verwooks Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hei. Sitter med en gammel sak her jeg vil tyne litt mere ut av. Har prøvd følgende (ikke stort): Sette opp FSB en til 145 istedenfor 133. Dette går fint. Har nå 2,61 ghz. Men prøver jeg meg på noe mere, sitter jeg med svart skjerm. Eller så fryser det en plass under oppstarten. Hva annet skal jeg stille på for å få noe mere ut av dette her? Jeg har en MSI 845PE MAX-L(PCB 2.0) hovedkort, Apacer 512 PC-2700 CAS2,5, og den andre minnebrikka er twinmos med samme specs. På CPU en bruker jeg vanlig box vifte. Kom med tips! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 1. Still ned hastigheta på ramen. 2. øk spenning til cpu et par hakk Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 låst agp og pci til 66.66/33.33?? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 1. Still ned hastigheta på ramen.2. øk spenning til cpu et par hakk 5146868[/snapback] Får ikke skrudd ned hastigheten på rammen, eneste jeg får valgt i bios er 2 2 6 .. :\ Litt feil vei. Skal prøve å øke spenningen Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Har prøvd alt sammen nå .. får det ikke til å bli stabilt over 145 FSB .. 2,61 ghz .. andre tips? får blå skjermer i windows alt som er over det. Uppa vcore 2 hakk Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 har du låst pci/agp-clock? hvis ikke har du et problem. er kjøleren din bra nok? varme er også et problem er minnet ditt bra nok? billigminne er ikke overklokkingsminne... har du lest nybegynnerguiden? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 har du låst pci/agp-clock? ja .. gjort det kjølern er box .. så kikker etter på tempen minnet er nok problemet .. det er jo 2 forskjellige merker .. kan skape trøbbel? har lest guiden. Systemet nekter å være stabilt høyere enn 145 fsb Lenke til kommentar
tbend Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 har du låst pci/agp-clock? ja .. gjort det kjølern er box .. så kikker etter på tempen minnet er nok problemet .. det er jo 2 forskjellige merker .. kan skape trøbbel? har lest guiden. Systemet nekter å være stabilt høyere enn 145 fsb 5150328[/snapback] Du kan jo prøve å ta du den tregeste av brikkene å se om det hjelper Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Begge kjører på lik hastighet. Andre forslag? (Søren klype at jeg ikke brukte noen hundrelapper ekstra på RAM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå