Gå til innhold

NT oppstartsnedlaster

jokke20

Anbefalte innlegg

Har nå fått et problem når jeg installerer win NT over win95.

Etter jeg setter riktig path til NT-filene på CD'en kommer meldingen:

Kan ikke installere Windows NT oppstartsnedlaster, Vennligst kontroller at C: er formatert og uten skader

Har prøvd 3 forskjellige disker og 2 maskiner, og win95 installasjonen er helt clean

Noen Ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil fraråde deg i å oppgradere/innstallere NT OVER det gamle 95 os'et.

Selve OS oppgraderingen vil nok gå greit, men du sliter litt med (Win9x)driver rutinene som ligger innstallert for din hardware, samt at mye av softwaren din sannsynligvis ikke er laget for NT, og således må avinnstalleres, og deretter legges inn på nytt, hvis det er kompaitibelt med NT da...

CD rom'en din ser ut til at den ikke er direkte støttet av setup programmet til NT, siden du får den feil meldingen.

Men du kan jo ta og boote maskinen din via en win98! bootdiskett, og velge "Boot med cd rom" valget der, for og få tilgang til cd-rom'en i dos miljø.

Brows deg fram til du finner CD-romen.

skriv "cd i386". skriv så "winnt /b /t[:](tempdrive)"

for og starte innstalleringen.

En annen mulighet er og kopiere I386 mappa fra NT cdromen inn lokalt på harddisken og starte setup derfra. Enten via dos miljø - WINNT.EXE, eller ifra win95, via WINNT32.EXE, som seff ligger i i386 mappa.

Begriper ikke hvorfor du vil innstallere OVER win95, men der er kanskje en dual boot du vil ha mulighet til ... men ikke helt klarer å formulere

Lykke til

[ Denne Melding var redigert av: Pete på 2002-08-28 10:17 ]

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg innstalerer over er at jeg ikke husker hvordan man lager oppstartsdiskettene. For man får ikke startet innstallasjonen rett fra DOS.

Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg lager diskettene, så kan jeg kanskje bare prøve det istedet!

Lenke til kommentar

For og lage et Setup Boot Disk set:

Med NT cd-rom i, kan du i MS dos modus skrive: "winnt /ox" , for og lage diskettene.

Vil likevel anbefale:

En annen mulighet er og kopiere I386 mappa fra NT cdromen inn lokalt på harddisken og starte setup derfra. Enten via dos miljø - WINNT.EXE, eller ifra win95, via WINNT32.EXE, som seff ligger i i386 mappa.

Så lenge du ikke kjører fat32 filsystem, som Win NT i utgansgspunktet ikke støtter.

Du er nødt til å bruke enten Fat16 eller NTFS på din "c: partisjon" for og få innstallert NT os'et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...