theDurkan Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg sitter nå med en AMD Athlon XP2500, som skal inn i en lydløs multimediamaskin/server. Siden maskinen er lydløs, har jeg fjernet alt av vifter (med unntak av PSU). Jeg hører ikke maskinen på en halv meters avstand lenger. Dermed er også CPU-vifta fjernet, og står igjen som en stor kjøleribbe. Jeg tenkte da å underklokke prosessoren slik at det ikke ble for varmt. Tidligere har maskinen vært klokket til 3200, som da blir FSB: 200, og multiplier på 11. For å komme ned på 1GHz, har jeg stilt inn FSB til 100, og multiplier til 10. Maskinen vil da ikke starte. Jeg har også satt ned volt. Noen som vet om noen instillinger jeg kan kjøre, for å komme rundt 1GHz på et Abit nf7-kort, med en AMD Athlon XP2500? Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Prøvd 6.5x166 ? Blir rett over 1 GHz. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Har prøvd det samme,,, tror ikke shipset liker å bli underklokket... Klarer du å peise ned MP så går det, men jeg kom ikke under 190mhz en gang på et P4 system! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Det hjalp ikke å sette ned MP heller. Prøvde 166x5. OG har prøvd 200x5. Det funker ikke. Teite hovedkort Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Kan jo være at CPU'en er multiplier-låst. Lenke til kommentar
vikingchess Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Den CPU'en er ikke multiplier-låst, og skulle være veldig grei å underklokke. Ta en titt på denne siden for en grei gjennomgang av prosessen:underklokking av AMD -- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå