket til Cantus er nesten riktig.

Det skal beregnes mva på frakt også (men det utgjør jo ikke mer enn ca kr30 i forskjell) når varens verdi i seg selv er over NOK200.

Siden prisen er over NOK1000 kan man ikke benytte forenklet eller internett-fortolling, og følgelig blir fortollingsgebyret NOK170 (mot 80 ved forenklet fortolling).

Fortolling baseres på de til enhver tid gjeldende Tollens omregningskurser, som regnes etter snitt for forrige periode, oppdateres en gang i uka (oftere hvis store svingninger), og kan finnes her.

5148069[/snapback]

Sorry, my bad.. :blush:

Og glemte også den helvetes 1000-kroners gransa også.. Pengesugende igler er dem, hele gjengen!! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...