sveggi Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg har et 5.1 sorround anlegg til dataen som jeg har på rommet, men jeg har også et 5.1 anlegg i stua, der har jeg også tv'en som jeg har koblet dataen til for fremvisning av film osv. Det jeg lurte på er om det er en slags boks der jeg kan koble til begge anleggene for å så velge der hvilket av anleggene som skal gi lyd.. sånn at når jeg spiller spill på rommet mitt har jeg lyd der, og hvis jeg ser film i stua er lyden der? Jeg er lei av å måtte bytte ledninger bak i dataen hver gang jeg skal skifte! Lenke til kommentar
.V. Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Husker jeg hadde en splitter til lydutganger før, rett og slett en liten dings som du plugga inn bak på pcen også fikk du 2 utganger. Kunne vel funka med noe slikt også bare skrudd av lyden på den anlegget du ikke brukte? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det er vel ikke en slik du er ute etter? Jeg har koblet 2 anlegg på mitt lydkort med en slik. Spille = Slår av hovedanlegget, slår på det andre. Film = Slår på hovedanlegget, slår av det andre. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du finner vekslere til både analog og digitale utganger på f.eks clas ohlsson.. Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Hvis jeg hadde kjøpt nytt lydkort (gjerne anbefal noen) sånn at jeg kunne kjørt minijack til 2.1 systemet og coax/optisk eller noe annet til forsterker med 5.1? Er det en ide? Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Det skal funke å bruke optisk til en ting og minijack til en annen. Da styrer du på pcn om de skal være aktiverte eller deaktiverte. Du kan også prøve en sånn, bare at da får du nok kobla lyden rett i hedasettet på det ene anlegget, og lyden blir vel noe annerledes da? Endret 10. desember 2005 av Rabagastn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå