MortenS Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 For å få best mulig lyd på Xvid filmer kodet i dolby digital 5.1 AC3, bruker jeg digital RCA kabel på SPDIF utgangen på lydkortet til anlegget, og spiller av filmene med AC3filter codec. Funker veldig bra og DD 5.1 på xvid filmer er nice! Men jeg ønsker å få lyden også på PC høyttalerne samtidig uten å måtte endre settings for hver gang. Er dette mulig? Det er ikke alltid jeg ønsker å ha på anlegget for å se et lite filmklipp eller se streaming fra NRK.no etc. I spill får jeg lyd i PC høyttalerne, men også på anlegget hvis jeg slår på det. Så er det noen enkel mulighet å få lyd på både PC høyttalere og via SPDIF samtidig? Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Ingen tips å få her...? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Enkelte lydkort kan du kjøre både analoge og digitale signal ut samtidig, testet og dette ikke fungerer med ditt - skulle jeg tro det ikke fungerer med - ditt lydkort Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har hovedkortet ditt lydutganger, kan du jo bare aktivere den i BIOS og bruke den utgangen til PC høyttalere. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Har hovedkortet ditt lydutganger, kan du jo bare aktivere den i BIOS og bruke den utgangen til PC høyttalere. 5175012[/snapback] Jeg har koblet PC høyttalerne til den grønne utgangen på lydkortet, men kommer ingen lyd til disse høyttalerne når feks Mediaplayer er satt til å sende lyden til SPDIF utgangen med AC3filter etc. Først når jeg slår av SPDIF i AC3filter og restarter filmen/musikken så kommer lyd på PC høyttalerne - men dette er jo litt tungvindt å gjøre hver gang. Det er dette som er problemet, hvordan få lyden - digitalt via spdif og analogt til PC høyttalerne - samtidig Endret 19. november 2005 av MortenS Lenke til kommentar
Utburd Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Sliter med dette problemet selv på mitt gamle Soundblaster Audigy kort. Får kun analog eller digital. Mener å huske at dette ikke var noe problem når jeg hadde Nforce2 lyd. Hvilket lydkort bruker du MortenS? Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Bruker bare onboard lydkortet på Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 hovedkortet, med Realtek ALC850 Audio AC'97 Codec. http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Produ...20Ultra-939.htm Lenke til kommentar
Vetahutt.2 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 typisk løsning vil nok være to lydkort, ditt interne + et gammelt et du får av en kompis til å gi signal til de crappy pc-høyttalerne (i forhold til anlegget ditt...) Vh Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har to lydkort: AC97 og Audigy2. -Min erfaring er at jeg ikke får lyd i begge lydkortene samtidig, men jeg får lyd i både analog og digital utgangen på audigy kortet. Så hvis du har audigy e.l. må du åpne programmet audioHQ, device kontrol og velge spdif passthrough. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå