Gå til innhold

Bestille gratis, på falskt navn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett så må du jo oppgi adressen? Og det er jo der posten kommer, navnet spiller egentlig ikke så stor rolle som adressen.

Jeg har mottatt en del gratise bøker, filmer, klistremerker etc. og jeg har ikke fått noe reklame av de jeg har mottatt det fra i ettertid.

Hvis du mener reklame via mail, opprett en spam-mail :p

Lenke til kommentar

Sikkert mulig men adressen og navnet må jo eksistere for at posten skal komme frem, og hvis det gjør det så må du jo snoke i posten til feks. naboen for å få finne gratistingene dine.

Tror ikke du blir særlig populær hvis noen finner ut at du snoker i posten deres...

Lenke til kommentar
Ah, men dette må prøves ut da. Hadde vært genialt om det fungerte :)

5150646[/snapback]

skjøte ikke helt... du vil jo likevell motta reklae til bøttekottadressen, som du må hente når du vil hente alt det andre gratis du vil ha.... du blir jo ikke kvitt problemet... etter min mening forverrer du det bare, du må faktisk på postkontoret å hente posten + du må drasse med deg reklamen derfra (evt kaste den i nermeste søppelbøtte)...

Lenke til kommentar

@KVTL: Straffbart sier du? Det er jo ikke snakk om noe av verdi her da. Folk bruker

jo falske navn overalt.

@vidarv: Vel, tenkte ikke på det som det største problemet egentlig. Hvis jeg f.eks

bestiller noe fra en litt "tvilsom" aktør, kan det vel være greit at han ikke

vet mitt egentlige navn. Hvis han har navnet kan han vel fort finne ut mer.

Lenke til kommentar
@KVTL: Straffbart sier du? Det er jo ikke snakk om noe av verdi her da. Folk bruker

jo falske navn overalt.

@vidarv: Vel, tenkte ikke på det som det største problemet egentlig. Hvis jeg f.eks 

bestiller noe fra en litt "tvilsom" aktør, kan det vel være greit at han ikke

vet mitt egentlige navn. Hvis han har navnet kan han vel fort finne ut mer.

5150752[/snapback]

du for leie deg en postboks da, problem løst :)

Lenke til kommentar
du for leie deg en postboks da, problem løst :)

5150763[/snapback]

Å leie en postboks bare for å taimot gratis ting , vel, da blir de jo ikke særlig så mye gratis mer. Problemet er ikke å motta reklame, men jeg er litt paranoid når jeg gir navnet mitt til "tvilsomme" aktører, så da gir jeg dem adressen min (ikke folkeregistert adresse), og gir dem et falsk navn, gjerne med samme etternavn (fordi jeg ikke bor alene med den adressen), slik at ting kommer i riktig postkasse, men likevel så får de ikke navnet mitt. Evt. gir jeg dem Initialene + etternavn.

Når jeg tenker meg om så hjelper det jo ikke noe særlig, men føler meg tryggere da.

Lenke til kommentar
heheh bra innspill :) Men er det ulovlig å dikte opp en person? Dumt å risikere noe for en katalog fra f.eks biltema da :p

5164402[/snapback]

Det er ikke ulovlig. Men du kommer ikke til å få noe. Så lenge postbudet ikke vet at Ola Nordmann bor i Kniseveien 6, blir det sendt i retur.

Om du skal bestille en katalog fra en norsk nettside, skal det også stå om du kommer til å få noe mer dumpende ned i postkassa di. Hvis ikke har de ikke lov til det, da du ikke har blitt informert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...