Big SturL Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Heisann! For omkring et år siden kjøpte jeg meg et X600XT. Kortet funket fint de 30 minutene maskina mi funka før hovedkortet tok kvelden. Da jeg skulle ta ut hardwaren kom jeg i skade for å rive av en kondensator på skjermkortet. Jeg prøvde å lodde den på selv, uten suksess. Så jeg kjøpte meg bare nytt skjermkort, i frykt for at dette var ødelagt. Men nå har jeg lyst å sjekke om skjermkortet faktisk funker, og det er da jeg spør om det er farlig for andre komponenter i systemet at en kondensator har falt av. Faktisk så er kondensatoren en av de minste på kortet, så så utrolig vital kan den ikke være. Men jeg skjønner jo såklart at størrelse i en strømkrets ikke betyr mye. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Ingen som har en formening? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hvorfor går det ikke an å lodde på kondensatoren igjen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Nei, det kan ikke skade andre komponenter i systemet. Den største faren for PC'en din høres jo ut til å være deg selv. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hvorfor går det ikke an å lodde på kondensatoren igjen? 5147694[/snapback] Fordi loddebolten min er stort som et hus, og det var veldig små pinner å lodde fast? Nei, det kan ikke skade andre komponenter i systemet. Den største faren for PC'en din høres jo ut til å være deg selv. 5147857[/snapback] Og hva mener du med det? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg ville ikke tatt sjanse på å bruke det hvis en kondensator var borte. Er den revet av eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå