Gå til innhold

Lyd på PC høyttalere OG SPDIF samtidig?

Anbefalte innlegg

For å få best mulig lyd på Xvid filmer kodet i dolby digital 5.1 AC3, bruker jeg digital RCA kabel på SPDIF utgangen på lydkortet til anlegget, og spiller av filmene med AC3filter codec. Funker veldig bra og DD 5.1 på xvid filmer er nice!

Men jeg ønsker å få lyden også på PC høyttalerne samtidig uten å måtte endre settings for hver gang. Er dette mulig? Det er ikke alltid jeg ønsker å ha på anlegget for å se et lite filmklipp eller se streaming fra NRK.no etc. I spill får jeg lyd i PC høyttalerne, men også på anlegget hvis jeg slår på det.

Så er det noen enkel mulighet å få lyd på både PC høyttalere og via SPDIF samtidig?

ac3filter.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hovedkortet ditt lydutganger, kan du jo bare aktivere den i BIOS og bruke den utgangen til PC høyttalere.

5175012[/snapback]

Jeg har koblet PC høyttalerne til den grønne utgangen på lydkortet, men kommer ingen lyd til disse høyttalerne når feks Mediaplayer er satt til å sende lyden til SPDIF utgangen med AC3filter etc. Først når jeg slår av SPDIF i AC3filter og restarter filmen/musikken så kommer lyd på PC høyttalerne - men dette er jo litt tungvindt å gjøre hver gang.

Det er dette som er problemet, hvordan få lyden - digitalt via spdif og analogt til PC høyttalerne - samtidig :hmm:

Endret av MortenS
Lenke til kommentar

Jeg har to lydkort: AC97 og Audigy2. -Min erfaring er at jeg ikke får lyd i begge lydkortene samtidig, men jeg får lyd i både analog og digital utgangen på audigy kortet.

Så hvis du har audigy e.l. må du åpne programmet audioHQ, device kontrol og velge spdif passthrough.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...