Søppelsveitt Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei. Går det ann å bestille gratisting (f.eks kataloger, klistermerker ol) på falsk navn? Slik at man slipper en strøm av reklame osv som dette gjerne fører med seg? Takker for svar. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Uansett så må du jo oppgi adressen? Og det er jo der posten kommer, navnet spiller egentlig ikke så stor rolle som adressen. Jeg har mottatt en del gratise bøker, filmer, klistremerker etc. og jeg har ikke fått noe reklame av de jeg har mottatt det fra i ettertid. Hvis du mener reklame via mail, opprett en spam-mail Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Sikkert mulig men adressen og navnet må jo eksistere for at posten skal komme frem, og hvis det gjør det så må du jo snoke i posten til feks. naboen for å få finne gratistingene dine. Tror ikke du blir særlig populær hvis noen finner ut at du snoker i posten deres... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hm. Hvis jeg oppgir adressen til nærmeste postkontor og lager et falskt navn? Har postkontor på nærbutikken og kjenner de som jobber der. Bør være mulig å avtale med dem om å hente post til f.eks "Jarle Bøttekott"? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hehe, bra navn Mulig at de blir lei av å motta tonnevis av reklame til Jarle Bøttekott etter en stund da... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Ah, men dette må prøves ut da. Hadde vært genialt om det fungerte Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Snakk med de du kjenner der, og si at du fikk en merkelig idé du vil teste ut. Så forklarer du det sånn at det passer godt inn, og blir delvis troverdig, og håper på det beste. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Å bruke et annet navn enn sitt eget er straffbart Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ah, men dette må prøves ut da. Hadde vært genialt om det fungerte 5150646[/snapback] skjøte ikke helt... du vil jo likevell motta reklae til bøttekottadressen, som du må hente når du vil hente alt det andre gratis du vil ha.... du blir jo ikke kvitt problemet... etter min mening forverrer du det bare, du må faktisk på postkontoret å hente posten + du må drasse med deg reklamen derfra (evt kaste den i nermeste søppelbøtte)... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 @KVTL: Straffbart sier du? Det er jo ikke snakk om noe av verdi her da. Folk bruker jo falske navn overalt. @vidarv: Vel, tenkte ikke på det som det største problemet egentlig. Hvis jeg f.eks bestiller noe fra en litt "tvilsom" aktør, kan det vel være greit at han ikke vet mitt egentlige navn. Hvis han har navnet kan han vel fort finne ut mer. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 @KVTL: Straffbart sier du? Det er jo ikke snakk om noe av verdi her da. Folk bruker jo falske navn overalt. @vidarv: Vel, tenkte ikke på det som det største problemet egentlig. Hvis jeg f.eks bestiller noe fra en litt "tvilsom" aktør, kan det vel være greit at han ikke vet mitt egentlige navn. Hvis han har navnet kan han vel fort finne ut mer. 5150752[/snapback] du for leie deg en postboks da, problem løst Lenke til kommentar
unwill Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 du for leie deg en postboks da, problem løst 5150763[/snapback] Å leie en postboks bare for å taimot gratis ting , vel, da blir de jo ikke særlig så mye gratis mer. Problemet er ikke å motta reklame, men jeg er litt paranoid når jeg gir navnet mitt til "tvilsomme" aktører, så da gir jeg dem adressen min (ikke folkeregistert adresse), og gir dem et falsk navn, gjerne med samme etternavn (fordi jeg ikke bor alene med den adressen), slik at ting kommer i riktig postkasse, men likevel så får de ikke navnet mitt. Evt. gir jeg dem Initialene + etternavn. Når jeg tenker meg om så hjelper det jo ikke noe særlig, men føler meg tryggere da. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Er vel ulovlig/straffbart å utgi seg for å være noen andre ja. Skulle tro det gjelder selvom det er tullenavn. Samt, selvom det er forholdsvis usannsynlig at noen heter Jarle Bøttekott, så har jeg sett rarere navn. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Vi har jo den fantastiske tingen på Posten, som er kalt "Post Restante". Altså at du adresserer posten din til "Post Restante", istede for din vanlige. Og postnummeret som postkontoret ditt bruker. Vet du ikke det, finner du det på http://epab.posten.no Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 En mulighet er å sette opp en postkasse med et oppdiktet gatenummer. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvorfor la det stoppe med kataloger og klistremerker? http://www.tragisk.com/index.php?id=tips001 Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 heheh bra innspill Men er det ulovlig å dikte opp en person? Dumt å risikere noe for en katalog fra f.eks biltema da Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 heheh bra innspill Men er det ulovlig å dikte opp en person? Dumt å risikere noe for en katalog fra f.eks biltema da 5164402[/snapback] Det er ikke ulovlig. Men du kommer ikke til å få noe. Så lenge postbudet ikke vet at Ola Nordmann bor i Kniseveien 6, blir det sendt i retur. Om du skal bestille en katalog fra en norsk nettside, skal det også stå om du kommer til å få noe mer dumpende ned i postkassa di. Hvis ikke har de ikke lov til det, da du ikke har blitt informert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå