Gå til innhold

se data på TV

r2d290

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en ledning fra s-video ut på dataen til video inn på tv. når jeg starter opp får jeg bildet på tv-en, og det blir farger, og alt ser egentli ut som om d funker som d skal.

men så, med en gang jeg kommer til innloggingen blir tv-en helt blå (sånn den ser ut når den ikke har noe signal)... noen ide om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på bakgrunnsbildet ditt på pcskjermen der du har ikonene dine, er dette samme fargern som på tv??

Høyreklikk på skjermbildet, egeskaper, instillinger.

Du må aktivisere kun den ene skjermen på skjerminstillinger, og deretter går du inn i avanserte instillinger og velger skermer. Aktiviser tv.

radeon 9600... ikke verdens beste, men det bør gå i og med at det er meningen å se tv med det... åssn vet jeg om det er fargen bak bakgruns bildet?

5146584[/snapback]

Endret av thomas111
Lenke til kommentar

Det høres litt ut som om du kjører for høy oppløsning i Windows eller noe sånt, slik at TV-utgangen ikke får sendt noe signal.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med skjermkortet du har, men det er gjerne en begrensning på 800x600 eller evt 1024x768 når det gjelder å vise bildet på TVen.

Så det enkelste du kan prøve er å sette ned oppløsningen i Windows til 800x600, og se om det funker da. Fungerer det, kan du sette den opp til 1024x768. Fungerer det ikke lenger da, kan du sannsynligvis ikke vise mer enn maks 800x600 på TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...