Jukkapower Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har hovedkort av typen ASUS A8n-SLI Deluxe. I det siste har jeg fått følgende oppstarst melding: Warning your chip fan fail or speed to low!! Vifta starter ikke opp. Men når jeg slår av maskin å plugger vifta inn på nytt funker den! Noen som har peiling ? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har samme HK selv, og vifta er et kjent problem der. Vifta er kjent for å være en veps helt til den tar kvelden... Anbefaler å kjøpe en passiv Zalman kjøler for å slå to fluer i en smekk.. Ingen vifte - ingen støy... Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har samme hk selv. Og min vifte tok kvelden. Vifta mi begynnte å lage en enda mer forferdelig lyd selv om den gikk saktere rundt. Jeg sendet hket tilbake til psdata, og dem byttet den i den passive ribba fra Zalman Lenke til kommentar
Jukkapower Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Okey. Rart det bare skjer på første oppstart til den blir replugga. Men det er vel bare bynnelsen på problemet. Får kontakte PSdata snarest. Takk for svaret. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Okey. Rart det bare skjer på første oppstart til den blir replugga. Men det er vel bare bynnelsen på problemet. Får kontakte PSdata snarest. Takk for svaret. 5147636[/snapback] Kan hende det bare er en begynnelse på problemet. Selv begynnte min å bråke veldig mye noen dager før den tok kvelden. Men denne viften har alldrig vært helt god, oss meg væffall Lenke til kommentar
Jukkapower Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hvilken passiv kjøler annbefaler dere? Har et Gainward Geforce 6800GT 256 mb 2ns GDDR3 kort. Kjedelig viss kjølern blir for høy å tar i skjermkortet. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 På ditt kort vill to skjermkort eller bare ett unngå konflikt med ribben. Zalman ribben altså Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Med Zalman-ribben på A8N SLI så kan man kun benytte skjermkort som har 1-slots kjøleløsning. Evt en 2-slots dersom den er smalere i enden av skjermkortet. Husk at man kan modifisere Zalmanen litt ved å klippe av noen av ribbene med en avbiter. Bare husk at de ribbene er der for å kjøle, ikke til pynt (ikke ta for mange av, altså ) Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Med Zalman-ribben på A8N SLI så kan man kun benytte skjermkort som har 1-slots kjøleløsning. Evt en 2-slots dersom den er smalere i enden av skjermkortet. Husk at man kan modifisere Zalmanen litt ved å klippe av noen av ribbene med en avbiter. Bare husk at de ribbene er der for å kjøle, ikke til pynt (ikke ta for mange av, altså ) 5147942[/snapback] Tror ikke man trenger å klippe av noen. Jeg tror Zalmanen blir litt for langt unna skjermkortkjøleren til att det skulle kunne bli noen komflikt. Rigtinokk er ikke alle kort like store, men tror ikke det blir noe problem. Her er ett bilde fra inni min maskin: Endret 13. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) *Dobbelpostet* Endret 13. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hvis du kontakter ASUS sin support, kan du hjelp derfra. Ofte må man sende inn hele HK til bbutikken osv... Jeg brukte Asus, og der trengte jeg bare å si problemet, de ga meg adressen og sa at jeg måtte legge ved serienr på HK. Så sendte jeg den defekte chip-vifta og fikk ny senere samme uka. vifta man får tilbake er like lav som "vepsen", men er MYE roligere! Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Tydeligvis ikke bare jeg som har trøbbel med den vifta! Har selv et ASUS A8N-SLI kort og den chipsetvifta har av og til bråkt som en jetmotor, men kun i oppstarten. Da jeg slår av PCen så roer den seg ned betraktelig ved ny oppstart, men jeg vil aller helst bytte i passiv kjøler. Har noen av dere samme HK som meg og gjort dette? Har dere da brukt denne fra Zalman? Har monteringen gått greit, har et Gainward 7800GT skjermkort jeg håper det ikke kommer i konflikt med? Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Tydeligvis ikke bare jeg som har trøbbel med den vifta! Har selv et ASUS A8N-SLI kort og den chipsetvifta har av og til bråkt som en jetmotor, men kun i oppstarten. Da jeg slår av PCen så roer den seg ned betraktelig ved ny oppstart, men jeg vil aller helst bytte i passiv kjøler. Har noen av dere samme HK som meg og gjort dette? Har dere da brukt denne fra Zalman?Har monteringen gått greit, har et Gainward 7800GT skjermkort jeg håper det ikke kommer i konflikt med? 5148397[/snapback] Mulig 7800 GT kortet er litt lengre enn mitt X700PRO kort som du ser på bildet litt lengre opp i tråden. Kortet ditt går akkurat over Zalman ribba. Tror heller ikke at skjermkort-kjøleren din kommer til å ta borti Zalman ribba, med mindre du har en Zalman VF700 eller nå annet stort no. Og dersom den gjør det så kan du ta en avbiter å forsiktig fjeren noen tagger på Zalman ribba. Siden PSdata monterte min. Så kan jeg ikke so om monteringa er vanskelig. Men det jeg vet er att du må ut med Hovedkortet. Jeg tror ikke det er noen utsenemessige forandringer fra SLI til SLI Deluxe Endret 13. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå