Gå til innhold

Lian Li PC6070BSCAND - erfaringer

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg bumper denne, men gadd ikke starte en ny tråd når en lignende eksisterer. Det har seg sånn at jeg også har dette kabinettet og jeg skal ikke legge skjul på at det er pent, men det er en liten ting jeg har lagt merke til, nemlig temperatur. Hvis jeg tar av sidedøren så ligger min Core 2 Duo E6600 med Zalman9500LED på 42/44 grader idle, men hvis jeg setter på sidedøren så stiger temperaturen til 55 grader. Skal det virkelig være sånn?

Har satt alle vifter på performance, går sterkt ut i fra at da kjører de for full guffe.

post-17606-1163984734_thumb.jpg

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bumper denne i håp om at noen deler sine erfaringer med dette kabinettet og temperaturer :)

7357480[/snapback]

Jeg har opplevd det samme! Inntaket av luft er ikke ideell spør du meg. Mye lavere temps hvis jeg tar av døra. Vurderer å bytte til P7B i stedet. Tror det er bedre at vifta får suge mer fritt uten noe deksel foran.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få kjøpt en annen sidedør som er luftig eller lignende? Når jeg får nye ram-brikker skal jeg rydde skikkelig inni kabinettet i håp om at temperaturen synker, hvis ikke det helper må jeg vel trekke myggnetting over der sidedøren egentlig skal stå :(

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Er 2 fler vifter i V2 en 80mm i taket og en 120mm over PCI portene... alle er stille MIST vifter... ellers er dette kabinettet genialt :love: driver å mekker på mitt her og for hvær dag blir jeg bare mer og mer glad i Lian Li :love:

7374328[/snapback]

Har ikke kabinettet selv, men mener jeg har lest at luftgjennomstrømningen kan bli dårlig dersom noe blokkerer luftinntakene i front under. Mange har fått mye bedre gjennomstrømning etter å ha fått kabinettet opp fra gulvet (og særlig hvis det har stått på et teppe før). Ellers er et hot tips nok å sjekke luftfiltrene foran. Kan være de har støvet igjen. Noen har valgt å fjerne disse filtrene helt, men det er nok ikke å anbefale hvis du ikke har det veeeldig støvfritt der PCen står. Og du har montert kjøleren riktig forresten?

Lenke til kommentar

Kabinettet står på et bord og det er ikke bordflate under luftinntaket. Sjekket også luftfilteret og det var ikke antydning til at det hadde støvet igjen(skulle bare mangle siden det er såpass nytt). Antar at det er CPU-kjøleren du snakker om og den har jeg montert riktig, tror jeg hvert fall. Fulgte instruksene på hjemmesiden til kjøleren og de burde ikke ta feil :)

Ryddet litt i kabinettet i natt og ser ut til at jeg tjente 2-3 skarve grader på akkurat det. I skrivende stund ligger jeg på 50/51 grader mot 54/55 grader før jeg ryddet. Fremdeles veldig skuffende resultat spør du meg.

Lenke til kommentar
Kabinettet står på et bord og det er ikke bordflate under luftinntaket. Sjekket også luftfilteret og det var ikke antydning til at det hadde støvet igjen(skulle bare mangle siden det er såpass nytt). Antar at det er CPU-kjøleren du snakker om og den har jeg montert riktig, tror jeg hvert fall. Fulgte instruksene på hjemmesiden til kjøleren og de burde ikke ta feil :)

Ryddet litt i kabinettet i natt og ser ut til at jeg tjente 2-3 skarve grader på akkurat det. I skrivende stund ligger jeg på 50/51 grader mot 54/55 grader før jeg ryddet. Fremdeles veldig skuffende resultat spør du meg.

7435941[/snapback]

Det beste alternativet er nok og lage et 120mm hull i døren. Trur det skal være noen andre dører der ute som passer til denne kassa, men er dog usikker på det.

Du kunne jo sendt en mail til Lian Li og spurt dem om det var noen siderdører fra de andre kabinettene de har som muligens passer.

Og som jeg også sa i en annen post, jeg har tatt en midlertidlig løsning med og sette en 80mm vifte i 5.25" portene og bare lager et lite gløtt i døra når maskina jobber som værst.

Lenke til kommentar
til CurSe:

hvilken vei blåser viftene dine...?

7468888[/snapback]

Tegnet et bilde i paint, pilene viser hvilken vei luften går.

Sendte mail til Microplex om jeg kunne få kjøpt de delene som oppgraderer kabinettet til V2, det skulle de ha 400kr for + 2mnd levering. Dette hørtes da veldig dyrt ut?

post-17606-1165885672_thumb.jpg

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

er ikke noe geni i dette, men regner med at hvis ikke den viften helt til venstre greier å ta ut like mye luft som kommer inn, så vil den varme luften ikke komme noe sted og derfor sirkulere opp og bli ved cpuen...

kanskje hvis du hadde snudd hele "luft sys.", eller skaffet deg en kraftigere vifte bak, som greier så mye luft...?

(once again, just a guess)

Lenke til kommentar

Har også Lian Li PC6070BSCAND, men P5B Deluxe, E6600, en zalman cnps9500at og en Mist 600W. Har det heller ikke noe spesielt ryddig inni der.

Med 100% last av cpu (0 overklokking)(kjører 2x prime 95 på hver sin core) og med kabinettet lukket, ligger cpu på 48c og system temp på 43c etter ca 15min. Hvor varmt det er i rommet vet jeg ikke, men fryser ikke.(22-25c kanskje)

Kjører alle viftene i kabinettet (3 stk) på optimal setting i bios. Dvs at cpu er på 1480rpm, og de 2 andre på like rundt 1000rpm.

Syns det er litt rart at psu vifta blåser varm luft inn i kabinettet, men kanskje vifta bak håndterer det.

Hvis du vil være sikker på at du har max fart på viftene, slå av bios styringen av dem, så kan du jo se om det hjelper noe.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt idle siden siste post, og cpu er nå på 35c og system 39c. dvs. at tempen gikk NED ca 4c på cpu og system, i forhold til når sidepanelet var tatt bort. Da lå den på 39c på cpu og 44c på system. :)

luft gjennomstrømningen er altså blitt bedre med sidepanelet på.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...